چگونه وب سایت خود را با ابزار رایگان بهینه کنیم

ابزار رایگان برای بهینه سازی سایت

در یکی از مطالب مدرسه نرم افزار به معرفی و آشنایی با واژه ها و اصطلاحات مربوط به سئو پرداخته شد ، در این مطلب می خواهیم به معرفی ابزار رایگان برای بهینه سازی سایت بپردازیم برای این منظور نمونه ای از سایت های تحلیلگر سئو و توضیح کاربرد و توانایی آن را برای شما عزیزان تحلیل و بررسی می کنیم ، اگر تا پایان این مقاله همراه ما باشید بدون شک درک بهتری از وضعیت سئو وب سایت خودتان خواهید داشت و نتیجه ای که برای شما به همراه خواهد داشت ، افزایش بازدهی تبلیغات اینترنتی شما می باشد.

معرفی ابزار رایگان برای بهینه سازی سایت

در وب سایت Woorank که یکی از سایت های تحلیلگر سئو می باشد به یک ابزار رایگان دستیابی دارید که به شما این امکان را می دهد هر هفته می توانید گزارشی کامل در مدت زمانی کوتاه از وب سایت خود داشته باشید.

این سایت همچنین یک اکانت آزمایشی که کاملا رایگان و با امکانات کامل است را به مدت یک هفته در اختیار شما می گذارد که به وسیله آن می توانید تعداد نامحدودی سایت را در این هفته بررسی کنید و اگر برای شما مفید واقع شد می توانید با پرداخت ماهیانه 49 دلار به همه امکانات آن دسترسی پیدا کنید ، در ادامه گزارش این وب سایت از وضعیت بهینه سازی سایت شما را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

ابزار رایگان برای بهینه سازی سایت

12 قسمت اصلی هر گزارش عبارتند از :

  • 5 اولویت اصلی در سئو ، این قسمت شامل مهم ترین فاکتورها در بهینه سازی سایت می باشد.
  • بازدید کنندگان ، میزان بازدید کاربران از صفحه شما و اطلاعاتی در مورد آن ها را در این بخش می توانید مشاهده کنید.
  • عملکرد سایت در شبکه های اجتماعی که در واقع محبوبیت شما در شبکه های اجتماعی پرکاربر از جمله توییتر و لینکدین را مورد بررسی قرار داده و در نهایت گزارشی از عملکرد شما ارائه می دهد.
  • موبایل ، در این قسمت چگونگی نمایش وب سایت را در گوشی های هوشمند و تبلت ها به شما نمایش می دهد و به بررسی تبعیت کد نویسی سایت شما از اصول بهینه سازی این دستگاه ها می پردازد.
  • اصول اولیه بهینه سازی ، در این قسمت به بررسی اصول اولیه در بهینه سازی مانند وجود نقشه سایت ، جلوگیری از چند آدرس بودن سایت و موارد دیگر پرداخته می شود.
  • بهینه سازی مطالب ، در این قسمت به بررسی مهم ترین فاکتورهای سئو برای سایت ها از جمله عنوان و توضیحات صفحه که موتورهای جستجو روی آن ها بسیار حساس هستند ، می پردازد.
  • بهینه سازی کلمات کلیدی ، تعدادی از مهم ترین کلمات کلیدی سایت شما که موتورهای جستجو مانند گوگل آن ها را شناسایی می کنند در این بخش به شما نشان داده می شود.
  • اعتبار سایت ، در این قسمت میزان ایندکس گوگل از سایت شما و تاریخ ثبت دامنه اعتبار سایت شما با استفاده از رنک سایت شما مورد سنجش قرار می گیرد.
  • بک لینک ، در این قسمت می توانید سایت هایی که در آن ها لینکی به سایت شما وجود دارد را بعد از محاسبه تعداد آن ها ، مشاهده نمایید.
    کاربردی بودن سایت ، در این قسمت هم فاکتورهای کاربری سایت شما از جمله سرعت لود سایت ، حجم صفحات و لینک های خراب موجود در سایت مورد ارزیابی قرار می گیرند.
  • امنیت سایت ، در این بخش به بررسی و سنجش اصول امنیتی سایت شما پرداخته می شود.
  • فناوری ، بررسی اصول کدنویسی و استانداردهای مربوط به آن در سایت شما در این بخش صورت می گیرد.

 

مرحله نهایی ارائه یک گزارش کامل براساس رعایت اصول بهینه سازی و سئو در سایت شما به همراه یک نمره کلی از 100 به شما است که می توانید با استناد بر این گزارش به رفع مشکلات و بهبود وضعیت سایتتان بپردازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا