چه اطلاعاتی در صفحه “درباره ما” باید گنجانده شود ؟

آشنایی با اطلاعات مناسب برای صفحه درباره ما | About Us

در این مطلب می خواهیم به بررسی اطلاعاتی که باید در صفحه درباره ما گنجانده شود ، بپردازیم ، در طراحی سایت به خصوص وب سایت های فارسی زبان و ایرانی به این صفحه خیلی توجه نمی شود ، در برخی از آن ها مطالبی طولانی و خسته کننده برای کاربر نوشته می شود و در برخی دیگر به یک نوشته کوتاه و ناقص بسنده می شود و خوب است بدانید که این موضوع منجر به کاهش اعتبار سایت یا شرکت شما خواهد شد و آن را زیر سوال می برد.

این بی توجهی به صفحه About Us به دلیل این است که معمولا این تصور وجود دارد که کاربران به آن توجهی ندارند و به خدمات و محصولات ارائه شده در وب سایت بیشتر مراجعه می کنند ، در این که کاربران برای آشنایی با خدمات به وب سایت مراجعه می کنند و درباره ما خیلی برایشان اهمیت ندارد ، شکی نیست ولی این موضوع تا زمانی صحیح است که یک بازدیدکننده هنوز تبدیل به مشتری نشده و بعد از آن کاربران شما به مشتری های شما بدل شوند ، صفحه درباره ما یا درباره شرکت بسیار اهمیت پیدا خواهد کرد.

توجه به صفحه درباره ما عامل موفقیت سایت های بزرگ و مشهور

شما به عنوان یک طراح سایت یا صاحب شرکت بر روی صفحات داخلی سایت خود و همچنین ارائه بهتر محصولات تمرکز بیشتری دارید و همین موضوع باعث می شود که توجه به بخش های اصلی مانند صفحه درباره ما و تماس با ما کم تر شود ولی جالب است بدانید در دنیای مدرن و تجارت امروزی ، بیشتر برندها و شرکت های غول پیکر در ارتباط با مشتریان و همچنین ایجاد احساس شناخت متقابل بسیار موفق عمل کرده اند برای مثال شرکت های بزرگی مانند اپل و گوگل که همه در دنیا آن ها را می شناسند ، به این صفحه از وب سایتشان اهمیت بسیاری می دهند و ممکن است حتی زندگینامه صاحبانشان را نیز خوانده باشید.

نکته

جالب است بدانید علاقه کاربران به بسیاری از هنرمندان و خوانندگان تا حدود زیادی به دلیل شناخت و اطلاع از زندگی شخصی آن ها است.

خوب است بدانید شرکت های بزرگ توجه ویژه ای به ارتباط دو طرفه با مشتریان در طراحی وب سایت خود دارند چرا که این موضوع یکی از عوامل موفقیت و فروش بیشتر آن ها می باشد و شما نیز می توانید با طراحی مناسب و ارائه اطلاعات در صفحه درباره ما قدمی موثر در این راستا بردارید.

نکات مهم برای نوشتن یک صفحه درباره ما ایده آل

 

باید نیاز و هدف مشتریان را شناسایی کنید

افرادی که وارد سایت شما می شوند به دلایل مختلفی این کار را انجام می دهند و شما وظیفه دارید تا نیاز آن ها و این که با چه هدفی وارد وب سایتتان شده اند را شناسایی کنید ، برای مثال در مورد یک طراح کاربران می خواهند با نمونه کارها ، نرم افزارهای مورد استفاده و سابقه فعالیت او آشنا شوند و آن ها را مشاهده نمایند ، مشتریان به خصوص در ایران به دنبال شخصی هستند که دارای مدرک دانشگاهی معتبر ، نمونه کارهای مناسب و خلاقیت کافی باشد و برای ارائه این اطلاعات هیچ صفحه ای بهتر از صفحه درباره ما یا درباره شرکت نخواهد بود.

از ادبیات مناسب در صفحه About Us استفاده کنید

تشخیص این که چه نوع ادبیاتی برای صفحه درباره ما و ارتباط بهتر با مشتریان مناسب است ، بسیار مهم است و برای این منظور باید مشتریان هدف ، گروه سنی و زمینه فعالیت شرکت را به خوبی بشناسید ، استفده از ادبیات مناسب در این صفحه منجر به ایجاد شناخت نسبی و اعتماد در مشتریان شما خواهد شد.

مثلا شما یک وارد کننده تجهیزات فنی و مهندسی هستید ، برای جلب اعتماد کاربران و تبدیل آن ها به مشتری باید در صفحه درباره شرکت به معرفی شرکت های همکار ، ارائه گواهی معتبر نمایندگی و محیط کاری و تعداد کارمندان شرکت بپردازید و مطمئن باشید با این کار می توانید کاربران را متقاعد کنید که با شما همکاری یا از شما خرید کنند.

در این صفحه از تبلیغات استفاده نکنید!

صفحه درباره ما را با صفحه تبلیغات اشتباه نگیرید ، خوب است بدانید این صفح تنها برای معرفی خود و ارتباط بهتر با مشتریان شما طراحی شده است و به هیچ وجهی نباید در آن محصولات خود و ارزش های آن ها را معرفی کنید ، بهترین کار این است که این فضا را به معرفی اهداف و سیاست های کلی شرکت اختصاص دهید در این صورت افراد فرصت این را پیدا می کنند که با مطالعه صفحه درباره ما با شما و تفاوت های اساسی شرکت شما با سایر رقبا آشنا گردند.

در صفحه درباره ما از تصاویر شرکت و پرسنل آن استفاده کنید

شما همچنین به کمک تصاویر مناسب می توانید به بیان داستان خود و یا شرکت بپردازید ، تصاویری از محیط شرکت و کارخانه ، همایش ها و نمایشگاه هایی که در آن ها شرکت و فعالیت داشته اید و همچنین تصاویری از پرسنل و مدیران شرکت می تواند در صفحه درباره ما تاثیر بسیار زیادی بر به وجود آمدن ارتباط و شناخت بگذارد.

مشتریان شاخص را در این صفحه معرفی کنید

این صفحه ارزشمند می تواند تبدیل به مکانی مناسب جهت معرفی مشتریان شاخص و برگزیده شما و همچنین نظرات آن ها درباره شرکت یا وب سایت شما شود ، بدین ترتیب که از مشتریان ویژه خود بخواهید که در چند سطر کوتاه درباره شرکت و نحوه ارائه خدمات شما نظر خود را بنویسند و در بخش ویژه ای در صفحه درباره ما آن ها را قرار دهید.

نکته

برای جلب اعتماد افراد جدیدی که به سایت شما وارد می شوند می توانید همکاران تجاری و مشتریان شناخته شده خود را در این صفحه معرفی نمایید.

مثال هایی از طراحی صفحه About Us

 

نمونه ای از یک وب سایت شخصی

وب سایت آقای Justin Delabar یکی از نمونه های بسیار مناسب برای طراحی صفحه درباره ما است و برای وب سایت های شخصی مانند سایت طراحان گرافیکی یا وبلاگ نویسان می تواند راهنمای بسیار خوبی باشد ، در این صفحه از این سایت می بینیم که متن ها کوتاه هستند و در آن ها به ارائه اطلاعات شخصی پرداخته شده و در آن از تصویر و لوگو همکاران و همچنین یک نمونه نقل قول درباره سایت از مشتریان استفاده شده است و این مجموعه در عین زیبایی آ کارامد نیز هست.

 

نمونه ای از وب سایت یک شرکت کوچک

سایت paravelinc در حقیقت سایت یک شرکت کوچک است و در صفحه درباره ما با استفاده از تصاویر گروه خود ارتباط خوبی با بازدیدکننده ایجاد کرده است ، نمونه ای از پروژه های انجام گرفته توسط گروه و همایش هایی که در آن حضور داشته اند نیز وجود دارد ، این نمونه برای شرکت های خدماتی و کوچک بسیار ایده آل است و می توانند از آن برای صفحه درباره ما خود الهام بگیرند.

 

نمونه ای از وب سایت های شرکت های بزرگ و کارخانجات

در صفحه درباره ما در سایت B-Reel به محتوا توجه ویژه ای شده است و همان طور که مشاهده می کنید در اولین پاراگراف به بیان اهداف و اساسنامه شرکت پرداخته است ، استفاده از تصویر همه کارمندان در کنار هم نشان دهنده پرسنل مناسب و همبستگی بین آن ها می باشد ، این نمونه برای شرکت های بزرگ تر و یا کارخانجات می تواند گزینه ای مناسب باشد.

 

چه اطلاعاتی در صفحه "درباره ما" باید گنجانده شود ؟

اگر شما نیز ایده های جذابی برای صفحه درباره ما دارید با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا