با مفهوم سئو کلاه خاکستری آشنا شوید

آشنایی با تکنیک ها و مفهوم سئو کلاه خاکستری | Gray Hat SEO

بسیاری گمان می کنند سئو کلاه خاکستری روش های ترکیبی سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید می باشد ولی اینطور نیست ، در این روش از بهینه سازی سایت کارهایی صورت می گیرد که الگوریتم های گوگل هنوز آن ها را شامل پنالتی نمی دانند ، سئو خاکستری در حقیقت از روش هایی تشکیل می شود که انجام ندادن آن ها صد درصد تایید نشده ولی در دسته سئو کلاه سفید هم قرار ندارند.

متخصصین سئو معمولا روش هایی را برای بهینه سازی سایت مورد استفاده قرار می دهند که در زمان کوتاهی جواب بدهد ولی باید به این نکته توجه داشت که آیا این روش ها در طولانی مدت هم کارگشا و جوابگو هستند یا خیر ، از جمله روش های خاکستری می توان به خرید دامنه های تاریخ گذشته و یا صفحات اجتماعی که در رابطه با کار شما فعالیت می کنند ، اشاره کرد.

نکته

خوب است بدانید بسیاری از سئو کارها درک کاملی از الگوریتم های گوگل ندارند و بسیاری از روش های سئو کلاه خاکستری که به کار می گیرند در دسته سئو سیاه و برخی دیگر در دسته سئو سفید قرار می گیرند.

توجه داشته باشید اگر متخصص سئو نیستید و به تازگی وارد این کار شده اید فکر استفاده از روش های خاکستری را از سر بیرون کنید چون ممکن است نتیجه معکوس دهد و به جای ارتقای رتبه شامل پنالتی گوگل شوید و جایگاه خود را از دست دهید ، ولی سئوکار حرفه ای از این روش ها به نحوی استفاده می کند که نتیجه های مثبتی داشته باشد.

ولی باید توجه داشته باشید در اجرای این روش یک اشتباه کوچک می تواند اثرات بسیار منفی برای سئو سایت شما داشته باشد و در نهایت منجر به افزایش هزینه های مالی و زمانی برای شما خواهد شد ، تکنیک های سئو کلاه خاکستری بسیار مشابه روش های سئو کلاه سیاه می باشد ولی در صورتی که به درستی از آن ها بهره گیری شود منجر به بهبود رتبه سایت و حتی صفحه شما خواهند شد.

اگر می خواهید از سئو کلاه خاکستری استفاده کنید باید درک درستی از آن داشته باشید !

خوب است بدانید درک درست از تکنیک های سئو خاکستری و استفاده درست از آن ها باعث می شود تا رتبه سایت شما به راحتی بالا رود و همچنین در هزینه و زمان شما نیز صرفه جویی خواهد شد ، توجه داشته باشید الگوریتم های جدید گوگل بسیار دقیق ، باهوش وکارآمد هستند و همه ساله به روز می شوند و تغییرات بسیاری در آن ها ایجاد می شود.

در صورتی که از روش های کلاه خاکستری استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید حتی اگر در حال حاضر شما مشمول جریمه شوید ، استفاده بیش از حد از آن ها ممکن است باعث شود تا به تدریج در لیست پنالتی گوگل قرار گیرید و باید به عنوان یک متخصص سئو همواره در این زمینه بروز و از تغییرات مطلع باشید.

از تکنیک های سئو کلاه خاکستری باید استفاده کرد یا خیر ؟

همان طور که گفته شد در صورتی که متخصص سئو نیستید و تازه کارید و روش های خاکستری را به خوبی نمی شناسید بهتر است که از آن ها استفاده نکنید چرا که الگوریتم های گوگل بسیار حساس اند و اگر حتی یک بخش کوچک را رعایت نکنید احتمال جریمه شدن سایتتان وجود دارد.

فرقی نمی کند چه تکنیکی را برای بهینه کردن سایت خود به کار می گیرید ، تکنیک های سئو سفید ، سئوسیاه یا سئوخاکستری را باید قبل از هر کاری به خوبی درک کرده باشید و اطلاعات کاملی درمورد آن ها داشته باشید و به درستی آن ها را به کار گیرید ، در یک جمله می توان گفت هر تکنیکی که به معنای عبور از خط قرمزهای گوگل نباشد ، می تواند برای سئو سایت مفید واقع شود.

آشنایی با تکنیک های مختلف سئو کلاه خاکستری

 

ساخت اکانت های فیک در شبکه های اجتماعی

با این روش می توانید در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید و بدین ترتیب از شبکه های اجتماعی مشهور و معتبر مانند فیس بوک ، توییتر و لینکدین بک لینک دریافت نمایید.

تبادل و خرید بک لینک

این روش یکی از تکنیک های منفور بهینه سازی در نظر گوگل است و گوگل خرید بک لینک برای سایت را به شدت رد می کند ولی هنوز هم این روش در بین صاحبان سایت ها بسیار محبوب است و به روش های مختلفی صورت می گیرد و خوب است بدانید این روش خیلی مهم و موثر و در عین حال حساس است ، در صورتی که تازه کار هستید بهتر است استفاده از این روش را فراموش کنید چون همان طور که گفته شد الگوریتم های گوگل بسیار باهوش اند و در صورت استفاده نادرست از این روش نمی توانید آن ها را گول و یا دور بزنید.

خرید دامنه های تاریخ گذشته یا ارزان

در دنیای وب دامنه های بسیاری بیشماری وجود دارند که منقضی شده و یا ارزان قیمت هستند و در عین حال محتوای آن ها با سایت شما یکسان و یا در راستای آن است ، با پول کمی می توانید چنین دامنه هایی را خریداری کنید و برای سایت به لینک سازی در محتوای سایت آن ها بپردازید.

تولید کامنت هایی در سایت خود و دیگران

یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه خاکستری تولید کامنت هایی در سایت خود و دیگران است و در صورتی که این روش به درستی صورت گیرد نتیجه خوبی خواهد داشت و در حقیقت یکی از بهترین روش های خاکستری به شمار می رود ولی باید این را هم بدانید که در آینده لینک های موجود در کامنت ممکن است توسط گوگل جریمه شوند ، خصوصا اگر به وسیله صاحبان سایت ها اسپم شوند.

کلیک کردن بر روی دکمه های شبکه های اجتماعی مختلف

این روش یکی از قدیمی ترین تکنیک ها می باشد و شما با تغییر ip آدرس خود می توانید بر روی لینک های موجود در شبکه های اجتماعی مختلف کلیک و بدینوسیله آن ها را به سمت سایت خود هدایت کنید.

باز طراحی یا طراحی مجدد وب سایت

به پیشنهاد متخصصان سئو هر چند سال یکبار باید به باز طراحی سایت پرداخت چرا که این کار کدها و دستورات عوض می شوند و بدین ترتیب الگوریتم های گوگل سایت را به عنوان یک محتوای جدید شناسایی می کنند و همین باعث می شود تا گوگل برای سایت ارزش جدیدی قائل شود ، ولی باید توجه داشته باشید این روش نکات بسیار ریزی دارد که در صورت رعایت نشدن باعث نابودی وب سایت شما می شود.

استفاده از کلمات کلیدی اصلی تنها در عنوان مطلب

این روش هم یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه خاکستری است و در آن از کلمات کلیدی اصلی تنها در عنوان های اصلی و داخلی به صفحات استفاده می شود و درون متن مطلب از آن ها هیچ خبری نیست ، همان طور که می دانید استفاده از کلمه کلیدی اصلی در عنوان یکی از روش های مفید برای سئو است ولی اگر شما با این کار قصد گول زدن گوگل را دارید باید بدانید که گوگل به سرعت تشخیص می دهد ، در صورتی که متن شما بسیار کوتاه باشد ، استفاده از این روش به عنوان تکنیک کلاه خاکستری می تواند موثر باشد ولی در مورد مطالب طولانی هرگز از این روش استفاده نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا