از نظر گوگل چه تکنیک هایی سئو کلاه سیاه هستند ؟

سئو کلاه سیاه ، یکی از عوامل جریمه سایت ها

در این قسمت می خواهیم با تکنیک های سئو کلاه سیاه از زبان گوگل آشنا شویم ، حتما می دانید در وبسایت گوگل قسمتی به نام Webmaster Guidelines وجود دارد که از طریق آن استانداردهای گوگل برای تعیین سایت های اسپمر و جریمه آن ها مشخص می شود ، با مهم ترین نکات سئو از زبان گوگل با مدرسه نرم افزار همراه باشید.

به گفته گوگل وبمستران باید به دستورالعمل های قرار گرفته در صفحه راهنمای وبمسترها توجه ویژه ای داشته باشند ، گوگل مواردی را که موجب جریمه سایت توسط الگوریتم ها یا به صورت دستی می شوند در این بخش توضیح و هشدار داده که رعایت نکردن آن ها منجر به موجب حذف صفحه ای از سایت و یا کل صفحات آن از نتایج گوگل می گردد.

در این بخش به معرفی روش های رایج سئو کلاه سیاه می پردازیم که گوگل به طور مشخص به آن ها اشاره دارد ، ولی باید به یاد داشته باشید نه تنها این روش ها که دیگر راهکارهایی که سعی بر فریب گوگل دارند نیز ممکن است مورد شناسایی الگوریتم های گوگل قرار گیرند و سایت جریمه شود.

سئو کلاه سیاه چیست ؟

این تکنیک ها بر رشد سریع سایت در نتایج گوگل تمرکز دارند و میزان رضایت کاربر برای آن ها اهمیت ندارد ، هدف اصلی از این کار در حقیقت کسب جایگاه بهتر ولی غیر واقعی می باشد و تلاش بر این است که نقاط ضعف گوگل در تشخیص صفحات بهتر مورد استفاده قرار گیرد.

خوب است بدانید تکنیک های کلاه سیاه همواره تغییر می کنند یعنی مادامی که گوگل راه حلی برای شناسایی این وب سایت ها می یابد ، روش های جدیدی ایجاد می شوند ، جالب است بدانید سئو کلاه سیاه به شما کمک می کند تا خیلی سریع رشد کنید و به جایگاه مناسب برسید ولی این را باید در نظر بگیرید که این جایگاه همیشگی و استوار نیست و بسیار لغزنده است و امکان جریمه و حذف شدن شما توسط گوگل هر روز وجود دارد.

مهم ترین تکنیک های سئو کلاه سیاه کدامند ؟

 

محتوای اتوماتیک | Automatic generated content

متن هایی که به صورت خودکار و یا برنامه ریزی شده تولید می شوند به محتوای اتوماتیک مشهورند که معمولا برای کاربران معنی و مفهوم معینی ندارند ولی از کلمات کلیدی به صورت هدفمند در آن ها استفاده می شود ، نمونه هایی از این نوع محتوا از نظر گوگل را در زیر آورده ایم :

  • متن های ترجمه شده توسط یک برنامه یا مترجم گوگل که در حقیقت هیچ گونه بازبینی و بازنویسی بر روی آن صورت نگرفته است.
  • محتوای جمع آوری شده از طریق RSS دیگر وب سایت ها و یا نتایج جستجوی گوگل.
  • جمع آوری و ترکیب محتوا از چندین سایت بدون بازنگری و بازنویسی که توسط یک انسان صورت می گیرد.
  • محتوایی که خودکار و با جایگزینی کلمات هم معنی تولید می شود و برای کاربر قابل درک و مفهوم نیست.

ریدایرکت های مخفیانه | Sneaky redirect

ریدایرکت کردن یک صفحه کاربر را بدون اطلاع به آدرس دیگری ارجاع می دهد ، برای ریدایرکت کردن یک صفحه دلایل زیادی وجود دارد و جالب است بدانید که بسیار هم کاربردی و مثبت هستند و اتفاقا موجب جریمه سایت توسط گوگل نمی شوند ، برای مثال صفحاتی که آدرسشان تغییر کرده یا به طور کلی حذف شده اند را به وسیله ریدایرکت به آدرس جدید خود می توانید ارجاع دهید.

ولی برخی از این ریدایرکت ها ، روش هایی برای فریب گوگل هستند که باعث می شوند محتوایی که به کاربر نمایش داده شده با محتوایی که در دسترس گوگل قرار می گیرد ، تفاوت داشته باشد ، به عبارتی در تکنیک Sneaky Redirect ، ربات گوگل در زمان ورود به صفحه به یک آدرس بهینه شده برای کلمه هدف ارجاع داده می شود ولی کاربر اگر دقیقا همان صفحه را باز کند ، محتوای مورد نظر مدیر سایت برای او به نمایش گذاشته می شود.

نکته

در چنین شرایطی صفحه اصلی که کاربران مشاهده می کنند را گوگل ایندکس می کند و توجهی به ریدایرکت انجام شده نخواهد کرد ، دو مورد مشخص برای تکنیک ریدایرکت اسنیکی گوگل به آن ها اشاره کرده است را در زیر آوردیم :

  • محتوایی که به گوگل نشان داده شده در صفحه وجود دارد ولی کاربر به یک آدرس دیگر ریدایرکت می گردد.
  • کاربرانی که به وسیله موبایل به سایت وارد می شوند ، با محتوایی متفاوت از نسخه دسکتاپ روبرو می شوند و یا به یک آدرس دیگر از یک سایت اسپمر انتقال می یابند.
  • خوب است بدانید که این روش را گوگل به طور کامل شناسایی می کند و به سرعت سایت شما جریمه می شود ، در این روزها از این روش برای بهبود سئو خیلی کم تر استفاده می شود و سایت هایی که هک شده اند معمولا چنین مشکلاتی دارند.

لینک سازی غیر طبیعی | Link schemes

توجه داشته باشید هر بک لینکی که با هدف بهبود وضعیت سئو و افزایش جایگاه سایت در نتایج گوگل ایجاد شود ، به عنوان نقض قوانین گوگل شناسایی می گردد ، خوب است بدانید این قانون برای لینک هایی که به سایت شما داده شده و همچنین لینک هایی که شما به وب سایت های دیگر می دهید ، صدق می کند.

چه مواردی از نظر گوگل به عنوان لینک سازی غیرطبیعی هستند ؟

  • خرید بک لینک به این معنی که به ازای قرار دادن لینک شما در سایت های دیگر پول بپردازید.
  • تبادل لینک به این معنی که شما به یک سایت لینک بدهید و در مقابل آن وب سایت هم به شما لینک دهی کند.
  • منتشر کردن بیش از حد پست مهمان یا رپورتاژ آگهی در وب سایت های دیگر که با هدف گذاری روی کلمات مشخصی لینک سازی می شوند.
  • بهره گیری از نرم افزارهای اتوماتیک برای لینک سازی در دیگر سایت ها و همچنین لینک گذاری در دایرکتوری های کم ارزش یا وب سایت های آگهی رایگان.
  • استفاده از لینک های هدف گذاری شده روی کلمه ای مشخص که در فوتر یا سایدبار بسیاری از سایت ها گذاشته شده اند.

خوب است بدانید تبلیغات اینترنتی معمولا با لینک سازی همراه هستند و برای این که از نظر گوگل تبلیغاتی که می کنید بک لینک به شمار نروند از یکی از  روش  های زیر می توانید استفاده نمایید :

بهتر است از تگ نوفالو در لینک های تبلیغاتی استفاده کنید و همچنین لینک تبلیغات را به آدرسی که برای گوگل قابل ایندکس نیست ، ارجاع دهید و از آن جا به صفحه هدف انتقال یابد.

تکنیک | Cloaking

با استناد بر این تکنیک کاربر بدون ریدایرکت شدن به آدرسی دیگر ، شاهد محتوایی متفاوت با آنچه ربات گوگل ایندکس کرده خواهد بود ، مثلا هنگامی که ربات گوگل به صفحه وارد می شود ، محتوای صفحه متن و تصاویر مناسب را شامل می شود ولی وقتی کاربر وارد می شود یک محتوای کاملا متفاوت برای او به نمایش گذاشته می شود.

تکنیک cloaking در سئو کلاه سیاه چیست ؟

در این تکنیک بخشی از محتوا که برای گوگل در دسترس است را از دید کاربر مخفی می کنند ، این روش را معمولا هکرها استفاده می کنند بدین ترتیب که محتوای مورد نظر هکر به همراه لینک سازی به گوگل نشان داده می شود ولی مدیر سایت هک شده متوجه وجود این محتوا در وب سایت خود نمی شود.

وجود محتوا یا لینک پنهان در صفحه

بسیاری از مدیران وب سایت ها با افزایش محتوای صفحه تلاش بر بهبود جایگاه خود در گوگل دارند ولی باید بدانید این محتوا در بسیاری موارد برای کاربر مناسب نیست و یا از عبارات نامفهوم و تکراری زیادی در آن استفاده شده که در این صورت با پنهان کردن محتوا از دید کاربر سعی بر این است که تجربه کاربری سایت را محفوظ نگه دارند ، ولی خوب است بدانید گوگل از این محتوای مخفی شده در سایت آگاهی می یابد و آن را شناسایی می کند.

گوگل این روش را به خوبی درک می کند چرا که به فایل های CSS صفحه دسترسی دارد و نحوه نمایش آن به کاربران را بازسازی می نماید ، در زیر نمونه هایی از روش های پنهان کردن محتوا را که برای گوگل قابل درک است برای شما عزیزان آوریده ایم :

  • استفاده کردن از متن سفید روی بک گراند سفید و یا مخفی کردن متن زیر یک تصویر و یا استفاده از سایز فونت صفر
  • استفاده از CSS برای قرار دادن محتوای خارج از صفحه نمایش داده شده به کاربران و یا مخفی کردن لینک در یک کاراکتر کوچک مانند نقطه یا کاما

صفحات مشابه | Doorway Pages

در این تکنیک ، چندین دامنه متفاوت برای یک یا چند کلمه کلیدی هدف ساخته می شود که در نهایت همه آن ها به یک سایت ارجاع داده می شوند ، از این تکنیک در یک سایت هم می توان استفاده کرد بدین ترتیب که برای یک عبارت هدف چندین صفحه متفاوت ساخته می شود که هر یک تغییر کمی در کلمه کلیدی هدف خود می گذارند و همه آن ها کاربر را به یک صفحه خاص ارجاع می دهند ، این کار را در زمان برچسب گذاری می توان انجام داد.

تکنیک doorway pages در سئو کلاه سیاه

برچسب گذاری یکی از روش های بسیار موثر برای بهبود سئوی سایت است ولی به یاد داشته باشید استفاده نادرست از آن می تواند موجب جریمه سایت شما گردد ، توجه داشته باشید از برچسب های زیاد و عبارات نزدیک به هم خیلی استفاده نکنید چون عملا صفحاتی با هدف گذاری های مشابه و محتوای یکسان به وجود می آورد که از نظر گوگل اسپم شناخته می شوند.

محتوای دزدیده شده | Scraped Content

بسیاری از وب سایت ها با جمع آوری محتوا از دیگر سایت ها ، تعداد صفحات خود را افزایش می دهند تا بدینوسیله برای کسب جایگاه شانس خود را بالا ببرند و هیچ توجهی هم به ارتباط موضوعی و کیفیت محتوای جمع آوری شده ، نمی کنند ، ولی غافل از این که این محتوای جمع آوری شده که هیچ ارزش افزوده ای به آن اضافه نشده باشد به بهبود وضعیت سئو کمکی نخواهد کرد ، زمان خود را صرف تولید محتوای باکیفیت کنید و با دیگر سایت های موجود در زمینه کاری خود تفاوت داشته باشید ، این بهترین روشی است که هم موتور جستجو و هم کاربر از محتوای سایت شما رضایت کامل را خواهند داشت.

روش های جمع آوری محتوا

  • وب سایت هایی که محتوای دیگر سایت ها را بدون هیچ تغییری کپی و در سایت خود منتشر می کنند.
  • وب سایت هایی که محتوا را از دیگر سایت ها کپی می کنند و تغییرات اندکی از جمله استفاده از کلمات هم معنی و جایگزینی فعل ها آن را صورت می دهند.
  • وب سایت هایی که با به کار گیری RSS سایت های دیگر ، به جمع آوری محتوا می کنند و هیچ ارزش افزوده ای هم اضافه نمی کنند و آن را انتشار می دهند.
  • وب سایت هایی که ویدئو و یا تصاویر را از سایت های اصلی مانند آپارات و یا اینستاگرام جمع می کنند و هیچ ارزشی به آن اضافه نمی کنند و انتشار می دهند.
  • نمایش دادن محتوای سایت های دیگر به صورت iframe در صفحه ای از سایت.

نکته

شما نیز می توانید به جمع آوری محتوا بپردازید بدون این که جریمه شوید و یا جایگاهتان را از دست بدهید بدین ترتیب که یک نکته اساسی را رعایت کنید ، آن هم ارزش افزوده برای محتوای جمع آوری شده ، از طریق دسته بندی مناسب ، برچسب گذاری صحیح ، مسیرهای دسترسی به محتوا ، نظرات کاربران و مطالب مرتبط دقیق می توانید این کار را به خوبی انجام دهید.

سیستم های همکاری در فروش | Affiliate programs

برخی از وب سایت ها در زمینه سیستم همکاری در فروش فعالیت دارند و این سایت ها به طور معمول از یک قالب مشخص در طراحی استفاده می کنند و محتوای محصولات یا خدمات را در بسیاری موارد به صورت مستقیم از وب سایت اصلی دریافت می نمایند ، این کار یعنی این که تمام محتوای سایت عملا کپی است و هیچ گونه ارزش افزوده ای برای کاربر به وجود نمی آورد ، خوب است بدانید که شانس این سایت ها برای موفقیت در زمینه سئو بسیار پایین است و فعالیت در شبکه های اجتماعی یا تبلیغات تنها می توانند به درآمدزایی آن ها کمک کند.

در صورتی که شما می خواهید از طریق همکاری در فروش کاسبی کنید و همچنین به جذب بازدیدکننده از طریق سئو بپردازید ، باید به فکر راه اندازی یک سایت اختصاصی برای خود باشید و در آن به تولید محتوای تخصصی برای معرفی محصولات یا خدمات بپردازید ، بهتر است به این سوال فکر کنید که مشتریان چرا باید سایت شما را به سایت اصلی ترجیح دهند و از شما خرید کنند و در صورتی که وب سایت شما ساختار و محتوایی کاملا شبیه به سایت اصلی داشته باشد باید این را بدانید که همواره یک قدم عقب تر از آن سایت خواهید بود.

بمباران کلمه کلیدی | keyword stuffing

صفحات و سایت هایی همواره با تکرار مداوم یک عبارت یا چندین عبارت نزدیک به هم تلاش می کنند تا به جایگاه بالا در نتایج گوگل دست یابند و به این روش اصطلاحا بمباران کلمه کلیدی می گویند ، خوب است بدانید که این تکنیک تا کم تر از 2 سال پیش خوب و به درد بخور بود ولی در حال حاضر گوگل آن را به روشی برای شناسایی سایت های اسپم تبدیل نموده است.

نمونه های رایج از بمباران کلمه کلیدی

  • یک لیست بلند بالا از شماره های تماس یا اعداد خاص و نام محله ها ، شهرها و یا کشورها که با هدف سئو در صفحه قرار دارند.
  • تکرار بیش مار و مداوم یک کلمه در محتوای صفحه و یا در قسمت های پایینی صفحه با هدف این که درصد حضور عبارت در صفحه بالا رود.

رفتار مشکوک در صفحه | Malicious behavior

احتمالا با صفحاتی روبرو شده اید که رفتارهایی آزاردهنده دارند و بدون اجازه کاربر کارهایی را می کنند ، این رفترها به ویژه در صفحاتی که هک شده اند بیشتر صورت می گیرد ، برخی از این رفتارهای مشکوک از نظر گوگل را در زیر برای شما بر می شمریم :

باز شدن پاپ یا تبلیغات زیاد بلافاصله بعد از کلیک کاربر بر روی قسمتی از صفحه و یا با ورود به صفحه و یا کاربر به طور خودکار به سایت ها یا نرم افزارهای دیگر منتقل می شود.
دانلود خودکار فایل بر روی سیستم کاربر بدون اجازه وی و یا نصب ویروس یا تروجان بر روی سیستم کاربر و همچنین تغییرصفحه خانه مرورگر یا تغییر تنظیمات مرورگر کاربر بدون اجازه.

نمایش محتوای اسپم تولید شده توسط کاربران

در مواردی که در بالا گفته شد ، مدیر سایت نقش مهمی در تولید محتوای اسپم یا لینک سازی غیرطبیعی آن ها دارد ولی در این مورد رفتار کاربران در صفحه مورد توجه است ، در این روش محتوایی که کاربران تولید کرده اند در صفحه به نمایش گذاشته می شود و بر وضعیت سئو آن تاثیر می گذارد.

خوب است بدانید نظرات کاربران که با هدف سئو یا به صورت اسپم روی یک صفحه گذاشته می شود جریمه آن صفحه توسط گوگل و در نتیجه کاهش رتبه آن را به دنبال دارد ، برای اجتناب از این مشکل نظرات سایت خود را بهتر است پس از تایید مدیر بر روی سایت بگذارید و از ابزارهای آنتی اسپم مانند Captcha در این بخش استفاده کنید.

چگونه سایت های اسپمر را به گوگل معرفی کنیم ؟

بسیاری از سایت ها بدون این که استانداردهای گوگل را رعایت کنند در جایگاه مناسبی در نتایج قرار دارند ، این بدان معنی است که الگوریتم های گوگل این رفتار را نتوانسته اند شناسایی کنند ، از این رو بخشی برای معرفی سایت های اسپمر به گوگل وجود دارد که می توانید به صفحه Spam Report مراجعه کنید و چنین وبسایت هایی را معرفی کنید.

خوب است بدانید که یک انسان این صفحه را بررسی می کند و اگر سایت معرفی شده قوانین مبارزه با اسپم گوگل کند حتما جریمه می شود ولی جریمه های دستی لزوما به معنی حذف کلی صفحه از ایندکس گوگل نمی باشد و تنها کاهش رتبه را به همراه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا