چگونه سرعت سایت خود را افزایش دهیم ؟

راهکارهایی برای افزایش سرعت سایت

احتمالا می دانید یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای سنجش کارایی و سئوی سایت ، سرعت آن است و گوگل آن را به عنوان یکی از 200 فاکتور خود در رتبه بندی صفحات و جایگاه آن ها در نتایج جستجو در نظر می گیرد ، خوب است بدانید سرعت مناسب یک وبسایت ، کاربرپسند بودن آن را نشان می دهد ، توجه داشته باشید با افزایش رقابت در زمینه سئو و همچنین جذب بازدیدکنندگان بیشتر از طریق موتورهای جستجو ، شانس شما با از دست دادن هر فرصتی می تواند برای رسیدن به صفحه اول گوگل کاهش یابد ، در این مطلب معرفی راهکارهایی برای افزایش سرعت سایت می پردازیم.

معرفی راهکارهای افزایش سرعت سایت

 

بهینه سازی تصاویر

همان طور که می دانید حجم زیادی از سایت را تصاویر تشکیل میدهند و تاثیر زیادی بر افزایش سرعت سایت شما می توانند داشته باشند ، بنابراین بهتر است که با تغییر سایز عکس ‌ها آن ها را بهینه کنید و خوب است بدانید سایز عکس ها با استفاده از HTML تغییری نمی کند و تنها در نحوه نمایش تاثیرگذار است ، با استفاده از نرم افزارهای جانبی مانند فتوشاپ می توانید حجم عکس را کاهش دهید و به افزایش سرعت سایت خود کمک کنید ، برای بهینه کردن تصاویر همچنین می توانید از ابزارهای آنلاین مانند Smush.it ، Online Image Optimizer و SuperGIF هم استفاده نمایید.

فرمت تصاویر

یکی از روش های بهینه سازی و افزایش سرعت سایت استفاده از فرمت های استانداردی مانند JPG، PNG و GIF برای تصاویر می باشد.

از متن گرافیکی استفاده نکنید

برخی از وبسایت ها مطالب و عنوان ‌ها را برای زیباتر شدن به صورت تصویر قرار می دهند ، شما این کار را نکنید چون باعث افزایش حجم سایت شما می شود و برای سئو مناسب نخواهد بود ، خوب است که از دستورات CSS استفاده کنید و مطالب خود را بصورت متن ارائه دهید.

حذف افزونه ‌های غیرضروری

احتمالا می دانید افزونه ‌ها به شدت سرعت سایت شما را متاثر می کنند ، تنها افزونه هایی که لازمند را نصب کنید و از نصب افزونه ‌های متعدد و غیرضروری بپرهیزید که موجب کاهش شدید سرعت سایت شما خواهند شد.

از CSS و JS درون کد استفاده نکنید

سعی کنید کد های CSS و JavaScript را در فایل ‌های جداگانه‌ ای قرار بدهید چرا که در زمان لود شدن وب سایت ، این فایل ها در حافظه کش مرورگر ذخیره می شوند و بدین ترتیب سرعت سایت شما در بازدیدهای بعدی بالا می رود ، همچنین باعث راحت تر شدن ایجاد تغییرات در سایت می شود.

استفاده از حافظه کش مرورگر

خوب است بدانید با هربار بازدید از سایت شما تمامی تصاویر و کدها بارگذاری می شوند و این موضوع زمان زیادی می برد ولی شما می توانید با استفاده از حافظه کش مرورگر قسمت زیادی از اطلاعات را روی کامپیوتر کاربران ذخیره نمایید ، بدین ترتیب در بازدیدهای بعدی نیازی به دانلود دوباره آن ها نخواهد بود و همین موضوع سرعت سایت را به شدت افزایش می دهد ، لازم به ذکر است این کار باعث می شود مصرف پهنای باند و هزینه هاست شما کاهش یابد.

فایل JavaScript را در انتهای متن قرار بدهید

با قرار دادن این فایل در انتهای متن ، این فایل ها در آخر لود می شوند و همین امر باعث می شود بارگذاری باقی مطالب با تاخیر صورت نگیرد.

از ریدایرکت کردن لینک ها بپرهیزید

تا جایی که می توانید لینک ها را ریدایرکت نکنید چون باعث اضافه شدن یک درخواست HTTP شده و در نهایت به کاهش سرعت سایت شما می انجامد ، در اسرع وقت ، آدرس‌ های اشتباه را بیابید و همه را درست کنید.

DNS ها را تا حد امکان کاهش دهید

DNS همان نام دامنه ‌ها بر روی هاست شما هستند که هر کدام از آن ها بین 20 تا 120 میلی ثانیه برای بازخوانی از هاست زمان می برند ، بهتر است آدرس دهی را جایگزین ساخت زیردامنه کنید ، برای مثال از softsc.ir/blog بجای blog. softsc.ir استفاده نمایید.

CSS ها و HTML های غیرضروری را حذف کنید

این کار برای سیستم ‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس بسیار تاثیرگذار خواهد بود چرا که قالب اینگونه سیستم ها با امکانات متنوعی طراحی می شود که نمی توانید از همه آن ها بهره گیری کنید و شما با حذف کدهای اضافی قادر خواهید بود سایز صفحات را کاهش دهید و بدین ترتیب سرعت سایت را بالا ببرید.

استفاده از چند سیستم آمارگیر ممنوع !

برای پیگیری بازدیدها بر روی سایت خود تنها از یک سیستم آمارگیر استفاده نمایید با این کار از بار اضافی برروی سایت جلوگیری می کنید و در نتیجه سرعت سایت افزایش می یابد ، برای مثال از سیستم آمارگیر گوگل آنالیتیکز و وبگذر یا امثال آن ها به طور همزمان استفاده ننمایید.

از G-Zip استفاده نمایید

همانطور که می دانید برای کاهش حجم فایل ها برروی کامپیوتر آن ها را زیپ می کنند ، این کار را برای فایل های سایت خود هم می توانید با G-Zip انجام دهید و آن ها را فشرده کنید ، بدین ترتیب حجم کلی سایت کاهش یافته و در نتیجه سرعت سایت افزایش پیدا می کند ولی این موضوع مستلزم این است که هاست شما آن را ساپورت کند.

درخواست‌ های HTTP سایت را کاهش دهید

شما می توانید با استفاده از تکنیک CSS Spriteتصاویر سایت را به صورت یکپارچه درآورید و با این روش تعداد درخواست ‌های HTTP خود را تا جایی که می توانید کاهش دهید و به افزایش سرعت سایت خود کمک کنید.

از Expires و Cache-Control در هدر استفاده کنید

در ادامه معرفی راهکارهایی برای افزایش سرعت سایت باید این را هم اضافه کنیم که برای مطالب ثابت سایت خود بهتر است از Expires یا همان تاریخ انقضا و برای مطالبی که تغییر می کنند از Cache-Control استفاده نمایید ، با اینکار محتوا ، تصاویر و فایل های سایت شما قابل کش می شوند و در نتیجه تعداد درخواست ‌های HTTP به سرور کاهش می یابد و سرعت سایت بالا می رود ، شما در حقیقت با استفاده از Expires مدت زمان نگهداری اطلاعات کش شده و همچنین تاریخ تقریبی تغییرات در آن ها را تعیین می کنید.

CMS خود را بروزرسانی کنید

در صورتی که از سیستم‌ های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده می کنید ، بهتر است که از آخرین نسخه ها برای بهینه بودن و افزایش سرعت سایت بهره بگیرید و ابتدا نسخه جدید را باید روی یک فضای نمونه امتحان نمایید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

سخن آخر

برای سنجش سرعت سایت خود می توانید از ابزارهای رایگان موجود مانند Woorank و GTmetrix استفاده کنید و تاثیر هر یک از موارد و راهکارهای گفته شده را بر سرعت وبسایت خود مشاهد نمایید ، ممکن است هر کدام از این موارد به تنهایی تاثیر کمی بر سرعت سایت شما داشته باشند ولی در صورت رعایت کردن همه آن ها شاهد دو برابر شدن سرعت سایت خود خواهید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هجده =

دکمه بازگشت به بالا