چگونه در رپورتاژ آگهی لینک ایجاد کنیم ؟

چگونگی ایجاد لینک در رپورتاژ آگهی

در مقاله های قبلی با مفهوم رپورتاژ آگهی و این که چگونه و چه تاثیر بر سئوی سایت دارد و این که یک رپورتاژ خوب چه ویژگی هایی دارد ، آشنا شدیم ، در این مطلب می خواهیم درباره لینک ‌سازی صحیح در رپورتاژ صحبت کنیم و نکاتی را می خواهیم برشمریم که در صورت رعایت نکردن ، نتیجه مطلوبی از انتشار رپورتاژ عایدتان نخواهد شد ، پس با مدرسه نرم افزار با چگونگی ایجاد لینک در رپورتاژ آگهی همراه باشید.

رابطه لینک و سئو در رپورتاژ

همان طور که قبلا گفته شد بزرگ‌ ترین مزیت رپورتاژ آگهی ، تاثیرش در سئوی سایت است و در مورد چگونگی لینک‌ های یک رپورتاژ و این که چگونه می تواند در دگرگون کردن رتبه سایت شما دخیل باشد ، صحبت کردیم و هدف از انتشار رپورتاژ حضور در رسانه‌های معتبر و پرمخاطب و همچنین جلب اعتماد گوگل است ، به عبارتی با انتشار رپورتاژ خبری از سایت‌های معتبر چند بک لینک دائمی دریافت می ‌کنید و به دلیل معرفی شما توسط رسانه‌های معتبر ، گوگل جایگاه بهتری به شما می دهد و روز به روز بیشتر به سایت شما اعتماد می کند.

ولی خوب است بدانید در برخی موارد وب ‌سایت‌ها لینک ‌های خارجی خود را با تگ Nofollow مورد استفاده قرار می دهند و به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهند که در حقیقت هیچ اعتباری به لینک ‌های ایجاد شده ، انتقال نیابد و همچنین صفحات لینک ‌شده هم تاثیری در رتبه نداشته باشد.

نکته

جالب است بدانید اگر وب سایت ‌های منتشرکننده رپورتاژ هم از لینک نوفالو استفاده نمایند و حتی تاثیری هم در سئوی سایت شما نداشته باشد ، ولی از دو مزیت این لینک‌ ها بهره می گیرید ، یکی این که ترافیک سایت شما با بک لینک‌ ها افزایش می یابد و همچنین می ‌توانید با استفاده از آن ها برند خود را به کاربران معرفی نمایید ، بنابراین لینک‌ های رپورتاژ برای اعتبار ، فروش و برندینگ شما مثمر ثمر و مفید خواهند بود ، ولی مشکلاتی وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

گوگل رابطه خوبی این گونه لینک‌ ها ندارد

به طور کلی گوگل از بک‌ لینک پولی خوشش نمی آید و رپورتاژ در حقیقت این کار را انجام می ‌دهد ، از نظر گوگل ، رپورتاژ یک آگهی تبلیغاتی می باشد که شما برای انتشار آن پول می پردازید ، موتورهای جستجو این را یک رقابت ناعادلانه می خوانند و به باور آن ها همه لینک‌ها باید سالم و طبیعی ساخته شوند و شما به صورت واقعی باید توسط دیگر وبسایت ‌ها معرفی شوید.

لینک‌ های غیرطبیعی چگونه توسط گوگل تشخیص داده می شوند ؟

در گذشته به راحتی سایت ‌ها می‌ توانستند رتبه های بالا در نتایج گوگل را با استفاده از لینک‌ های ساخته ‌شده با کلمه‌ های کلیدی کسب کنند و همین موضوع سایت ‌های باکیفیت را که لایق اعتبار بیشتری بودند در رتبه ‌های پایین نگه می داشت به همین دلیل گوگل الگوریتم پنگوئن را در سال 2012 معرفی کرد و این مشکل پایان یافت ، این الگوریتم در حقیقت به باز پس گیری اعتبار سایت ‌هایی می پرداخت که از روش‌ های اسپم و تقلبی برای لینک‌ سازی استفاده می ‌کردند و بدین ترتیب وب سایت ‌های خوب و با کیفیت توانستند جایگاه اصلی خود را بیابند.

بعد از معرفی این الگوریتم یکی از مهم ‌ترین فاکتورهای رتبه‌ بندی برای موتورهای جستجو ، لینک ها بودند و توسط ربات‌ های گوگل به دقت بررسی می شدند و ارتباط بین لینک‌ ها توسط گوگل قابل درک بود و با توجه به نشانه‌ های دریافتی ، لینک‌های طبیعی و ساختگی را از هم تشخیص می دهد ، به همین دلیل است که چگونگی لینک دهی در رپورتاژ مهم است و در صورت رعایت نکردن نکات و لینک دهی نادرست ممکن است جریمه شوید.

چگونه این مشکل را حل کنیم ؟

کاری که باید کرد این است که بک ‌لینک ها در رپورتاژ برای گوگل طبیعی باشد طوری که وب سایت مبلغ انگار واقعا شما را معرفی می کند ، برای این منظور در ادامه به نکات ساده و خیلی مهمی اشاره می کنیم که باید رعایت شوند.

نکات مهم برای لینک ‌سازی صحیح در رپورتاژ

 

انتخاب صفحاتی که باید در رپورتاژ به آن ها لینک دهیم

همان طور که در مقاله های قبلی گفته شد در یک رپورتاژ برای معرفی صفحات خود حداکثر 5 لینک می توان داد پس باید بهینه ‌ترین و بهترین صفحات را برگزید و برای این منظور در ابتدا باید چگونگی کار کردن لینک ‌سازی را بدانید.

همان طور که در مقالات قبلی گفتیم بهتر است در سایت ‌هایی که اعتبار بیشتری نزد گوگل دارند ، ریپورتاژ را منتشر کنید و دو معیار مشخص کننده این اعتبار عبارتند از :

  • DA یا اعتبار دامنه (Domain Authority)که در حقیقت اعتبار کل یک وب سایت را مشخص می ‌کند.
  • PA یا اعتبار صفحه (Page Authority)که اعتباری است که گوگل برای هر صفحه قائل است.

در زمان انتشار رپورتاژ این دو معیار را می توانید برای انتخاب سایتی که می خواهد رپورتاژ را منتشر کند ، بررسی نمایید و متوجه شوید که اعتبار سئوی آن چقدر است چرا که کمی از این اعتبارها قرار است به لینک‌ های شما انتقال داده شود.

نکته

برای سنجش این دو معیار می توانید به سایت ماز (MOZ) مراجعه کنید و ابزاری به نام MOZBAR را بر روی مرورگر خود نصب نمایید و به وسیله آن این دو معیار را برای سایت ‌ها بسنجید ، ولی توجه داشته باشید ، گوگل اعلام می ‌کند که در سئوی وب سایت و لینک ‌سازی DA وجود ندارد و اعتبار منتقل شده PA صفحه مقصد داده می ‌شود.

برای مثال اگر کسی در مقاله خود ، سایت مدرسه نرم افزار را لینک کند ، آن اعتبار به صفحه مدرسه نرم افزار داده می ‌شود و نه به کل دامنه و وبسایت ولی جالب است بدانید به دلیل این که در صفحه اصلی ، چندین لینک از صفحات داخلی هم موجود است ، اعتبار داده ‌شده بین لینک‌ های داخلی خود به خود پخش خواهد شد ، به این ترتیب می توانید بهترین صفحات را انتخاب کنید.

در حقیقت صفحاتی برای لینک دادن بهتر هستند که اعتبار را بهتر پخش کنند ، برای مثال در رپورتاژی که درباره خرید گوشی می نویسد ، می توانید به خرید آیفون7 که صفحه محصول است و همچنین خرید گوشی که صفحه دسته ‌بندی محصولات است ، لینک بدهید و زمانی که به صفحه دسته ‌بندی لینک می دهید چون در آن صفحه لینک داخلی محصولات هم وجود دارد ، اعتبار بین آن ‌ها پخش می شود.

نکته

این یک قانون ثابت نیست ولی بهتر این است که به صفحاتی که خودشان پخش ‌کننده اعتبار هستند ، لینک بدهید چرا که می‌توانید برای کل سایت از این طریق اعتبار و اعتماد جمع آوری کنید.

خوب است بدانید هدف هم در لینک دادن در رپورتاژ موثر است ، برای مثال در صورتی که هدف از رپورتاژ تنها معرفی اپلیکیشن جدید باشد تنها به صفحه همان محصول می توانید لینک بدهید چرا که در آخر رپورتاژ پیشنهاد نهایی مطرح می شود.

بهینه کردن انکرتکست لینک‌ ها

انکرتکست همان متن یک لینک است که کاربر بر روی آن کلیک می کند و به صفحه مقصد هدایت می ‌شود و برای بهینه سازی لینک‌ های رپورتاژ خود بهتر است که ابتدا با انواع انکر تکست ‌های موجود آشنا گردید :

  • انکر تکست نام تجاری زمان است که متن لینک ، نام تجاری یا برند شما باشد.
  • انکر تکست اختصاصی کلمات کلیدی هستند که قصد دارید به عنوان یک گرایش جدید آن ها را معرفی نمایید.
  • انکر تکست عریان که از URL سایت به عنوان متن لینک استفاده می گردد.
  • انکر تکست کلمه کلیدی به اضافه نام تجاری زمانی که کلمه کلیدی به همراه نام برند به عنوان متن لینک قرار می‌ گیرد.
  • انکر تکست Partial Match زمانی که کلمه کلیدی جزئی از یک عبارت در متن لینک قرار ‌گیرد.
  • انکر تکست عمومی زمانی که لینک ‌هایی با متن ‌های عمومی از جمله ” اینجا کلیک کنید و یا اینجا بروید ” ایجاد می شوند.
  • انکر تکست دم دراز یا طولانی به یک جمله طولانی که شامل کلمه کلیدی است و در متن لینک قرار می‌ گیرد ، گفته می شود.
  • انکر تکست Exact Match یا دقیقا کلمه کلیدی هدف زمانی است که از کلمه کلیدی هدف کسب ‌وکارتان در متن لینک استفاده می‌ کنید.
  • انکرتکست LSI زمانی که به جای استفاده از کلمه کلیدی هدف از مترادف یا مشتقات آن استفاده می ‌شود.

مرحله بعد

بعد از شناخت انواع انکر تکست ها باید آن ها را در متن رپورتاژ بهینه کنید ، یعنی چگونه و چطور از انواع مختلف آن ها استفاده کنید که هم اعتبار خوبی را دریافت کنید و جریمه نشوید ، شاید گمان کنید که بهینه ‌سازی انکرتکست یک تاکتیک بی‌ اهمیت است ولی توجه داشته باشید یکی از فاکتورهای مورد نظر گوگل برای تعیین موضوع صفحه ، تعیین کلمات کلیدی و همچنین دادن اعتبار و رتبه به صفحات مورد نظر شما همین انکرتکست ها هستند و چون جزئی از ساختار لینک هستند نباید نسبت به آن ها بی توجه باشید.

نکاتی درباره بهینه سازی انکرتکست ‌ها

 

انکرتکست لینک خلاصه و مرتبط باشد

قانونی برای تعداد کلمات انکرتکست وجود ندارد ولی برای اینکه موتورهای جستجو و کاربران را در مورد موضوع صفحه‌ ای که به آن لینک می ‌دهید ، کاملا آگاه کنید بهتر است که انکرتکست خلاصه ، واضح و مرتبط با صفحه مقصد انتخاب شود.

توجه داشته باشید وقتی لینکی با کلمات مرتبط ایجاد می شود ، ربات‌های گوگل به ‌راحتی متوجه می شوند که لینک ایجاد شده درباره چه چیزی می باشد در نتیجه این ارتباط هر چه با محتوای صفحه مقصد مرتبط تر و نزدیک ‌تر باشد ، اعتبار صفحه شما در نظر گوگل بالاتر می رود و تقویت می ‌شود ، توجه داشته باشید در ریپورتاژ بهتر است از انکرتکست طولانی استفاده نکنید !

نکته

برای انتخاب کلمات متن دو سوال مطرح می شود ، یکی این که چه کلمه ای کوتاه ‌ترین و مرتبط ‌ترین کلمه به صفحه‌ ای است که به آن لینک می‌ دهید و دیگری چه کلمه یا عبارتی باعث ترغیب بیشتر کاربران برای کلیک کردن روی آن می شود ، توجه داشته باشید بهتر است عبارت متن شامل کلمات کلیدی ای باشد که قصد دارید پیجتان روی آن رتبه خوبی دریافت کند.

از انکر تکست Excat match خیلی استفاده نکنید

همان طور که بارها گفته شد در رپورتاژ آگهی نهایتا می توانید پنج بک ‌لینک از سایت منتشرکننده ، دریافت نمایید ولی برخی افراد تمامی این لینک‌ ها را با کلمه ‌های کلیدی کسب ‌و‌کارشان در متن می گذارند ، با این کار به گوگل سیگنال می فهمانید که در حال ایجاد بک‌ لینک پولی هستید!

خوب است بدانید گوگل با به ‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن بررسی دقیق کلمات کلیدی در انکرتکست ‌ها را آغاز کرد و اگر بیشتر لینک‌ های ورودی سایت ، شامل یک کلمه کلیدی باشد از نظر گوگل مشکوک است و نشان از این دارد که این لینک‌ها طبیعی نیستند و اگر گوگل متوجه این موضوع شود ماجرای وبسایت اینترفلورا برای شما تکرار خواهد شد ، در مقاله رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر رتبه سایت در گوگل دارد در این باره نوشتیم.

پس بهتر است که از انکرتکست ‌های exact match زیاد استفاده نکنید ، درست است که سئوی سایت مهم است ولی نه به قیمت جریمه شدن سایتتان ، خوب است که به جای استفاده از کلمات یکسان از انکرتکست‌ های متنوع و طبیعی استفاده کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

استفاده از انکرتکست ‌های متنوع برای لینک‌ ها

‌برای اینکه لینک ‌سازی و تبلیغات شما در رپورتاژها طبیعی به نظر آید سعی کنید از انکرتکست ‌های متنوع برای لینک دادن بهره بگیرید ، در نمودار زیر الگوی رایجی را مشاهده می کنید که بیشترین استفاده از انواع لینک‌ ها را نشان می ‌دهد.

 

 

استفاده از انکرتکست برند و عریان برای ایجاد لینک در رپورتاژ آگهی

با توجه به نمودار نام تجاری بهترین نوع انکرتکست‌ ها هستند و با استفاده از آن ها گوگل متوجه نمی شود که در حال لینک ‌سازی هستید چرا که برای معرفی شما معمولا از انکرتکست آن نام تجاری و برند شما استفاده می شود ، بنابراین با لینک دادن بیشتر با متن نام برند خود سعی کنید برای کسب ‌و‌کارتان اعتبار و اعتماد به دست آورید ، انکرتکست URL یا عریان هم به مانند نام تجاری بخشی از لینک ‌های شما را می تواند شامل شود که در آن آدرس وبسایت به عنوان متن لینک قرار می ‌گیرد.

انکرتکست متن اختصاصی

انکرتکست متن اختصاصی معمولا برای گرایشات جدیدی است که شما قرار است در اینترنت به وجود آورید و آن ها را گسترش دهید به همین دلیل برای رپورتاژ کم تر پیش می آید که متن اختصاصی برای لینک‌ ها داشته باشید و بهتر است برای ایجاد لینک در رپورتاژ آگهی به این موضوع توجه نمایید.

انکرتکست نام تجاری به اضافه کلمه کلیدی

یکی از بهترین نوع انکرتکست برای لینک ‌سازی همین است ، به دلیل این که کاربرانی که در حال جستجوی کلمه کلیدی هستند ، احتمال این که رپورتاژ شما را ببینند زیاد است و هم افرادی که رپورتاژ شما را می ‌خوانند در حوزه کلمه کلیدی مورد نظر از وجود برند شما مطلع می شوند ، مخصوصا اگر یک کسب ‌وکار کوچک و کمتر شناخته شده دارید بهتر است که از نام برند خود در کنار کلمه کلیدی بهره بگیرید.

از کلمه کلیدی به عنوان انکرتکست استفاده کنیم یا نه ؟

نگران نباشید ، از این نوع انکرتکست استفاده کنید ولی افراط ممنوع ، برای مثال اگر کلمه کلیدی هدف را یکبار مورد استفاده قرار می دهید برای بار دوم می توانید آن را بخشی از یک عبارت قرار دهید تا موجبات شک گوگل را فراهم نکنید برای مثال اگر کلمه کلیدی اصلی شما “تبلیغات گوگل” می باشد ، می توانید از متن‌ های زیر برای لینک ‌دهی استفاده کنید :

تبلیغات گوگل
تبلیغات گوگل مدرسه نرم افزار
خدمات تبلیغات گوگل شرکت مدرسه نرم افزار
تبلیغات هدفمند گوگل با www.softsc.ir

نکته

برای جلوگیری از تکرار نشدن کلمه کلیدی از LSIها یا عبارات‌ مترادف استفاده نمایید برای مثال به جای بازاریابی اینترنتی می توانید از دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایید.

همچنین می توانید متن را طوری نگارش کنید که کلمه کلیدی در جمله حضور داشته باشد ولی در انکرتکست تنها نام برند خود را بیاورید برای مثال ” برای انجام تبلیغات گوگل به سایت مدرسه نرم افزار مراجعه نمایید ” نمونه خوبی است ، اصلا نگران این نباشید که کلمه کلیدی در انکرتکست نیست ، گوگل همه کلمات متن را می خواند!

اصلا از انکرتکست عمومی استفاده نکنید

توجه داشته باشید لینک ‌هایی که متن آن ‌ها توصیف نشده و نشانی از صفحه فرود آن ندارند را کاربران و موتورهای جستجو دوست ندارند ، برای مثال برای لینک در رپورتاژ بهتر است از کلمات توصیف ‌کننده مشخص مانند “آموزش دیجیتال مارکتینگ” به جای متن ‌هایی از جمله “اینجا کلیک کنید” یا “پیج زیر را ببینید” بهره بگیرید ، با این کار کاربران و موتورهای جستجو در یک نگاه در زمان دنبال کردن این لینک متوجه می شوند که انتظار چه چیزی را باید داشته باشند.

لینک اسپم نسازید!

لینک اسپم زمانی است که متنی که به یک صفحه پیوند می دهید هیچ گونه ارتباطی به کلید واژه ‌هایی که از آن صحبت کردید ، ندارد و برای کاربر هیچ ارزشی ندارد و گوگل با سر در گم شدن کاربر مخالف است ، ساخت لینک اسپم در نهایت به ضرر سایت خواهد بود ، این موضوع در چگونگی ایجاد لینک در رپورتاژ آگهی باید مورد توجه قرار گیرد.

چگونگی موقعیت لینک ‌ها در متن رپورتاژ

لینک ‌هایی که اهیمت بیشتری برای خودتان دارند را بهتر است در ابتدای متن قرار دهید تا بدینوسیله توسط خوانندگان راحت تر دیده شوند ، همچنین گوگل برای لینک‌ هایی که در اوایل متن هستند ارزش و اعتبار بیشتری قائل می شود و دلیل این موضوع هم مشخص نیست ، به باور برخی افراد گوگل به همان ترتیبی که لینک ‌ها را می‌خواند به آن ها اعتبار می ‌دهد به عبارتی دیگر لینک اول اعتبار بیشتری نسبت به لینک‌ های بعدی دریافت می کند.

نکته

یکی از روش های عالی برای بازاریابی ، رپورتاژ آگهی است و با این کار محصول شما معرفی می ‌شود و همچنین رتبه شما در گوگل هم افزایش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا