چگونه با رپورتاژ آگهی رتبه سایت خود در گوگل را دگرگون کنیم ؟

رابطه رپورتاژ آگهی و رتبه سایت در گوگل چیست ؟

در مقاله قبلی با رپورتاژ آگهی و مزایای آن آشنا شدید ، تاثیری که رپورتاژ آگهی در رتبه گوگل وب سایت دارد در واقع مهم ترین مزیت آن به شمار می رود ، بیشتر کسب و کارها در حقیقت باهدف دریافت بک لینک‌های قوی و دائمی اقدام به خرید رپورتاژ‌های خبری می کنند ، از آنجایی که بحث سئو و بهینه سازی در انتشار رپورتاژ از اهمیت زیادی برخوردار است ، در این مطلب از مدرسه نرم افزار دقیق تر به موضوع رپورتاژ خبری می پردازیم و رابطه رپورتاژ آگهی و رتبه سایت در گوگل را بررسی خواهیم کرد.

تاثیر یک رپورتاژ خبری بر سئوی سایت شما چگونه است ؟

احتمالا می دانید از جمله مهم ترین فاکتورهای رتبه ‌بندی وب سایت ها در گوگل ، تعداد و کیفیت بک لینک ها است و می دانید که بک لینک ها همان لینک هایی هستند که از دیگر وبسایت های اینترنتی می گیرید و در حقیقت به معنی معرفی و پیشنهاد داده شدن وب سایت شما می باشند ، مصداق این است که دوست شما یک کافه یا رستوران را به شما معرفی می ‌کند و بدین ترتیب اعتماد شما به این رستوران یا کافه بیشتر خواهد بود ، گوگل هم زمانی که سایت های دیگر وب سایت شما را معرفی می کنند ، بهای بیشتری به آن خواهد داد.

نکته

بک لینک در حقیقت به معنی پیشنهاد داده شدن وب سایت شما است و در دنیای اینترنت ، بک لینک ها به مانند پیشنهادات دنیای واقعی کار می‌ کنند و حقیقتا باعث اعتبار یک وب ‌سایت می شوند.

همان طور که قبلا گفته بودیم در رپورتاژهای خبری بین 3 تا 5 بک لینک دائمی و قوی می توانید از سایت منتشر کننده دریافت نمایید و این بک لینک ها در میزان اعتبار سایت شما در نزد گوگل یقینا موثر خواهند بود.

بک لینک های رپورتاژ خبری بسیار ایده آل هستند !

تجربه نشان داده رپورتاژها تاثیر بسیار خوب و بالایی در سئو وب ‌سایت ‌های مختلف دارند و به سبب دریافت بک لینک هایی که این وب‌ سایت‌ها از طریق رپورتاژ دریافت نموده اند ، رتبه وب سایت و میزان ورودی سایت آن ها دچار دگرگونی خوبی شده است ولی سوال این است که چه چیزی باعث می‌شود که بک لینک های رپورتاژ آگهی در سئو یک وب‌ سایت تا به این حد موثر باشند ؟ به دلایلی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

بک لینک های دریافتی شما از داخل یک مقاله هستند

در زمان بک لینک گرفتن باید به این موضوع توجه داشته باشید که در چه بخشی از سایت ، بک لینک شما انتشار می یابد و این یکی از مهم ترین مباحث در هنگام گرفتن بک لینک می باشد.

بک لینک هایی که داخل یک مقاله هستند برای گوگل از اعتبار بسیار بالایی برخوردارند ، به این دلیل که این نوع بک لینک ها معمولا در قالب معرفی و پیشنهاد هستند و اعتماد کردن به آن ها راحت ‌تر است و برعکس اعتماد به بک لینک‌هایی که در فوتر ، منو و جایگاه‌ های تبلیغاتی قرار گرفته اند دشوار می شود چون امکان این که نشان از یک همکاری تجاری یا بک لینک پولی بدهند ، وجود دارد.

بک لینک هایی که در رپورتاژ خبری قرار می گیرند از نوع اول و درون مقاله هستند و به همین دلیل اعتماد گوگل راحت ‌تر به آن ها جلب می شود و بدین ترتیب به واسطه آن ها اعتبار بیشتری برای وب سایت شما قائل خواهد شد ، خوب است بدانید بک لینک ها که درون یک مقاله قرار می ‌گیرند ، اصطلاحا Editorial Link نامیده می شوند.

شما از معتبرترین وب سایت ‌ها دریافت بک لینک می کنید

با استناد به مثال معرفی رستوران باید بگوییم میزان اعتماد شما به حرف دوستتان بسته به جایگاه وی در ذهن شما دارد به این معنی که هر چه بیشتر به او اعتماد داشته باشید ، راحت ‌تر به رستورانی می روید که او معرفی نموده ولی اگر یک فرد غریبه این رستوران را به شما پیشنهاد کند آیا به همان اندازه دوستتان به او اعتماد می کنید ، جواب شما خیر است!

پس شخص معرفی کننده هر چقدر قابل اعتمادتر باشد شما با خیال راحت ‌تری به پیشنهاد او اعتماد خواهید کرد و جالب است بدانید در مورد بک لینک های اینترنتی هم این موضوع کاملا صدق می کند به این معنی که میزان اعتبار وب سایت معرفی کننده تاثیر کاملا مستقیم در میزان اعتباری که گوگل برای آن وبسایت قائل خواهد شد ، دارد.

بنابراین یکی از روش های عالی برای بدست آوردن بک لینک های قوی ، رپورتاژ آگهی است چون با این روش تبلیغاتی می توانید در بهترین و معتبرترین رسانه ‌های اینترنتی حضور یابید و توسط آن ها پیشنهاد شوید ، منظورمان همان وبسایت های با اعتبار بالا در نزد گوگل است که به آن ها اعتماد زیادی دارد و از این طریق می توانید اعتبار زیادی برای سایت خودتان جمع آوری کنید.

نکته

رپورتاژ خبری یکی از سریع‌ ترین و بهترین روش ها برای ساخت بک لینک های قوی می باشد که تاثیر مثبت و زیادی در سئوی سایت شما می گذارد.

بک لینک های وبسایت شما ماندگار و دائمی خواهند بود

جالب است بدانید یک پیشنهاد هر چقدر مصرانه تر و ماندگارتر باشد ، اعتباری که گوگل به خاطر وجود آن به یک وب سایت می ‌دهد ، بیشتر است و به همین دلیل است که دریافت بک لینک های دائمی برای افراد در دنیای اینترنت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بهترین روش همان طور که در بالا گفته شد برای این کار استفاده از رپورتاژ آگهی می باشد ، بدین معنی که مقاله ای در وب سایت‌های بزرگ به صورت دائمی قرار می‌ گیرد و این نشانی ماندگار از اعتبار بالای وب سایت شما است.

نکته

بک لینک هر چه بیشتر بماند ، موثرتر خواهد بود و دائمی بودن بک لینک های درون رپورتاژ آگهی به معنی این است که وب سایت شما روز به روز رشد بیشتری در گوگل خواهد داشت.

از تعداد زیادی وب سایت بک لینک می گیرید

جالب است بدانید اکثر سایت ‌ها مطالب وب سایت های بزرگ و معتبر را نشر می دهند و این یکی از ویژگی های این سایت های بزرگ است و این کار را به واسطه ربات‌ هایی که هر روز به این وب سایت ‌ها سر می ‌زنند ، انجام می دهند و مطالب جدید آن ها را بر می ‌دارند ، این بدین معنی است که با خرید رپورتاژ آگهی در یک وب سایت معتبر ، شما در حقیقت تعداد بسیار زیادی بک لینک دائمی دریافت خواهید کرد.

بک لینک های شما به صورت فالو در ریپورتاژتان خواهند بود

همان طور که می دانید در اینترنت دو نوع بک لینک وجود دارد ، بک لینک های معمولی یا فالو که اعتبار کاملی به وب سایت انتقال می دهند و بک لینک های نو فالو که در حقیقت اعتباری به وب سایت شما نمی دهند ، بک لینک ها در رپورتاژ آگهی معمولا از نوع فالو می باشند و به همین دلیل اعتبار کامل را به سایت شما منتقل می کنند و این موضوع از آن جهت دارای اهمیت است که بسیاری از لینک های ساخته شده در اینترنت به صورت نوفالو هستند !

مقایسه بک لینک های رپورتاژ با بک لینک های خریدنی

وب سایت ‌های زیادی وجود دارند که در ازای دریافت مبلغ ماهیانه ای ، لینک شما را در قسمتی از وب سایت خود مانند فوتر یا منو می گذارند و در صورتی که گوگل متوجه پولی بودن لینک نشود ، این روش تاثیر بسزایی در سئو سایت شما خواهد گذاشت ، در این روش که بسیار هم محبوب است ، بک لینک شما در تعداد بسیاری از صفحات یک وب سایت قرار داده می شود ولی سوال این است که این روش بهتر و موثرتر است یا رپورتاژ ؟ خیلی راحت بگوییم رپورتاژ آگهی به دلایل مختلفی روش بهتری است ، اول این که بک لینک شما در ریپورتاژ درون مطلبی از یک وب سایت قرار می ‌گیرد که این نوع بک لینک ها بیشتر مورد اعتماد گوگل هستند ، دوم دائمی بودن بک لینک رپورتاژ است که موضوع بسیار مهمی است.

نکته مهم

شما ممکن است با بک لینک های استیجاری بتوانید جایگاه خود را در گوگل ارتقا دهید ولی اگر زمانی تصمیم بگیرید هزینه ماهیانه این لینک را نپردازید جایگاه شما بلافاصله افت می کند و به صفحات بعدی منتقل می شوید و بخش زیادی از اعتبار این بک لینک ها از بین می رود ، بنابراین با تکیه بر لینک های اجاره ای دو را پیش رو دارید ، باید هزینه ماهیانه بک لینک مد نظر را همواره بپردازید و یا هر زمان منتظر افت رتبه سایت خود در نتایج گوگل باشید ، ولی در مورد رپورتاژ آگهی چنین چیزی صدق نمی کند.

خرید بک لینک همان طور که گفته شد به معنی دریافت لینک از تعداد زیادی از صفحات یک وب سایت است ولی در رپورتاژ ، شما تنها از یک صفحه لینک می گیرید ، شاید این سوال برای شما پیش آید که این روش تاثیر کمتری خواهد داشت ، خوب است این را بدانید همیشه موثرترین بک لینک در واقع همان اولین لینکی است که از یک وب سایت دریافت می کنید چون برای بار اول است که به واسطه این وب سایت پیشنهاد می ‌شوید ، بک لینک های بعدی خوب هستند ولی به اندازه بک لینک اول اعتبار نخواهند داشت.

گوگل چه نظری درباره بک لینک های درون رپورتاژها دارد ؟

در سال های اخیر رپورتاژ آگهی و ارائه آن در بین وب سایت ها بسیار محبوب شده است و همان طور که گفتیم رپورتاژهای آگهی همان محتوایی هستند که در قالب یک مقاله و در ازای پول منتشر می گردند ، جالب است بدانید از جمله دغدغه های مهی که گوگل دارد این که جنبه تبلیغاتی بودن رپورتاژ آگهی ها به شکل واضحی نشان داده نمی شود و در صورتی هم که نشان داده شود بسیار نامحسوس است و مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن محتوای آن ها نمی شود و نگرانی گوگل از این بابت است انتشار چنین محتواهای پولی کاربران اینترنت را گمراه و آن ها را به سمت تجارت های نامعتبر هدایت کند.

گوگل از سال 2013 بر روی این موضوع متمرکز شده و برایش رپورتاژ آگهی ها مهم شده اند ، زمانی که یک وب سایت انگلیسی به نام Interflora که زمینه کاری اش فروش گل آنلاین بود ، یک کمپین رپورتاژ آگهی بزرگ راه اندازی کرد و اختلالاتی را در نتایج پیج رنک گوگل به وجود آورد ، جالب است بدانید تمامی محتوای تولید شده در این کمپین به عنوان یک رپورتاژ آگهی تعیین شده بودند و لینک هایی که در این مقالات قرار گرفته بودند تماما با انکر تکست های Exact Match بهینه سازی شده بودند تا بهترین نتیجه را بتوانند در رتبه بندی نتایج جستجو کسب نمایند ، گوگل به محض این که متوجه این موضوع شد ، این وب سایت و همچنین وب سایت های منتشر کننده رپورتاژها را به سرعت جریمه کرد.

چه اتفاقی افتاد ؟

در سال های بعد وب مسترهای بیشتری در راستای بهبود رتبه وب سایت خود در نتایج گوگل از این روش بازاریابی آنلاین استفاده کردند ولی سرپرست تیم وب اسپم گوگل هشدارهای لازم را به وب مسترها در اینباره داد ، وی طی یک ویدئو هشدار داد که اگر می خواهند از رپورتاژ آگهی استفاده کنند باید دو نکته را رعایت نمایند.

اینکه اطمینان پیدا کنند لینک های مورد استفاده در محتوای آگهی به Nofollow باشند تا اثری روی نتایج جستجوی طبیعی گوگل نگذارند چون در غیر اینصورت رپورتاژ آگهی هیچ فرقی با خرید لینک نخواهد داشت ، همچنین در صورتی که مقاله به صورت رپورتاژ آگهی است باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان از این موضوع آگاهی دارند و مخاطب در همان نگاه متوجه شود که محتوا ، تبلیغاتی است و سپس تصمیم به خواندن آن بگیرد.

در حقیقت گوگل از وب مسترها می خواهد که به کاربران خود آگاهی دهند که با یک محتوای تبلیغاتی روبرو هستند ، به بیانی دیگر خواسته گوگل این است که لینک های موجود در رپورتاژ آگهی تگ “rel=”no follow داشته باشند تا تغییری بر روی پیج رنک گوگل صورت نگیرد چون لینک های رپورتاژ آگهی باید با لینک های خریدنی غیر یکسان باشند و در غیر این صورت وب سایتی که خطا کرده جریمه می شود ، پس یادتان باشد باید مخاطبان خود را متوجه تبلیغاتی بودن این محتوها بکنید.

نکته

گوگل به طور کلی با لینک های پولی مخالف است و رابطه خوبی با بک لینک های خریداری شده ندارد ، حتی اگر در رپورتاژ آگهی باشند.

از آن جایی که شرکت گوگل می‌خواهد رقابت همیشه سالم و طبیعی باشد با بک لینک هایی که در ازای پول به دست آمده اند مخالف است و در حقیقت گوگل می خواهد افرادی که استحقاقش را دارند به جایگاه ‌های بهتر برسند ، پس از نظر گوگل رپورتاژ آگهی هم روش درستی برای لینک سازی نیست.

شاید برای شما این سوال پیش آید که اگر گوگل مخالف این کار است چرا چنین امکانی اصولا در گوگل وجود دارد و افراد می توانند با پول جایگاهشان را ارتقا بخشند ؟ در پاسخ باید بگوییم در اکثر مواقع گوگل نمی تواند یک بک لینک مصنوعی را از طبیعی تشخیص دهد و این بدین معنی است که گوگل متوجه نمی شود که شما یک رپورتاژ منتشر کرده‌اید و یا یک مقاله را به صورت طبیعی به وسیله خود رسانه نشر داده اید و جالب است بدانید تشخیص این موضوع کار گوگل را در زبان فارسی سخت‌ تر هم کرده است.

نکته

در بسیاری موارد گوگل تنها با روش دستی و با چک کردن نیروی انسانی خود می تواند این نوع لینک سازی را تشخیص دهد و جالب است بدانید بک لینک های وبسایتی که در بالا به آن اشاره شد را هم از همین طریق شناسایی و جریمه کرد.

رپورتاژ نمونه ای از سئوی کلاه خاکستری

در دنیای اینترنت و بهینه سازی سایت سه نوع سئو وجود دارد که اولین و بهترین نوع آن ها سئو کلاه سفید است که در آن با روش‌ های کاملا تمیز به سئوی سایت می پردازید و لینک های ساخته شده همگی طبیعی هستند و به همین دلیل بسیار زمان بر است و تلاش فراوان می طلبد ، در نقطه مقابل آن سئو کلاه سیاه قرار دارد که برای افزایش رتبه به هر کار و روشی دست می زند.

روش دیگری هم وجود دارد که از ترکیب دو نوع اول به دست می آید و به سئوی کلاه خاکستری معروف است بدین معنی که برای کسب رتبه گوگل ، فرد تلاشی آگاهانه می ‌کند و از تکنیک ‌های مختلفی بهره می جوید و اگر اصولی را هم رعایت کند توسط گوگل هم جریمه نمی شود ، یکی از روش های سئو کلاه خاکستری همین انتشار رپورتاژ آگهی است به شرط رعایت اصول درست آن که تاثیری خوبی بدون این که وب سایت جریمه شود می تواند روی سئوی آن داشته باشد.

نتیجه گیری نهایی

همان طور که متوجه شدید گوگل رابطه چندان خوبی با رپورتاژ آگهی‌ ها ندارد ولی سوال اینجاست که ریپورتاژ بدهیم یا خیر ؟ همان طور که خواندید این رپورتاژ آگهی ها در رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجو تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت ولی گوگل با لینک های Follow موجود در آن مخالف است ، این که به رپورتاژ خبری روی بیاورید یا خیر بستگی به دید شما دارد ولی بهتر است این کار را بدون هیچ نگرانی انجام دهید ، حتی اگر توسط گوگل جریمه شوید ، با پاک کردن رپورتازهای خود ، جریمه از بین می رود !

امروزه در ایران و جهان وب سایت های زیادی وجود دارند که برای افزایش رتبه خود در گوگل از ریپورتاژ استفاده می ‌کنند و همان طور که بارها گفتیم این رپورتاژها روی سئو آن ها تاثیر بسزایی خواهد داشت ، ولی خوب است بدانید این گونه وب سایت ها احتمال می دهند که توسط گوگل جریمه شوند و ریسک آن را پذیرفته ‌اند و در صورتی که این ریسک برای شما منطقی به نظر می رسد ، می توانید همین حالا نسبت به رپورتاژ خبری و دریافت بک لینک های قوی اقدام نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 12 =

دکمه بازگشت به بالا