رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر رتبه سایت در گوگل دارد ؟

اثرات رپورتاژ آگهی بر رتبه وب سایت در گوگل

مقالات متعددی در وب سایت های پر بازدید وجود دارند با عنوان رپورتاژ آگهی و اگر شما اهل گشت و گذار در دنیای وب باشید احتمالا بسیاری ار آن ها را مشاهده نموده اید ، بسیاری از کسب و کارها خصوصا تجارت های اینترنتی امروزه این روش تبلیغاتی را برای بهبود وضعیت کسب و کار خود مورد استفاده قرار می دهند ، خوب است بدانید این روش از تبلیغات اینترنتی برای این که مزایای بسیاری را برای کسب و کار به دنبال داشته باشد باید به درستی انجام شود ، اگر شما نیز می خواهید بدانید رپورتاژ آگهی چیست با مدرسه نرم افزار همراه باشید.

رپورتاژ آگهی چیست ؟

برای درک بهتر مفهوم رپورتاژ آگهی در بازاریابی اینترنتی باید ابتدا استفاده از آن در بازاریابی سنتی را مورد بررسی قرار دهیم ، رپورتاژ آگهی معنای لغت ترکیبی Advertorial که در حقیقت ترکیبی از دو لغت انگلیسی Advertisment و Editorial می باشد ، این مفهوم نوعی از آگهی است که در قالب یک گزارش به مخاطبان ارائه می شود به عبارتی مخاطب متوجه جنبه تبلیغاتی گزارش نمی شود و گمان می کند به مطالعه یا مشاهده یک گزارش بی طرف مشغول است ، جالب است بدانید همین بی طرف بودن متن و لحن گزارش باعث می شود تا اعتماد مخاطبان جلب شود.

رپورتاژ آگهی را می توان تلاشی سازمان یافته برای تقویت مزایای استفاده از یک محصول یا خدمات در ذهن مخاطب نامید ، ریپورتاژ آگهی گزارشی کاملا بی طرف و ژورنالیستی است که برای انتقال پیام برند یا معرفی محصولات از سوی یک شرکت تهیه و به یکی از رسانه ها ارائه می گردد ، این رسانه می تواند یک مجله ، برنامه تلویزیونی یا یک وب سایت باشد ، مدیر تبلیغات رسانه مورد نظر هم در ازای انتشار این گزارش از شرکت ارائه دهنده مبلغی را دریافت می نماید.

اشکال مختلف رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی در رسانه های چاپی به شکل یک مقاله بی طرف و یا یک داستان نوشته می شود تا بدین ترتیب شکلی معتبر و موجه داشته باشد ولی در تلویزیون به شکل دیگری است ، این نوع تبلیغات را در تلویزیون به شکل یک آگهی برای معرفی محصولات به مخاطبان به نمایش می گذارند ، این آگهی هم می تواند به شکل یک تبلیغ تلویزیونی و هم در قالب قسمتی از یک گفتگو باشد ، ریپورتاژها در برنامه های رادیویی در قالب آگهی در بین مکالمات مجریان برنامه با مهمان ها اعلام می شود.

در دهه اخیر گسترش استفاده از اینترنت باعث شده فرم جدیدی از رپورتاژ آگهی به وجود آید که مبتنی بر اینترنت است و اساس آن به نوع چاپی شباهت دارد ، همان طور که می دانید اینترنت از قدرت مانور بالایی برای تولید محتوای چند رسانه ای برخوردار است و به همین دلیل در این نوع آگهی از نوشتار ، گفتار ، تصویر و ویدئو می توان به صورت همزمان در آن استفاده نمود.

رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی

گفتیم که ماهیت رپورتاژ آگهی اینترنتی به مانند نسخه چاپی آن است ، شرکت ها در این روش به منظور برندسازی یا معرفی کسب و کار و محصولات خود به تهیه یک گزارش یا یک مطلب آموزشی می پردازند ، سپس گزارش تهیه شده به خبرگزاری ها ، وب سایت های معتبر در حوزه کاری مرتبط یا وب سایت های پربازدید برای انتشار ارائه می گردد و وب سایت هایی که ریپورتاژ آگهی را منتشر می کنند در ازای آن مبلغی مشخصی را دریافت می نمایند.

جالب است بدانید تبلیغات و رپورتاژهای آنلاین در دنیای اینترنت شکلی جدیدی به خود گرفته اند و شرکت ها همزمان می توانند از متن ، تصویر و ویدئو برای انتقال بهتر پیام به مخاطب خود بهره بگیرند ، در هر صورت ریپورتاژ آگهی به صورت نوشتاری و ارائه آن به رسانه ها یا وب سایت های معتبر می تواند مزایای بسیاری برای کسب و کار آنلاین شما به همراه داشته باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

رپورتاژ چه تاثیری بر سئو و رتبه وب سایت در گوگل دارد ؟

خوب است بدانید ارائه رپورتاژ آگهی تاثیر مثبتی بر روی سئو و رتبه سایت شما در نتایج گوگل خواهد داشت ، در حقیقت ارائه ریپورتاژ آگهی عملکردی مانند نوشتن یک پست مهمان را دارد و حتما می دانید که نوشتن پست وبلاگی به صورت مهمان به وضعیت سئوی وب سایت می تواند کمک شایانی کند.

تمامی رپورتاژ آگهی هایی که برای کسب و کارهای مختلف تهیه می شوند به وب سایت های معتبر ، پربازدید و مرتبط با تجارت مورد نظر ارائه می شوند و چون این وب سایت ها در موتورهای جستجو دارای اعتبار بالایی هستند ، قرار دادن لینک وب سایت در متن رپورتاژ آگهی سیگنال رتبه بندی قدرتمندی را برای موتورهای جستجو می تواند ارسال نماید ، بنابراین داشتن یک لینک از وب سایتی با اعتبار دامنه بالا می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی سئوی وب سایت شما داشته باشد.

نکته

خوب است بدانید وب سایت آگهی دهنده مجاز است از 3 الی 5 لینک در متن رپورتاژ آگهی استفاده نماید و این لینک ها به طور معمول از تگ Follow برخوردارند که یک سیگنال رتبه بندی قدرتمند محسوب می شوند.

جالب است بدانید تعداد بازدیدکنندگان وب سایت هایی که رپورتاژ آگهی منتشر می کنند بسیار زیاد است و با قرار دادن لینک در متن ریپورتاژ آگهی ، بازدیدکنندگان این وب سایت ها به سمت وب سایت شما جذب و هدایت می شوند و این موضوع به افزایش ترافیک وب سایت شما منجر خواهد شد.

همچنین اگر رپورتاژ خود را به وب سایتی معتبر ارائه دهید ، در برند سازی و جلب اعتماد مشتریان شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت ، ولی دقت داشته باشید تمامی این عوامل مستلزم کپی رایتینگ بسیار خوب و طراحی صفحه فرودی یا لندینگ می باشد تا قادر باشد بازدیدکنندگان را تبدیل به مشتری نماید.

نظر گوگل درباره رپورتاژ آگهی

در سال های اخیر رپورتاژ آگهی و ارائه آن در بین وب سایت ها بسیار محبوب شده است و همان طور که گفتیم رپورتاژهای آگهی همان محتوایی هستند که در قالب یک مقاله و در ازای پول منتشر می گردند ، جالب است بدانید از جمله دغدغه های مهی که گوگل دارد این که جنبه تبلیغاتی بودن رپورتاژ آگهی ها به شکل واضحی نشان داده نمی شود و در صورتی هم که نشان داده شود بسیار نامحسوس است و مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن محتوای آن ها نمی شود و نگرانی گوگل از این بابت است انتشار چنین محتواهای پولی کاربران اینترنت را گمراه و آن ها را به سمت تجارت های نامعتبر هدایت کند.

دلیل حساسیت گوگل در مورد ریپورتاژ آگهی ها

گوگل از سال 2013 بر روی این موضوع متمرکز شده و برایش رپورتاژ ها مهم شده اند ، زمانی که یک وب سایت انگلیسی به نام Interflora که زمینه کاری اش فروش گل آنلاین بود ، یک کمپین رپورتاژ آگهی بزرگ راه اندازی کرد و اختلالاتی را در نتایج پیج رنک گوگل به وجود آورد ، جالب است بدانید تمامی محتوای تولید شده در این کمپین به عنوان یک رپورتاژ تعیین شده بودند و لینک هایی که در این مقالات قرار گرفته بودند تماما با انکر تکست های Exact Match بهینه سازی شده بودند تا بهترین نتیجه را بتوانند در رتبه بندی نتایج جستجو کسب نمایند ، گوگل به محض این که متوجه این موضوع شد ، این وب سایت و همچنین وب سایت های منتشر کننده رپورتاژها را به سرعت جریمه کرد.

هشدار گوگل به وب مسترها

در سال 2013 وب سایت Interflora قربانی شد تا در سال های بعد وب مسترهای بیشتری در راستای بهبود رتبه وب سایت خود در نتایج گوگل از این روش بازاریابی آنلاین استفاده نمایند ولی مت کاتس که سرپرست تیم وب اسپم گوگل بود هشدارهای لازم را به وب مسترها در اینباره داد ، وی طی یک ویدئو هشدار داد که اگر می خواهند از رپورتاژ استفاده کنند باید دو نکته را رعایت نمایند.

اینکه اطمینان پیدا کنند لینک های مورد استفاده در محتوای آگهی به Nofollow باشند تا اثری روی نتایج جستجوی طبیعی گوگل نگذارند چون در غیر اینصورت رپورتاژ آگهی هیچ فرقی با خرید لینک نخواهد داشت ، همچنین در صورتی که مقاله به صورت ریپورتاژ آگهی است باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان از این موضوع آگاهی دارند و مخاطب در همان نگاه متوجه شود که محتوا ، تبلیغاتی است و سپس تصمیم به خواندن آن بگیرد.

در حقیقت گوگل از وب مسترها می خواهد که به کاربران خود آگاهی دهند که با یک محتوای تبلیغاتی روبرو هستند ، به بیانی دیگر خواسته گوگل این است که لینک های موجود در رپورتاژ آگهی تگ “rel=”no follow داشته باشند تا تغییری بر روی پیج رنک گوگل صورت نگیرد چون لینک های رپورتاژ آگهی باید با لینک های خریدنی غیر یکسان باشند و در غیر این صورت وب سایتی که خطا کرده جریمه می شود ، پس یادتان باشد باید مخاطبان خود را متوجه تبلیغاتی بودن این محتوها بکنید.

با این تفاسیر رپورتاژ آگهی بدهیم یا ندهیم ؟

تا به اینجا متوجه شدید که رپورتاژ آگهی به رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجو می تواند کمک کند ولی از طرفی گوگل با لینک های Follow بسیار مخالف است ، حالا با این تفاسیر باید چه کار کرد ، رپورتاژ بدهیم یا خیر ؟

خوب است بدانید در حال حاضر هزاران وب سایت در دنیا به ارائه رپورتاژ آگهی خلاف قواعد گوگل می پردازند و شما نیز می توانید یکی از آن ها باشید ولی این نکته را فراموش نکنید که نباید کمپین بزرگی در این زمینه به وجود بیاورید ، در صورتی که هر دو سه ماه یک بار ، یک رپورتاژ در وب سایت های معتبر انتشار دهید ، مشکلی پیش نمی آید.

نکته

تعداد لینک هایی که در محتوا قرار می دهید باید نهایتا 5 عدد باشد ، با این روش کار گوگل برای تشخیص غیر طبیعی بودن لینک های Follow شما بسیار دشوار خواهد بود.

در صورتی هم که به قوانین گوگل پایبند هستید و یا فکر می کنید که ارائه رپورتاژ به سئوی وب سایت شما آسیب می رساند ، می توانید از تگ Nofollow در لینک های موجود در آن بهره بگیرید ، با این رویکرد وب سایت تان توسط گوگل جریمه نمی شود ، همچنین از ترافیک حاصل از رپورتاژ می توانید در جهت افزایش نرخ تبدیل خود بهره برداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 18 =

دکمه بازگشت به بالا