چرا باید از کد نوفالو استفاده کنیم ؟

کد نوفالو چیست و چرا باید از این کد استفاده کرد ؟

برای این که کد نوفالو را بهتر درک کنیم باید به بررسی و شناخت بیشتر نحوه تعیین اعتبار یک صفحه توسط موتورهای جستجو بپردازیم ، اگر شما دارای وب سایتی هستید که صفحه اصلی آن 10 لینک داخلی و 5 لینک خروجی دارد در حقیقت 15 لینک خروجی دارید و لینک ورودی زمانی است که یک وب سایت دیگر به صفحه اصلی شما لینک دهد.

برای مثال اگر 30 لینک ورودی به صفحه اصلی دارید و 45 لینک در مجموع در ارتباط با صفحه اصلی شما وجود دارد ، موتورهای جستجو به محاسبه رتبه شما در زمان بررسی صفحه اصلی و این 45 لینک و با توجه به اعتبار این صفحات می پردازند و جالب است بدانید که این شرایط برای سایت ‌های در ارتباط با شما نیز یکسان است و دوطرفه می باشد مگر این که شما از کد نوفالو (nofollow) استفاده نمایید و بدین ترتیب راه ارتباطی را ببندید.

کد nofollow چیست ؟

نوفالو در حقیقت یک کد بصورت “rel=”nofollow می باشد که در کد لینک‌ های وب سایت قرار می‌ گیرد و به موتورهای جستجو نشان می ‌دهد که به دنبال این لینک نروند ، شما در واقع با استفاده از این کد موتورهای جستجو را مطلع می کنید که این لینک را در محاسبه پیج رتبه شما نباید وارد کنند ، همچنین به موتورهای جستجو این اجازه را می دهید که این صفحات را ایندکس کنند ، خوب است بدانید لینک نوفالو از صفحات شما به دیگر سایت‌ ها در پیج رتبه آن ها تاثیری ندارد.

چرا باید از کد نوفالو استفاده کنیم ؟

برای جلوگیری از اسپمرها

در صورتی که صفحات شما به یک سایت اسپم لینک شده باشد یا در قسمت نظرات وب سایت ، لینک‌ های نامناسب و اسپم وجود داشته باشند از کد نوفالو می‌ توانید استفاده کنید و تاثیر آن ‌ها را در پیج رنک خود را بی اثر کنید.

جلوگیری از تکراری شدن محتوای مطلب

در صورتی که دو لینک متفاوت در صفحه به یک صفحه داخلی یا خارجی دارید که متن لینک شده دارند و متفاوت هستند با استفاده از این کد یکی از آن ها نادیده گرفته می شود.

بک لینک‌ های پولی

اگر می خواهید گوگل را مجذوب خود کنید و تحت تاثیر قرار دهید ، برای تبلیغات خود بهتر است از لینک‌ های nofollow بهره بگیرید و از بک لینک‌های پولی خود برای پیج رنک استفاده نکنید چون گوگل روش های بسیاری برای شناسایی این لینک ‌های خریداری شده دارد و شما را جریمه می کند ، یکی از این روش ها سیستم گزارش کاربران می باشد ، لینک‌ های پولی شامل بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات متنی هستند ، بنابراین در تبلیغات خود از لینک نوفالو استفاده نمایید و تنها به فکر ارتقای رتبه خود نباشید.

جلوگیری از کاهش اعتبار شما

همان طور که شما لینک ‌های ورودی مناسبی را از دیگر وب سایت ها می گیرید همان گونه هم بخش زیادی از اعتباری که بدست آورده اید را به این وب سایت ها می بخشید !

نکته

جالب است بدانید کد nofollow را بسیاری از انجمن‌ ها و وبلاگ ‌هایی که امکان نظردهی به کاربران ارائه را می کنند ، مورد استفاده قرار می دهند و بسیاری از CMS ها از جمله وردپرس این قابلیت را دارند.

لینک سازی برای سایت

توجه داشته باشید تبادل لینک با سایت هایی که از لینک نوفالو استفاده می کنند بی نتیجه است و در بهبود سئو سایت شما تاثیری نخواهد داشت ولی در صورتی که با قرار دادن لینک خود در سایتی با کد نوفالو می توانید بازدید زیادی داشته باشید ، این کار را انجام دهید مثلا با لینک دادن به یک انجمن پربازدید و مرتبط با کار شما که لینک نوفالو دارد ، بازدید زیادی را به همراه دارد و ارزش آن از یک لینک ورودی مناسب کم تر نیست.

برای این که لینک های شما از نظر گوگل طبیعی به نظر برسند خوب است که در برخی موارد از چند کد نوفالو در صفحات خود داشته باشید ، برای این که نوفالو بودن لینک ‌های یک وب سایت را مورد بررسی قرار دهید ، می توانید در سورس کد آن ها کلمه nofollow را جستجو کنید ، برای این منظور با می توانید با استفاده از دکمه های Ctrl+U در فایرفاکس و در گوگل کروم با راست کلیک کردن روی صفحه و انتخاب گزینه view page source به سوررس کد دسترسی داشته باشید.

 

 

همچنین با استفاده از افزونه ‌های اختصاصی در مرورگرهای فایرفاکس یا گوگل کروم هم می توانید این کار را انجام دهید ، بدین ترتیب که در قسمت جستجوی افزونه ‌های این دو مرورگر، بنویسید نوفالو و افزونه مرتبط با آن را بگیرید و نصب کنید.

نکته

خوب است بدانید Dofollow کارایی خاصی به عنوان کد ندارد و تنها نوفالو نبودن لینک را نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا