مزایای وردپرس شبکه چیست ؟

وردپرس سیستم محتوای کدباز هستش که به عنوان ایجاد کننده سایت توسط تعداد زیادی از افراد در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد. از وردپرس برای ایجاد وب سایتها و وبلاگ های متعددی استفاده میشود. وردپرس دارای پلاگین و قالب های زیادی است که میتوان از طریق آنها آن را بصورت کامل سفارشی کرد. زبان PHP پایه و اساس ایجاد وردپرس است. وردپرس با قابلیت های زیاد خود یک ایده بسیار خوب و عالی برای راه اندازی وبسایت میباشد. اما هنوز یک سری مشکلات باقی مانده است.اگر دارای چندین سایت باشید در راه اندازی و مدیریت آن دچار مشکل خواهید شد. برای حل این مشکل میتوان از وردپرس بکه استفاده نمود.

WordPress Network

وردپرس شبکه

شبکه در وردپرس یکی از سیستم های خوب و مهم این مدیریت محتواست. این ویژگی وردپرس مجموعه ای از سایت ها و وبلاگ ها راتشکیل میدهد که از فایل ، افزونه و قالب های مشترک تشکیل میشود.  این وردپرس چند سایتی دارای شاخه های جداگانه برای آپلود کردن فایل و جدول هایی بصورت جداگانه در پایگاه داده ها میباشند. برای انکه بتوان چندین سایت را با یک وردپرس ایجاد کرد باید از قابلیتی به نام شبکه وردپرس استفاده نمود. بدین ترتیب کاربران وردپرس در یک شبکه به تعداد زیاد میتوانند وبسایت یا وبلاگ به همراه داشته باشند. هر کاربر میتواند مدیر یکی از سایت های اجاد شده قرار بگیرد. وردپرس شبکه دارای کاربرد های زیادی است که از جملعه آنها میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

کاربرد شبکه وردپرس 

  1. شاید مهمترین کاربر آن را ایجاد تعداد زیاد وبلاگ در یک دامنه خاص برای سازمان ها و شرکت ها دانست.
  2. کاربرد دیگر ایجاد سایت های مختلف با توجه به زبان های مختلف است. یعنی شما میتوانید به ازای هر زبان مد نظر یک سایت جدید در شبکه ایجاد نمایید که با توجه به زبان دلخواه شما تعریف شود.
  3. کاربرد دیگر ارائه خدمات میزبانی و طراحی سایت میباشد.  هر کاربر میتواند با نام دلخواهی که مد نظر دارد به سایت مرتبط در شبکه متصل شود. اینکار باعث روز رسانی و مدیریت سایت ها و بلاگ های طراحی شده بصورت یکپارچه است.

WordPress Network

مزایای شبکه وردپرس 

شبکه وردپرس دارای مزایای زیادی است که از جمله انها میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

مدیریت یکپارچه فایل ها

این امکان برایشما فراهم خواهد شد تا بصورت یکپارچه به مدیریت فایل خود در یک مکان بپردازید. اگر شما دارای چندین سایت باشید و بخواهید از یک سایت به سایت دیگر بروید برای شما وقت گیر خواهد بود. وردپرس چند سایته به شما کمک میکند تا همه چیز در یک جا کنترل شود.

انتشار محتوای جدید 

محتوای چند سایته این امکان را برای شما فراهم خواهد ساخت تا یک ویرایشگر وردپرس در دسترس داشته باشید تا به کمک آن بتوانید محتوای جدیدی برای تمامی صفخات منتشر کنید.

کنترل عملکرد قالب و افزونه ها 

یکی از مزایای وردپرس شبکه این میباشد که بتوانید به کنترل عملکرد قالب و کل افزونه ها بپردازید. شما میتوانید به عنوان مدیر قالب و افزونه هایی که امکان دسترسی دارید را در شبکه انتخاب نمایید. اگر تنها شخصی هستید که بر روی وب سایت کار میکنید بدون تایید شما هیچ چیزی در شبکه اتفاق نخواهد افتاد.

مدیریت ساده و کاربردی

کاربر بر روی شبکه دارای قابلیت مدیریت ساده و کاربردی است. وردپرس چند سایته دارای قابلیت های متعددی میباشد که یکی از آنها اضافه کردن کاربران جدید به شبکه است. این امکان این قابلت را برای شما فراهم خواهد ساخت تا برای مدیریت کاربران لازم نشود هر بار بصورت جداگانه به سایت ها سر بزنید و و سطوح دسترسی را کنترل نمایید.

بروزرسانی ساده 

شما هنگامی که مدیر شبکه باشید میتوانید تمامی بروز رسانی های لازم و نهایی را برای سایت خود فراهم نمایید. فرایند در مورد سایت هم بدین صورت خواهد بود. شما میتوانید پیام بروز رسانی را هر موقع که میخواهید دریافت نمایید.

در نهایت میتوان گفت شبکه وردپرس بصورت بستری میباشد که توسط آن میتوان چندین وب سایت وردپرسی را در یک جا کنترل کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا