پلاگین های کاربردی و مهم نرم افزار افترافکت ( قسمت دوم )

اگر بخواهیم یک نرم افزار قدرتمند و پر کاربرد در بخش جلوه های ویژه و موشن گرافیک و کامپوزیت تام ببریم شاید اولین نامی که به ذهن همه ما برسه افترافکت باشد. تعداد کمی نرم افزار در دنیا وجود دارد که بتوان همانند افترافکت آثار خارق العاده ای بوجود اورد. اگر در مرحله شروع کار با نرم افزار افتر افکت هستید ممکن است در ابتدا کمی دچار گنگی شوید و نتوانید بدرستی با این نرم افزار کار کنید. با استفاده از قابلیت های افتر افکت این امکان برای شما بوجود می آید که بتوان لایه های فیلم دو بعدی را در فضای سه بعدی ایجاد نمود. نرم افزار افتر افکت همانند هر نرم افزار دیگری دارای پلاگین میباشد تا با استفاده از آنها بتواند کیفیت انجام پروژه خود را بالا ببرد.

پلاگین افترافکت

پلاگین ها در حقیقت همان نرم افزار های کوچکی هستند که شرکت های ثالث آن ها را ساخته و با نصب و اجرای این پلاگین ها قابلیت استفاده در داخل AF بوجود بیاید. افترافکت دارای پلاگین های بسیار زیادی است که استفاده از آنها میتواند در جریان گردش کار به کاربر کمک بزرگی کند.

پلاگین های کاربردی افترافکت

در مطلب قبلی با همین عنوان ( پلاگین های کاربردی و مهم نرم افزار افترافکت ( قسمت اول ) ) با تعدادی از پلاگین های مهم و کاربردی نرم افزار افتر افکت آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم تعداد دیگری از این پلاگین های مهم که نقش عمده ای در انجام پروژه های انیمیشن و جلوه های ویژه دارند را بیان کنیم.

After Effects Plugin

پلاگین Duik افترافکت

یک ابزار کامل و رایگان که با استفاده از قابلیت های آن میتوان بصورت رایگان برای ساخت انیمیشن و ایجاد سیستم rig استفاده نمود. پلاگین دوییک این قابلیت ها را در سطح پیشرفته تر انجام میدهد. نکته ای که باید به آن توجه کرد رایگان بودن پلاگین دوییک است. این یک امتیاز خوب برای استفاده از این پلاگین محسوب میشود. در صورت استفاده از این پلاگین و بکار بردن تعیین نقاط متحرک به راحتی میتوان اشیای متحرک را به طراحی خود اضافه کرد. از پلاگین دوییک در طذاحی انیمیشن های پیشرفته معمولا استفاده میشود.

After Effects Plugin

Nodes 2

از این پلاگین برای ایجاد انیمیشن هایپیشرفته و  چند ثانیه ای استفاده میشود. این پلاگین با استفاده از قابلیت های خود قادر است طیف گسترده ای از عناصر سه بعدی که در طراحی واسط کاربری کاربرد دارند را بصورت مجزا ایجاد نماید. با تغییر در این اشکال میتوان از آنها در فضای سه بعدی استفاده نمود. باید توجه داشته باشید این پلاگین در حال حاظر فقط توسط سیستم عامل مک پشتیبانی میشود.

After Effects Plugin

Magic Bullet Denoiser III

Magic Bullet Denoiser III پلاگین قدرتمندی است که به حذف نویز کمک میکند. این پلاگین برای هر کاربری که با افترافکت سر و کار دارد مهم و پرکاربرد است. این پلاگین بهترین نمونه برای حذف نویز میباشد و از سایر رقبای خود پیشی گرفته است. اگر پردازنده گرافیکی شما قدرتمند باشد پلاگین دارای سرعت و کارایی بالاتری خواهد بود. یکی از قابلیت های Magic Bullet Denoiser III پتیبانی کردن از ویدیوهای دوربین است.

After Effects Plugin

Universe 2.1

با استفاده از پلاگین Universe 2.1 و ۶۰ افکت مبتنی بر پردازنده گرافیکی که دارد قابلیت پشتیبانی از هر پروژه ای را برای شما برقرار میکند. این پلاگین دارای امکانات فوق العاده ای است. این فازونه دارای قابلیت های transitions ، موشن گرافیک و جلوه های ویدیویی میباشد. افکت های این پلاگین بر مینای پردازنده گرفایکی طراحی شده اند و دارای سرعت بالاتر نسبت به افکت های پیش فرض در نرم افزار افتر افکت هستند.

After Effects Plugin

Trapcode Mir 2.1

پلاگین Trapcode Mir 2.1 یک فضا برای ایجاد حلقه های هندسی ایجاد میکند. این ابزار دارای قابلیت تغییر شکل میباشد که با استفاده از آن میتواند در ایجاد اشکال هندسی بکار گرفته شود. با استفاده از قابلیت های این پلاگین میتوانیم مناظر شگفت انیز و قطعات زیبایی خلق نمود. از این پلاگین در ایجاد ترکیبات موجی شکل استفاده میشود. در هنگام استفاده از این پلاگین میتوان با سرعت بالاتری عمق و رح را در تصویر خلق نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا