نسبت متن به کد در سئو چه اهمیتی دارد ؟

Text to HTML یا نسبت متن به کد چیست ؟

اگر به طراحی سایت و یا به وردپرس آشنایی داشته باشید احتمالا می دانید که هر وب سایتی در زیرساخت خود یک مقدار مشخص کد نویسی و مقدار مشخصی متن و محتویات در ظاهر دارد ، خوب است بدانید که Text to HTML یا نسبت متن به کد همان نسبت متن بکار رفته در یک صفحه به کد نوشته شده برای نمایش همان صفحه می باشد.

 

مقدار نسبت متن به کد یا Text to HTML ایده آل چقدر است ؟

عددی بین 25 تا 75 یک نسبت متن به کد ایده آل می باشد به صورت آشکارا از محتوا به مجموع کد HTML ، تصاویر و اطلاعات پنهان در صفحه است ، جالب است بدانید وب سایت‌هایی که رتبه های مناسب و بالایی در نتایج گوگل دارند به طور معمولا محتوای قابل مشاهده زیادی را در خود دارند و این موضوع پس از این که آپدیت جدید گوگل به اسم پاندا منتشر شد ، برای محتویات وب سایت ‌ها اهمیت بیشتری قائل شده و بیشتر از گذشته جلوه می ‌کند.

 

نسبت متن به کد چه تاثیری بر سئو دارد ؟

اگر بخواهیم فاکتورهای مربوط به سئو از نظر موتورهای جستجو نسبت متن به کد را ارزیابی کنیم باید بگوییم که Text to HTML به طور مستقیم تاثیری ندارد اما روی پارامترهای زیادی که می ‌توانند نتایج بهتری را برای شما در موتورهای جستجو به همراه داشته باشند ، تاثیر می گذارد ، با رعایت نکات زیر می توانید تجربه کاربری (UX) سایت خود را بهبود بخشید.

 

این پارامترها عبارتند از :

 

اهمیت دادن به بازدیدکنندگان

خوب است بدانید صفحاتی که نسبت متن به کد یا در Text to HTML آن‌ ها بالاتر است برای بازدیدکنندگان قابل فهم ‌تر و خوانا ترهستند و سایتی که اینگونه طراحی شده از نظر موتورهای جستجو برای آسایش بازدیدکنندگان و نه برای رسیدن به رتبه های بالا در موتورهای جستجو طراحی شده است و همین موضوع در سئو سایت شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

رضایت بازدیدکنندگان

Text to HTML در حقیقت به شما امکان بیشتری می دهد که مطالب بیشتری را در اختیار بازدیدکنندگان خود بگذارید و این موضوع رضایت آن‌ ها را بیشتر جلب می کند و در نتیجه منجر به حضور بیشترشان در سایت شما خواهد شد و نهایتا این باعث بالا رفتن رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل خواهد شد.

افزایش سرعت بارگذاری

زمانی که کد کمتر باشد به این معنی است که شما کدهای اضافی را از صفحات خود حذف نموده اید و این موضوع باعث افزایش چشمگیر سرعت بارگذاری سایت شما خواهد شد.

ایندکس شدن بهتر

نسبت متن به کد و کدهای تمیزتر باعث می شوند تا سایت شما برای موتورهای جستجو سریع تر و راحت تر ایندکش شود ، به بیانی ساده تر موتورهای جستجو علاقه زیادی به متن دارند و هیچ گونه محتوایی له اندازه متن برای آن ‌ها دارای اهمیت نیست.

 

چه کار کنیم تا نسبت متن به کد افزایش پیدا کند ؟

همواره به این موضوع مهم دقت داشته باشید که اساسی ترین نکته در طراحی هر صفحه در حقیقت رضایت بازدیدکنندگان از محتویات و ظاهر صفحات وب سایت شما است ، برای این که نسبت متن به کد یا Text to HTML را افزایش دهید باید نکات زیر را رعایت نمایید :

  • حذف هر کد اضافی و استفاده نشده
  • پاک کردن فاصله‌های خالی زیادی
  • حذف توضیحات موجود در کدها ، برای مثال در سیستم ‌های وردپرس کدنویس‌ ها معمولا توضیحاتی را برا هر بخش در کد قرار می ‌دهند که تاثیر منفی در نسبت متن به کد دارند و باید حذف گردند.
  • تا جایی که می توانید از جداول استفاده نکنید
  • استفاده از کدهای CSS
  • بهینه سازی تصاویر
  • حذف هر تصویر اضافی
  • تا حد امکان از کدهای جاوا و فلش استفاده نکنید
  • حجم صفحه خود را کم تر از 300 کیلوبایت نگه دارید
  • حذف هر متنی که برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده نیست

 

ابزارهایی برای محاسبه نسبت متن به کد یا Text to HTML

نسبت متن به کد در سئو چه اهمیتی دارد ؟

تعدادی ابزار رایگان و آنلاین برای محاسبه نسبت متن به کد وجود دارد که عبارتند از Maierwalter ، SEOChat و DevSEO.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا