انتخاب کلمات کلیدی مناسب بر چه اساسی است و چه قاعده و قانونی دارد ؟

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

در این مطلب می خواهیم بدانیم که انتخاب کلمات کلیدی مناسب بر چه اساسی است و چه قاعده و قانونی دارد ، همواره باید در ابتدای امر لیست کاملی از کلمات کلیدی که مد نظر دارید آماده کنید و خوب است بدانید که محدودیتی در تعداد کلمات در این لیست وجود ندارد ، خیلی خوب است که در یافتن ایده های مناسب برای کلمات کلیدی از منابع مختلف مانند سایت ‌های رقیب استفاده نمایید ، باید غلط ‌های املایی احتمالی را هم لحاظ کنید و همچنین عبارات‌ دو ، سه و چهار کلمه ‌ای را هم در بین کلمات کلیدی جای دهید.

همان طور که می دانید انتخاب کلمه کلیدی در سئو یا همان بهینه سازی سایت بسیار اهمیت دارد و کلمات کلیدی خوب و مناسب نقش مهمی را در این زمینه ایفا می ‌کنند و به همین دلیل است که باید زمان کافی برای این کار صرف کنید ، اگر شما مبتدی باشید احتمالا لیست اولیه کلمات شما در حدود 300 یا 400 کلمه و عبارت می شود و هیچ ایرادی ندارد ، در این مطلب می آموزیم که چگونه می توان این لیست را در حد امکان کوتاه کرد و بهترین و مناسب ترین کلمه کلیدی را از بین آن ها برگزید.

 

شاخص KEI برای کلمات کلیدی چیست ؟

شما با استفاده از شاخص بازدهی کلمات کلیدی می توانید متوجه شوید که از هر کلمه یا عبارت چه تعداد ورودی از موتورهای جستجو را باید انتظار داشت ، خوب است بدانید که این شاخص هر چه بالاتر باشد ، کلمات کلیدی ، مناسب تر هستند.

 

چه عواملی در کیفیت کلمات کلیدی موثر هستند ؟

 

ارتباط (R: Relevance)

Relevance در حقیقت میزان ارتباط کلمات کلیدی با مطالبی که در صفحه وجود دارند و آن چه که به کاربران ارائه می دهید ، است ، با توجه به این فاکتور کلمات به سه دسته تقسیم می شوند و براساس میزان ارتباط آن ها با وب سایت نمره 1 را برای ارتباط زیاد ، نمره 2 برای ارتباط متوسط و نمره 3 را برای ارتباط کم در نظر می گیریم.

تعداد جستجو (Sv: Search Volume)

Search Volume تعداد دفعات جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر به وسیله کاربران را در طول یک ماه نشان می دهد ، برای این کار ابزارهای مناسب گوناگونی وجود دارد ، برای مثال با استفاده از Wordtracker و جستجوی کلمه مورد نظر نتایجی مانند تصویر زیر ظاهر می شود که تعداد جستجوی ماهانه در آن برای کلمه مورد نظر توسط کاربران و همچنین کلمات کلیدی پیشنهادی دیگری قابل مشاهده می باشد.

 

کلمات کلیدی مناسب

نکته

باید توجه داشته باشید که این ابزار از کلمات کلیدی فارسی پشتیبانی نمی‌ کند و برای یافتن کلمات کلیدی فارسی مناسب در این بخش می توانید از سرویس رایگان Google Adwords استفاده نمایید ، این ابزار کلمات کلیدی دیگری را هم به شما پیشنهاد می کند.

رقابت (C: Competition)

با Competition می توانید متوجه شوید که چه تعداد از رقیبان ، برای این کلمات کلیدی صفحه خود را سئو کرده‌ اند ، خوب است بدانید که تمامی وب سایت ‌هایی که کلمات کلیدی شبیه به شما دارند در حقیقت رقبای آنلاین شما در جذب کاربران محسوب می شوند ، به همین دلیل کلمات کلیدی که رقبای کم تری را برای شما به همراه دارند از شاخص بالاتری برخوردارخواهند بود و مناسب ترین کلمات کلیدی برای شما خواهند بود.

 

کلمات کلیدی مناسب

 

نکته

ارتباط بیشتر ، تعداد جستجوی بیشتر و رقبای کمتر ، شاخص شما را برای کلمات کلیدی بالا می برد.

 

چگونه مناسب ترین کلمات را انتخاب کنیم ؟

همان طور که گفته شد شاخص بازدهی ، نشانگر کلمه کلیدی مناسب تر است و باید در ابتدا تمام کلمات کلیدی را بر اساس شاخص بازدهی مرتب نمایید ، لازم به ذکر است برای افزایش بازدید سایت خود از موتورهای جستجو به کلمات زیادی نیاز ندارید ، کافیست 5 کلمه برتر را برگزینید و سپس 30 کلمه مناسب بعدی را در درجه دوم اهمیت قرار دهید و در نهایت 65 کلمه کلیدی بعدی را به عنوان مکمل مشخص کنید ، در این مرحله یک لیست مناسب از کلمات کلیدی دارید که اولویت بندی شده اند و بهترین ها را می توانید از بین آن ها انتخاب کنید.

نکته

توجه داشته باشید گوگل ابزار جدیدی را برای تعیین تعداد جستجوی کلمات کلیدی توسط کاربران در ماه می خواهد معرفی کند و در آینده دیگر دسترسی به ابزار keywords tool external امکان پذیر نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + سه =

دکمه بازگشت به بالا