نقش زبان های برنامه نویسی در سئو سایت

امروزه زبان های برنامه نویسی نقش مهمی را در اثر گذاری سئو سایت ایفا میکنند و تاثیر بسیار زیادی در طراحی سایت دارند. هر کدام از زبان های برنامه نویسی ویژگی جداگانه ای دارند که با آشنایی با هرکدام میتوان تاثیر مستقیم آنها را در سئو سایت دانست. سئو همان روش های استراتژیکی است که با بکارگیری انها میتوان رتبه سایت را در گوگل ترقی بخشید و جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو بدست آورد. در ابتدا افرادی که با سئو سر و کار داشتند یا افرادی که برنامه نویسی انجام میدانند فکر میکردند برنامه نویسی و سئو کاملا مجزا و جدا از یکدیگر هستند. اما در حقیقت اصل سئو به برنامه نویسی نیاز دارد و هیچگاه نمیتوان این دو را از هم دیگر جدا کرد.

زبان برنامه نویسی و سئو سایت 

هنگامی که از سئو در برنامه نویسی صحبت میکنیم منظور ما برنامه نویسی وب سایت است. این سبک از برنامه نویسی شاخه ای پر طرفدار و جذاب است. برنامه نویسی وب سایت دارای دوبخش سمت سرور یا سمت کلاینت تشکیل میشود. سمت سرور دارای زبان هایی همانند php، asp.net، java میباشد که بر روی سرور قرار میگیرند. برنامه نویسی سمت سرور بر روی سرعت سایت اثر گذاری دارد. سرعت سایت هم یکی از فاکتور های سئو سایت میباشد. بنابراین برنامه نویسی سمت سرور و سئو سایت بطور غیر مستقیم با یکدیگر در ارتباط خواهند بود.

شاخه دیگر برنامه نویسی سمت کلاینت است که با سئو ارتباط بیشتر و نزدیکتری خواهد داشت. دقت کنید بطور مثال اگر در هنگام طراحی یک سایت کاربر به واکنش گرا بودن آن توجهی نداشته باشد سایت در گوشی های هوشمند و سایر پلتفرمها باز نخواهد شد و این مشکل باعث کاهش ترافیک سایت میشود. این کاهش ترافیک در سئو سایت اثر گذار خواهد بود.

تاثیر زبان های برنامه نویسی در سئو سایت

زبان برنامه نویسی C در سئو

زبان برنامه نویسی c و c++ دارای پیچیدگی خاصی هستند اما نسبت به سایر زبان ها سرعت بسیار بالاتری دارند. سرعت بالا نقش بسیار مهمی در سئو ایفا میکند و فاکتور مهمی است که باعث بهبود رتبه سایت در گوگل خواهد شد.لازم به ذکر است که C++ سرعت پایین تری نسبت به c خواهد داشت.

زبان برنامه نویسی Python

با استفاده از زبان Python میتوانیم تعداد زیادی کد را بایکدیگر ادغام کنیم و کدهای راحت تری بسازیم. این زبان نسبت به زبان برنامه نویسی c سرعت پایینتری دارد اما با استاده از استاده از BYTCODE سرعت آن افزایش یافت.

SEO programming language

زبان برنامه نویسی جاوا

زبان JAVA از جمله زبان های کند است. این کندی سرعت باعث امتیاز منفی برای سئو سایت و در نتیجه کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد شد.  یکی از نکات مهمی که باید رعایت کرد دسترسی ربات به فایل منابع سایت و جاوا باز باشد.

زبان PHP

یکی از زبان های برنامه نویسی ساده که باعث شده است تا برنامه نویسان از آن در طراحی سایت های حرفه ای به عنوان برنامه نویسی حرفه ای استفاده نمایند. معمولا برنامه نویسان حرفه ای از این زبان استفاده میکنند.

زبان ASP.NET

یکی از زبانهایی که دارای سرعت بالایی میباشد و نقش تاثیر گذاری در سئو سایت ایفا میکند. این زبان برنامه نویسی چون سرور زمانی را برای ترجمه کدهای آن قرار نمیدهد از سرعت بالایی برخوردار است.

زبان HTML

HTML به عنوان زبان علامت گذاری یا نشانه گذاری شناخته میشود. از این زبان برای ساختار ظاهری اجزای سایت استفاده میشود. این ساختار شامل متنها , تصاویر , و تگ ها و مشخصات گرافیکی است.

سرعت زبان های برنامه نویسی همگی بستگی به مقدار بار داده ای که شما میدهید دارد. اگر برنامه بتواند حجم داده ای که شما دارید را اجرا کند در سرعت تاثیر منفی نخواهد داشت. عامل بعدی که در سرعت زیان برنامه نویسی اثر گذار است مدیریت خودکار حافظه است. این برنامه های خودکار باعث کند شدن سرعت برنامه نویسی هستند. بنابراین هر چه سرعت برنامه نویسی بالاتر باشد سرعت بارگذاری سایت بالاتر رفته کاربر با اشتیاق بیشتری در سایت جستجو میکند. همگی این فاکتورها در سئو سایت اثر گذار خواهد بود و درنتیجه رتبه بهتری در موتورهای جستجو خواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا