برون بری اطلاعات پایگاه ‌داده در وردپرس و چگونگی آن

برون بری اطلاعات پایگاه ‌داده در وردپرس

برون ‌بری اطلاعات پایگاه ‌داده در وردپرس مثل برون ‌بری جداول و محتویات از جمله قابلیت ها و ابزارهای بسیار مهم در وردپرس به شمار می رود به وسیله این برون ‌بری این امکان را دارید تا محتوای مورد نظر از قبیل فهرست ‌ها ، منوها ، نوشته ‌ها ، برگه ‌ها ، دیدگاه ‌ها و بسیاری موارد دیگر به ‌صورت بکاپی ذخیره نمایید و یا در وب‌ سایت دیگری آن ها را مورد استفاده قرار دهید ، دو روش برای برون‌ بری اطلاعات پایگاه داده در ورپرس وجود دارد ولی خوب است بدانید که در زمان‌های هک شدن وب ‌سایت و یا عدم دسترسی به وردپرس ، از دیتا‌‌بیس خود نیز می توانید کمک بگیرید ، با مدرسه نرم افزار همراه باشید تا با این مبحث بیشتر آشنا شوید.

 

آشنایی با برون ‌بری اطلاعات پایگاه ‌داده در وردپرس

همان‌طور که گفته شد برون‌ بری اطلاعات وردپرس از طریق خود وردپرس هم امکان پذیر است ولی خوب است که با برون ‌بری اطلاعات پایگاه ‌داده در وردپرس و همچنین مباحث phpMyAdmin هم آشنا شوید ، با این روش ها جداول موردنظر خود و قسمت ها و بخش‌ های دلخواه می توانید برای برون ‌بری برگزینید.

  • جداول موردنیاز برای برون بری اطلاعات پایگاه داده
  • جدول wp_posts شامل اطلاعات برگه‌ ها و نوشته‌ ها
  • جدول wp_terms شامل دسته ‌بندی ‌های تهیه ‌شده
  • جدول wp_comments شامل دیدگاه‌ های وب ‌سایت
  • جدول wp_term_taxonomy شامل کلیه برچسب‌ های تهیه ‌شده
  • جدول wp_options مربوط به تنظیمات قالب است.
  • جدول wp_users اطلاعات مربوط به کاربران است که در صورت تعریف کاربر از طریق پایگاه داده از این جدول استفاده می کنیم و کمک می‌گیریم.
  • جداول افزونه‌ها ، خوب است بدانید که برای هر افزونه و تنظیمات مربوط به آن هم جداولی متفاوت طراحی ‌شده که معمولا با نام افزونه مربوطه هماهنگی دارد.

ماهیت SQL و روش برون ‌بری اطلاعات پایگاه ‌داده در وردپرس در آن

اگر قصد دارید به صورت عادی فایل تهیه کنید و عملیات برون‌ بری اطلاعات پایگاه ‌داده در وردپرس را صورت دهید ، فایلی با ماهیت SQL می توانید تهیه نمایید ، ولی اگر با علائم و نشانه ‌های هک شدن وب‌ سایت وردپرسی خود روبرو شدید و احتمال دادید که وب سایت وردپرسی هک شده است ، در این صورت می ‌توانید به پاک ‌سازی جداول پایگاه داده خود بپردازید و برای این کار باید در ماهیت CSV فایل برون ریز را تهیه نمایید و سپس به بررسی محتویات جداول بپردازید و اطلاعاتی که هکر اضافه کرده را ویرایش کنید.

برون ‌بری اطلاعات پایگاه ‌داده در وردپرس از طریق phpMyAdmin

مراجعه به phpMyAdmin

به وسیله cpanel یا از طریق لوکال ‌هاست به قسمت phpMyAdmin مراجعه کنید و خوب است بدانید که این بخش در زیر Data Base قرار گرفته است.

 

 

انتخاب پایگاه داده

در مرحله انتخاب پایگاه داده تمام پایگاه داده‌های موجود را در کادر سمت چپ مشاهده خواهید کرد ولی توجه کنید شما باید پایگاه داده مرتبط با وب‌ سایت وردپرسی خود را برگزینید.

اگر نام دقیق پایگاه داده خود را نمی‌دانید به فایل wp-config.php در پوشه ریشه وب ‌سایت وردپرسی خود مراجعه نمایید و به مانند کادر قرمز رنگ در تصویر نام پایگاه داده وردپرس خود را در عبارت databade_name_here خواهید دید ، بعد از این که پایگاه ‌داده را انتخاب کردید ، تمامی جداول موجود در دیتا‌بیس ، در سمت راست صفحه به ‌نمایش در می آیند.

 

گزینش جداول مورد نظر

با توجه به توضیحات جداولی که در ابتدا گفتیم و همچنین با توجه به محتوایی که قصد برون ‌بری آن را دارید باید جدول مورد نظر خود را برگزینید ، توجه داشته باشید که برای این که به راحتی جداول را بتوانید انتخاب کنید ، از دکمه ‌های Shift یا ctrl می توانید کمک بگیرید.

Export اطلاعات وردپرسی

آخرین مرحله در این روش بعد ‌از انتخاب جداول مورد نظر برای برون ‌بری اطلاعات پایگاه ‌داده و برای انتقال محتویات و غیره ، گزینه Export در بالای صفحه است که باید بر روی آن کلیک کنید.

در نهایت برای این که برای شما خروجی تهیه شود باید روی دکمه GO که در پایین صفحه قرار دارد ، کلیک کنید ، خروجی به صورت پیش فرض در ماهیت فایل SQL برای شما ایجاد می شود که این خروجی موارد انتخاب ‌شده شما را شامل می باشد و باید این فایل را برای استفاده ‌هایی که در آینده می خواهید بکنید بر روی سیستم خود ذخیره نمایید.

 

 

نکته

گاهی از فایل مذکور به ‌منظور نسخه پشتیبانی از دیتابیس و یا در مراحل درون‌ ریزی اطلاعات پایگاه داده و انتقال به یک وب‌ سایت دیگر در دفعات بعدی استفاده می شود.

 

ماهیت CSV و روش برون ‌بری اطلاعات پایگاه ‌داده در وردپرس در آن

هر وقت که در جداول خود به اسپم یا اطلاعات زائد برخوردید ، در این صورت است که باید جداول را در ماهیت یک فایل CSV جهت ویرایش مستقیم ، برون ‌بری نمایید و بعد از این کار جداول مفید را منتقل کنید چرا که جداول اسپم فاقد اطلاعات هیچ ضرورتی ندارند.

مراحل برون بری اطلاعات پایگاه داده در این روش :

  • مراجعه به قسمت phpMyAdmin
  • کلیک کردن روی پایگاه داده خود
  • انتخاب جداول موردنظر
  • کلیک کردن روی سربرگ Export

نکته هایی برای برون ‌بری اطلاعات پایگاه ‌داده در وردپرس

  • باید مقدار فیلد Columns separated with را کاما قرار دهید.
  • برای سهولت‌ های آتی در هنگام عمل درون ‌ریزی ، گزینه Put column names in the first row را انتخاب نمایید.
  • گزینه csv را از کشوی مربوط به بخش format انتخاب کنید.

 

 

در نهایت هم باید روی دکمه GO کلیک کنید تا فایلی برای شما تهیه شود و باید این فایل خروجی را بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنید تا در آینده برای مواردی مانند پاک‌ سازی پایگاه داده وردپرس ، زمان هک شدن وب‌ سایت ، درون ‌ریزی اطلاعات پایگاه داده در وردپرس و همچنین انتقال به وب ‌سایتی دیگر و یا برای داشتن نسخه ‌ای بکاپ از محتوای پایگاه داده وردپرس بتوانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

نکته

فایلی که در نهایت تهیه کرده اید را در برنامه ‌های صفحه گسترده مانند اکسل می توانید مشاهده و اقدام به ویرایش آن نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا