آشنایی با نحوه عملکرد میانبر Shortcut های مهم و پرکاربرد وردپرس

در مطالب قبلی در مورد انواع سیستم های مدیریت محتوای مطرحی که در حال حاظر کاربران از آنها استفاده میکنند آشنا شدیم. همانطور که بیان شد یکی از این سیستم های قوی که محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران دارد سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. وردپرس cms بیشتر زیان های دنیا را پشتیبانی کرده و از طریق پلاگین ها و قالب های متعددی که دارد به زبان قابل فهمی خود را تبدیل میکند.اگر شما کاربر وردپرس هستید بوسیله جستجوی کوتاهی در گوگل میتوانید انواع قالب ها و افزونه های رایگان را بدست آورید.

میانبر Shortcut وردپرس

شورت کات ها در همه نرم افزار ها وجود دارند. در نرم افزار ها آنها را با نام کلید میانبر شناخته و باعث سرعت بخشیدن به کار شما میشوند و بدون آنکه از موس استفاده شود با استفاده از کیبورد دستورات مختلف را انجام میدهند و اینکار باعث سرعت بخشیدن به عملکرد شما در هنگام انجام پروژه خواهد شد.بنابراین Shortcut ها باعث خواهند شد تا بتوانیم در وردپرس خودمان را بهتر مدیریت کرده و سرعت خود را بالاتر ببریم.پس در هنگام کار با وردپرس بهتر است کار با موس را ترک کرده و از کلید های میانبر استفاده کنیم.

Shortcut wordpress

نحوه عملکرد میانبر Shortcut های وردپرس

برای استفاده از میانبر ها ابتدا لازم است به قسمت پروفایل / شناسنامه خودتان در وردپرس مراجعه کرده و به فعال کردن گزینه فعالسازی میانبرهای صفحه کلید برای مدیریت دیدگاه ها بپردازید.از این طریق میتوان از کلید های میانبر در وردپرس استفاده کرد. در ادامه با برخی از شورت کات های مطرح وردپرس و نحوه عملکرد آنها آشنا خواهیم شد.

Shortcut وردپرس Ctrl + b

از طریق این شورت کات به راحتی میتوان مطلب مد نظر خود را Bold کرد. اگر میخواهیم مطلب خود را بصورت italic در بیاوریم میتوان از شورت کات Ctrl + i استفاده کرد. در سیستم های مک برای استفاده از bold کردن باید از کلید میانبر Command + b استفاده نمود.

Ctrl + x

با استفاده از کلید میانبر Ctrl + x میتوانیم مطلبی که مد نظر میباشد را کات کرده و با Ctrl + v مطلب را در جای مد نظر پیست کنیم. همچنین با فشار دادن Ctrl + a تمامی نواردی که در صفحه وجود دارد انتخاب خواهد شد. برای سیستم مک موضوع متفاوت است و باید از کلید میانبر Command + x و برای انتخای تمامی موضوعات باید از Command + a استفاده نمود.

Ctrl + c

یکی از Shortcut های پر کاربرد وردپرس که طول انجام پروژه ممکن است بارها از آن استفاده کنیم کلید میانبر Ctrl + c است که وظیفه کپی کردن مطلب را بر عهده دارد. برای پیست کردن هم همانند مرحله قبل از Ctrl + v استفاده میکنیم. اگر سیستم شما مک است برای استفاده از قابلیت کپی و پیست کردن در وردپرس میتوانید از کلید میانبر Command + c  و Command + v استفاده کنید.

Shortcut wordpress

Ctrl + p

در اکثر نرم افزار ها همانند وردپرس از کلید میانبر Ctrl + p برای پرینت گرفتن صفحه مد نظر استفاده میشود. در سیستم مک هم Command + p کلید میانبری است که با فشار دادن آن فایل مد نظر برای پرینت ارسال خواهد شد.

Ctrl + k

برای انکه متن خود لینک بدهیم از Ctrl + k استفاده میکنیم. این در حالیست که در سیستم های مک از Command + k استفده میشود.

Ctrl + u

یکی از Shortcut های وردپرس های وردپرس که با فشار دادن بر روی آن میتوانیم متن خود را Underline کرده یا برای نوشته خط یرین قرار بدهیم. برای استفاده از این قابلیت در سیستم مک از Command + u استفاده خواهد شد.

Ctrl + z

از کلید های میانبر پر کاربردی میباشد که تمامی کاربرها در هنگام پروژه مجبور به استفاده از آن خواهند شد. با فشار دادن به Ctrl + z میتوانیم هر تفییری که ایجاد شده را یک مرحله به عقب برگردانیم. اینکار در سیستم مک با فشار دادن Command + z  اتفاق خواهد افتاد.

Ctrl + s

ذخییره کردن تغییرات با استفاده از شورت کات Ctrl + s در سیستم ویندوز و با استفاده از Command + s در سیستم مک انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + یازده =

دکمه بازگشت به بالا