معرفی نوار ابزار های مهم در نرم افزار رویت

رویت یک نرم افزار قدرتمند و قوی برای افرادی است که در بخش ساخت و ساز فعالیت دارند. این نرم افزار قدرتمند در بین مهندسین معماری و عمران محبوبیت زیادی دارد. این نرم افزار پر کاربرد داری ابزار های دقیق برای طراحی و ساخت سازه هایی با کارایی بیشتر است. نرم افزار رویت از طریق اطلاعات موجود درباره ساختمان و اطلاعاتی که در مورد استقامت مصالح وجود دارد  جدیدترین متد های ساخت و ساز را ارائه داده و از طریق ترکیب ساخت و ساز  به ارائه راه حل های نوینی در زمینه های بهینه سازی استفاده از مواد در ساخت ، انرژی و … میپردازد. این نرم افزار یک ابزار پر قدرت میباشد که در کنار مهندسین قرار گرفته و به آنها کمک زیادی خواهد کرد.

ابزار های کاربردی نرم افزار رویت

ابزارهای رویت از بخش های متعددی تشکیل شده است. این ابزار ها در مدل کرن انواع پروژه ها تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. در ادامه به معرفی برخی از این ابزار های مهم خواهیم پرداخت.

 tool Revit

نوار Status ابزار رویت

جایگاه این نوار ابزار در پایین نرم افزار رویت قرار دارد. این نوار ابزار اطلاعات مهمی که مربوط به پروژه و صفحات باز نرم افزار هستند را در اختیار ما قرار خواهد داد.با بروز رسانی ورژن های جدیدی نرم افزار شاهد اضافه شدن پنج گزینه در سمت راست این نوار خواهیم بود. این پنج ابزار در قسمت Select  فعال خواهد بود. در ادامه به معرفی هر کدام از این پنج بخش خواهیم پرداخت.

Select links

اگر Select links غیر فعال باشد فایلی که بصورت لینک در پروژه وارد شده است را نمیتوان انتخاب کرد.

Select underlay elements

با غیر فعال بودن گزینه Select underlay elements امکان انتخاب اشیا و عناصر در لول یا طبقه قبلی که بصورت کمرنگ وجود دارد را نخواهید داشت.

Select Pinned elements

اگر گزینه Select Pinned elements فعال باشد نمیتوانید عناصر و اشایی که قفل شده اند را انتخاب نمایید.

Select elemnts by face

Select elemnts by face اگر فعال باشد با کلیک بر روی سطح مستوانید آنها را انتخاب نمایید.

Drag elements on selection

اگر Drag elements on selection  غیر فعال شد نمیتوانید با موس عملیات درگ را انجام دهید.

View Cube

این نوار ابزار به مکعب دید معروف است که در نمای سه بعدی پلان وجود دارد. با کلیک بر گوشه های این مکعب میتوان حجم پروژه را چرخانده و در دیدهای متفاوت به تماشای آن بپردازید.برای آنکه کار خود راحت شوید بجای استفاده از مکعب همزمان کلید shift مکعب و کلید وسط موس را با هم نگه داشته و با حرکت موس حجم پروژه را به دلخواه بچرخانید.

tool Revit

Navigation bar ابزار رویت

نوار ابزار Navigation bar در صفحه ترسیم واقع شده است و در دید سه بعدی و در دید دو بعدی دارای کاربرد . این نوار ابزار از دو قسمت Zoom و Steering Wheels تشکلی شده است. در ادامه به معرفی هر کدام از این قسمت ها خواهیم پرداخت

Steering Wheels

پس از فعال کردن گزینه Steering Wheels میتوان حجمی که مدل شده را چرخاند یا به جابجایی آن پرداخت یا عملیات بزرگنمایی را به روش های مختلف انجام داد. بعد از آنکه این ابزار را انتخاب کردید در صفحه کلیک راست کرده و با کلیک در زیر مجموعه میتوان آن را انتخاب نمود. اگر در دید دو بعدی باشیم حالت های مختلف غیر فعال خواهند بود و در دید سه بعدی همگی در حالت فعال خواهند بود تا به راحتی از آنها استفاده نمایید.

Zoom

با کلیک بر روی این گزینه میتوانید سایر اعمال بزرگنمایی را مشاهده نمایید. با انتخاب Zoom in Region و با کشیدن یک کادر بر روی عناصر عمل بزرگنمایی را مشاهده خواهید کرد. با انتخاب گزینه Zoom Out عملیات بزرگنمایی روی عناصر دو برابر کوچکتر خواهد شد. با انتخاب گزینه Zoom to Fit تمامی عناصر روی صفحه در حالت بزرگنمایی قرار خواهد گرفت. Zoom All to Fit تمامی عناصر در صفحه کاری قرار خواهد گرفت. Zoom Sheet Size میتواند بزرگنمایی را با توجه به شیت کاری انجام دهد. Previous Pan/Zoom آخرین مرحله از زومی که انجام دادید را تکرار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا