آشنایی با انواع سیستم های برتر مدیریت محتوا ( قسمت دوم )

Content Management system مخفف کلمه CMS میباشد که برنامه خاص نرم افزاری روی سرور میباشند و این امکان برای مدیر سایت فراهم خواهد شد تا بدون نیاز به طراحی تغییرات لازم را انجام دهد. بدین صورت است که طراح سایت در ابتدا سیستم CMS را طراحی میکند سپس تعدادی قالب که بصورت آماده هستند را برای صفحات طراحی کرده و بر روی سایت شما قرار خواهند داد.شما با اینکار به راحتی قادر خواهید بود که آنرا به صفحات دیگر افزوده یا صفحات موجود را ویرایش نمایید. به این مسئله فکر کنید که بعد از هر بار بروز رسانی دیگر نیاز به مراجعه به شرکت طراحی وب سایت نخواهید داشت و خود شما قادر خواهید بود با نصب یکی از این برنامه های مدیریت محتوا تغییرات مد نظر را اعمال نمایید.

سیستم های برتر مدیریت محتوا

در مطلب قبلی در مورد تعدادی از سیستم های برتر مدیریت محتوا از جمله وردپرس ، جوملا ، دروپال و … صحبت کردیم. در این مطلب در ادامه بحث قبلی میخواهیم تعداد دیگری از سیستم های شناخته شده را برای شما بیان کنیم.

Content management system

تکست پترن سیستم مدیریت محتوا

یکی از سیستم هایی که کمتر در میان سایر CMS ها به شهرت رسیده است تکست پترن است. در حالیکه این سامانه بسایر کاربر پسند است و قابلیت سفارشی سازی دارد. این سامانه از طریق تگ های برنامه نویسی به بهزیابی و مدیریت محتوا کمک بسیار زیادی کرده است. کارایی این سمانه بدین صورت است که متون خام که بدون فرمت هستند را به متون XHTML تبدیل میکند و و میزان کارپسندی مطالب را به نحو زیادی افزایش میدهد. این سامانه دارای ۱۲۰ قالب برای استفاده کاربران خود است. همچنین چندین قالب مدیریتی برای مدیریت محتوا توسط برنامه نویسان ارائه شده است.

از مزایای تکست پترن به اینترفیس ساده در کنار متندات مناسب و قابلیت طراحی تمامی سایت ها دانست. تعداد کاربر کم ، کمبود قالب قوی و پلاگین های محدود از معایب آن هستند. وب سایت های خبری ، آموزشی ، محتوای معرفی محصول ، پرتال های ساده از جمله موارد استفاده از این سامانه میباشد.

کانتائو

این سامانه از قالبیت های AJAX و قابلیت های Web 2 استفاده مینکد و همین دلیلی بر تعداد بالای کاربران از آن است. امنیت بالای آن بخاطر ساختار استاندارد کانتائو است. همچنین قابلیت گسترش به دلیل انعطاف پذیری بالا را دارا میباشد.کانتائو یکی از برترین سیستم های مدیریت محتوای متن باز است که دلایلی چون مدیریت آسان کاربران و قوانین ، سرویس های بروز رسانی در کنار چارچوب پیشرفته و افزونه های متعدد تاثیر بسیار زیادی بر آن گذاشته اند.

قابلیت طراحی هرگونه وب سایت ، یادگیری آسان کاربران ، ماژول های قدرتمند از مزایای این سامانه هستند. نبود قالب ، عدم توسعه قیمت مدیریتی از جمله معایب کانتائو هستند.

Content management system

سیلوراستریپ

سامانه سیلور استریپ بصورت متن باز بوده و مورد علاه افراد کد نویس است. این سامانه دارای تعداد زیادی دستور العمل ، آموزه ، وبلاگ ، تلار گفتگو و .. است که این کار را برای یادگیری افراد مبتدی راحت میکند. کدهای برنامه نویسی مشتق از کدهای فریم ورک Sapphire هستندباعث شده است برنامه نویسان به راحتی از HTML و یا CSS استفاده نمایند.

سهولت در سیستم مدیریت سامانه ، آزاد بودن در استفاده ازکدهای CSS و یا HTML و همچنین توسعه پیدا کردن بر اساس استاندارد های موجود از مزیای این سامانه هستند. نیاز به آموزش و یادگیری ، محدودیت در ماژول و افزونه و کمبود قالب های از معایب آن هستند.

Content management system

آمبراکو

این سیستم دارای اماکانت فراوانی از جمله مدیریت همه جانبه ، تمرکز کردن بر استاندارد های موجود در وب ، استفاده از سیستم های قالب بندی باز ، توانایی ایجاد دستور العمل ها باعث شده تا محبوبیت خاصی بین کاربران پیدا کند. این سیستم دارای نمودار در ختی است و با ارائه آن به کاربران باعث میشود تا اطلاعات مد نظر خود را در مورد وب سایت بدست آورند.

دارای پشتیبانی رایگان و غیر رایگان ، قابلیت طراحی وب سایت ها و شبکه های داخلی ، پلتفرم متن باز API از جمله مزایای این سامانه هستند. همچنین غیر رایگان بودن افزونه های اولیه ، عدم وجود دمو جهت ارزیابی خرید ، عدم استفاده از قابلیت های طراحی شده سمت کاربر از جمله معایب آن بشمار می آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا