ریچ اسنیپت یا Rich-Snippet چیست و چه کاربردی برای وردپرس دارد ؟

ریچ اسنیپت یا Rich-Snippet یک نمونه از نشانه‌ گذاری های اطلاعات وب سایت می باشد که این نشانک ها را صاحبان وب سایت ها به کد HTML صفحات خود می افزایند ، خوب است بدانید که در زمانی که ریچ اسنیپت در Google *SERPs نمایش داده می ‌شود ، در اختیار کاربران اطلاعات مفیدی می گذارد و موضوع و محتوای وب سایت با آن برای موتورهای جستجو قابل درک تر می ‌شود.

*SERPs در واقع مخفف search engine result page می باشد و به صفحه نتایج موتور جستجو زمانی که عبارتی را سرچ می‌ کنید ، گفته می‌ شود ، خوب است بدانید که یک Snippet در عمل به سادگی نمایش اطلاعات فورمت شده‌ ای می باشد که توسط گوگل به کاربران ارائه می شود و جالب است بدانید که این اطلاعات بر روی تلفن همراه و دسکتاپ قابل نمایش می باشند و در مورد تلفن های همراه دیگر نگرانی وجود نخواهد داشت.

ریچ اسنیپت در واقع همان سایت ‌هایی هستند که توصیف اطلاعات و محتوایشان در پایین آن ‌ها آمده و شما می توانید آن ها را مشاهده کنید.

 

کاربردهای افزونه ریچ اسنیپت برای وردپرس

  • افزونه All In One Schema Rich Snippets
  • افزونه WP Product Review Lite ریچ اسنیپت محصولات
  • افزونهCooked – Recipe Plugin ریچ اسنیپت دستور غذا
  • افزونه ریچ اسنیپت وردپرس Schema & Structured Data for WP & AMP
  • افزونه ریچ اسنیپ محصولات و خریدار WP Customer Reviews
  • افزونه Rich Reviews

این افزونه یکی از متنوع ترین افزونه های وردپرس است و بهتر است که قبل از نصب افزونه وردپرس ریچ اسنیپت ، اطلاعات جامعی درباره انواع ریچ اسنیپت ها به دست آورید تا مدیریت ریچ اسنیپت وردپرسی خود را بهتر انجام دهید.

 

مزایای ریچ اسنیپت ( Rich Snippet )

ریچ اسنیپت ها اطلاعات مفید بر روی گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر ارائه می کنند که توجه بیشتر کاربران را به سایت جلب می کنند.

CTR هایی که بالاتر هستند یکی از عوامل مهم در رتبه بندی هستند و نمایش Rich Snippet CTR در SERP ها نرخ بازدید را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می‌دهد.

در صورتی که وب ‌سایتی با AMP فعال داشته باشید ، داده ‌های ساخت‌یافته یا structured data* قادر هستند صفحه‌ نمایش و محتوای آن را بهبود بدهند.

 

نکته

*structured data همان داده های ساختار یافته هستند که در یک مخزن فورمت شده ، یک پایگاه داده ، سازماندهی می شوند و موتورهای جستجو را وادار می کنندکه به سایت دید بهتری داشته باشند.

 

اطلاعاتی که Rich Snippet ارائه می ‌دهد

  • اطلاعات اشخاص
  • رتبه بندی پست‌ها
  • قیمت محصول
  • شرکت‌ها و سازمان‌ها
  • فهرست
  • تصاویر
  • دستورپخت

 

پشتیبانی جستجوگرها با استفاده از ریچ اسنیپت

سه محتوای نشانه‌ گذاری شده به شرح زیر را تمام موتورهای جستجو تشخیص می دهند :

RDFa
Microdata
Microformats

 

ویژگی و کاربرد RDFa

Resource Description Framework in attributes یا RDFa چهار ویژگی اساسی دارد :

voctype
typeof
property
resource

 

نکته

خوب است بدانید که RDFa از تمام نسخه‌های XML,HTML و XHTML پشتیبانی می ‌کند.

 

کاربرد Microdata

خوب است بدانید که Microdata در بهینه ‌سازی و سئو وب سایت به شما کمک می کند و برای این منظور از برچسب‌ های نشانه ‌گذاری از Attribute های راست و صریح بهره می گیرد ، Microdata  سه تگ دارد :

itemscop
itemtype
itemprop

 

نکته

لازم به ذکر است که میکرودیتا تنها از نسخه HTML5 و CSS3 پشتیبانی می ‌کند.

 

کاربرد Microformats

Microformats سه تگ دارد :

  • hreviwe برای نمایش کتاب ‌ها ، فلیم ‌ها
  • hcalendar برای نمایش رویدادها
  • hcard برای نمایش اشخاص ، سازمان ‌ها و شرکت ‌ها

نکته

لازم به ذکر است میکروفرمت از تمام نسخه‌های HTML و CSS پشتیبانی می ‌کند.

 

انواع Rich Snippet وردپرس و سایر وب سایت ها

 

اسنیپت breadcrumbs

اصطلاح breadcrumbs برگرفته از داستان افسانه هانسل و گرتل است که برای این که راه بازگشت به خانه را پیدا کنند از خرده نان‌ ها استفاده می کردند ، با استفاده از این اسنیپت ، محل قرارگیری صفحه موردنظر و مسیر رسیدن به صفحه به جای url را می توانید مشاهده نمایید.

 

اسنیپت نویسنده یا Author

این اسنیپت اطلاعاتی مانند نام نویسنده ، تصویر نویسنده از پروفایل Google plus نویسنده را شامل می شود ، این اسنیپت با اسنیپت اشخاص که نشان‌دهنده حرفه ، مکان و غیره است فرق دارد.

Rich-Snippet محصولات

با این ریچ اسنیپت ، اطلاعات مفید مانند قیمت ، وضعیت و امتیاز کالاهای مصرفی را می توانید مشاهده کنید ، در صورتی که در صفحه فروش آنلاین ، یک محصول با چند برند مختلف وجود داشته باشد ، برای آن محصول رنج قیمت گذاشته می ‌شود.

Rich-Snippet نظرات و امتیازات

این اسنیپت ، نام ، تصویر و تعداد ستاره آیتمی که بررسی شده است را شامل می شود و بسیار برای فروشندگان آنلاین مفید می باشد ، آن هایی که قبل از خرید یک محصول ، به صورت آنلاین آن محصول را بررسی می کنند.

ریچ اسنیپت دستورالعمل

از این ریچ اسنیپت معمولا در دستور پخت غذا استفاده می شود ، این اسنیپت اطلاعات غذایی مانند عکس ، زمان مورد نیاز برای پخت آن و میزان کالری موجود در غذا را شامل می شود و امتیازی که کاربران به آن غذا داده ‌اند را به نمایش می‌ گذارد.

 

 

اسنیپت موسیقی

توجه داشته باشید اطلاعات آهنگ مانند متن آهنگ، لینک برای پخش و خرید آلبوم را این اسنیپت نمایش می ‌دهد ، ولی متاسفانه موتور جستجوی Bing از این اسنیپت پشتیبانی نمی ‌کند.

اسنیپت فیلم

این اسنیپت به شما کمک می کند تا مدت زمان ویدئو و تاریخی را که ویدئو در سایت آپلود شده را مشاهده نمایید ، این اسنیپت همچنین آپلود کننده ویدئو را به شما نشان می دهد ، جالب است بدانید این دقیقا همان چیزی که در زمان جستجو برای ویدیوها در YouTube پیدا می کنید.

اسنیپت اشخاص

با این اسنیپت اطلاعاتی مانند بیوگرافی شخص ، دستاوردها و حرفه را می توانید مشاهده کنید.

 

 

اسنیپت سازمان ‌ها و شرکت ‌ها

این ریچ اسنیپت وردپرس به شما کمک می کند تا اطلاعات تماس، ساعات کار، لوگو و موقعیت مکانی یک سازمان را پیدا کنید.

اسنیپت رویداد

جزئیات رویدادهای آینده را با استفاده از این اسنیپت می توانید مشاهده کنید.

 

نکته

خوب است بدانید که rich snippetها اطلاعات مفیدی دارند که در متا توضیحات وب سایت ذخیره نمی‌ شوند که به عنوان داده های ساختار یافته در Source Code یا همان کد منبع به کمک نشانه ‌ها ذخیره سازی می ‌شوند.

ریچ اسنیپت ‌ها به شما کمک می کنند که اطلاعات کامل ‌تری را درباره محتوای سایت خود به کاربران خود ارائه کنید برای موتورهای جستجو درک راحت تر محتوای سایت خود را فراهم آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا