معرفی پلاگین های کاربردی نرم افزار فتوشاپ

شما هم ممکن است با جستجو در صفحات مجازی بارها اسم پلاگین و افزونه را شنیده باشید و برای خودتان سوال پیش بیاید که پلاگین چیست ؟ چه کاربردی دارد؟ در ابتدا لازم است بصورت عامیانه تعریفی از پلاگین را بلد باشیم تا در ادامه با کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم. پلاگین همان ابزار های کوچکی هستند که به کمک برنامه های بزرگ همانند فتوشاپ ، تری دیمکس ؟ سالید ورک ؟ افتر افکت و … می آیند. این ابزارهای کوچک راه های ساده تری برای شما ایجاد میکنند تا به افکت مورد نظر خود دست یابید. این پلاگین ها زمانی کاربرد خود را نشان میدهند که کاربران زمان مناسب برای برای ایجاد خلاقیت در پروژه ندارند.

Photoshop plugin

پلاگین فتوشاپ

هنگامیکه با نرم افزار های بزرگ و قدرتمندی همانند فتوشاپ کار میکنید بحث زمان بندی و به پایان رساندن پروژه در زمان معین خود بسیار حائز اهمیت است. بطوریکه تعداد بالایی از کاربران همیشه از کمبود زمان در هنگام انجام پروژه رنج میبرند. وقتی با کمبود وقت مواجه میشوید پس بالا بردن سرعت کاری شما در الویت قرار میگیرد. برای آنکه سرعت کاری خود را در هنگام انجام دادن پروژه در نرم افزار فتوشاپ بالا ببرید استفاده از پلاگین های کاربردی به کمک شما خواهد آمد و تاثیر زیادی در بالا بردن سرعت شما خواهد داشت.

پلاگین های کاربردی نرم افزار فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ پلاگین ها را پشتیبانی میکند و به کاربر خود اجازه میدهد تا ویژگی های جدیدی که باعث صرفه جویی در وقت و زمان میشود را اضافه نمایند. در ادامه با برخی از پلاگین ها کاربردی بیشتر آشنا خواهیم شد.

پلاگین HDR Efex فتوشاپ

HDR Efex به شما کمک خواهد کرد تا بصورت دستی بتوانید نقاط تیره و روشنی که در تصویر وجود دارد را مشخص کرده و افکت های HDR تولید نمایید. بصورت دستی میتوانید تک تک فاکتورهایی که برای ایجاد افکت HDR وجود دارد را بصورت دستی تنظیم نمایید. بوسیله این پلاگین میتوان تصاویری دارای عمق بالا ایجاد کرد.

Photoshop plugin

Alien Skin Blow Up

یکی از پلاگین های کاربردی که با استفاده از آن به راحتی بتوانید عملیات بزرگنمایی و زوم تصویر را بدون کاهش نویز یا از دست دادن کیفیت تصویر انجام دهید. همچنین قابلیت افزودن افکت های زیبا به تصویر شما را دارد که نتیجه کار نهایی شما را جذاب تر کند. این نرم افزار قدرت بسیار زیادی در تنظیم رنگ تصویر شما دارد و در مورد قابلیت های ذکر شده در بالا بسیار پر قدرت ظاهر میشود.

Layrs Control 2

این پلاگین از 7 اسکریپت مختلف تشکیل شده است که این ۷ اسکریپت به شما در انجام کارهای تکراری فتوشاپ در زمان بسیار کمتر کمک خواهد کرد. با استفاده از این ابزار میتوان تمامی افکت هایی که کاربرد خاصی ندارند ار از تمامی لایه ها حذف نمود. لایه ها و پوشه ها را با دقت بیشتری نام گذاری و هموار و آن دسته از لایه های خالی که در پوشه ها قرار دارند را دور ریخت.

Photoshop plugin

Alien Skin Snap Art

با استفاده از این پلاگین میتوانید تصویر مد نظر خود را تبدیل به نقاشی کنید. این پلاگین قدرتمند به شما کمک خواهد کرد تا با چند کلیک افکت مد نظر خود را به نصویر اضافه نموده و بر روی تصویر خود اعمال نمایید. این پلاگین دارای سبک های مختلف ، افکت های مختلف ، از جمله سبک کار با رنگ روغن ، آبرنگ و طراحی با مداد ، قلم مو و … میباشد.

CSS3Ps

این پلاگین به شما کمک خواهد کرد تا در سریعترین زمان ممکن لایه هایی که در فتوشاپ وجود دارد را به CSS3 تبدیل نمایید. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد انتخاب لایه مد نظر خود برای ویرایش و سپس فشردن دکمه CSS3Ps و هدایت شدن به وبگاه CSS3Ps میباشد. وبگاه CSS3Ps  جایی میباشد که امکان استفاده از این خروجی را بطور کامل در اختیار شما قرار میدهد.

روتوش فتوشاپ

با استفاده از این پلاگین میتوان تمامی لکه ها و جوش روی تصویر را حذف نمود یا به عبارتی تصویر را روتوش کرد. این کار در حالی انجام میشود که تکسچر نهایی تصویر همچنان حفظ میشود.

Photoshop plugin

Composer

اگر میخواهید کامپوننت های لایه ها را در فتشواپ به روز کنید میتوانید از Composer استفاده کنید. برای اینکار ابتدا لایه یا دسته ای که لازم است اینکار را اینجام دهید انتخاب کرده سپس به انتخاب کامپوننت لایه انتخابی پرداخته در قدم بعدی یکی از چهار دستور کامپوزر که برای بروز رسانی لازم است را انتخاب کرده سپس در نهایت سبک لایه ، موقعیت و در نتیجه برنامه را بطور کامل بروز خواهیم کرد.

Social Kit

یکی از پلاگین های کاربردی در فتوشاپ که به شما کمک خواهد کرد تا در بروز رسانی صفحه رسانه ای اجتماعی خود وقت کمتری صرف کنید.میتوانید قالب های قابل تنظیم تعدادی از معروفترین پلتفرم های اجتماعی را داشته باشید. میتوانید به ایجاد تصویر‌های کاور، عکس‌های صفحه‌تان، و بنرهای تبلیغاتی بپردازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا