معرفی روش های مهم سئو برای ساختار URL ( قسمت دوم )

یکی از نکات مهمی که همواره در بهینه سازی وب سایت مورد توجه قرار میگیرد تاثیر ساختار url بر سئو هست. ساختار پیچیده URL هم برای کاربران هم برای موتورهای جستجو همانند گوگل مشکلات بسیار زیادی را همراه خواهد داشت. اگر بتوان ساختار آدرس دهی مورد پسندی بوجود آورد که از نظر موتورهای جستجو امتیاز خوبی دریافت کند این امر به فرایند ایندکس صفحات وب کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

آشنایی با اجزای URL

آدرسهای URL در نگاه اول ممکن است بسیار ساده به نظر آید اما در حقیقت دارای ساختار و اجزای پیچیده ای هستند و از چند جز اساسی تشکیل شده اند. این اجزا هر کدام اگر در جایگاه اصلی خود قرار نگیرند ممکن است کاربر را به اشتباه بیندازند. بعضی از اجزای URL عبارت است از Hyper Transfer Protocol ، نام دامنه وب سایت ،  نام زیر پوشه ، نام فایل مورد درخواست که جز بخش های اساسی یو آر ال هستند.

روش های مهم سئو برای ساختار URL

در مطلب قبلی تعدادی از روش اساسی و مهم سئو برای ساختار URL را معرفی کردیم و با تعدادی از آنها آشنا شدیم. در این مطلب در ادامه صحبت های قبلی با تعداد دیری از این روش های تاثیر گذار سئو آشنا خواهیم شد.

حذف پارامترهای پویا

درصورت امکان سعی نمایی پارامترهای پویا را حذف نموده و از آنها دوری کنید.اگر بیش از دو پارامتر برای یو آر ال های خود در دسترس دارید سعی شود بازنویسی در ساختار URL شود تا آنها به ساختار استاتیک نزدیکتر شود. این امر در بسیاری از پلتفرم های CMS رخ داده است. پلتفرم های باقی مانده بوسیله ابزار کمکی mod_rewrite ، ISAPI rewrite و URL Rewrite Module میتوانند اینکار را انجام دهند.

استفاده از ساختار URL های کوتاهتر

استفاده از URL های کوتاهتر نسبت به بلند تر ارجحیت دارد. بطوریکه یک URL با ۵۰ یا ۶۰ کاراکتر چندان نا امید کننده نخواهد بود در حالیکه تعداد کاراکتر ها اگر به بیش از ۱۰۰ رسید بازنگری در URL انجام دهید و طول آن را کمتر کنید. طولانی بودن کاراکترها در گوگل و سایر موتورهای جستجو مشکلی درست نخواهد کرد اما در تجزیه و تحلیل یا کپی پیست یا اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی دچار مشکل خواهید شد. پس استفاده از URL با کاراکترهای کمتر و طول کوتاهتر برای شما مفید تر خواهد بود.

URL structure

مطابقت ساختار URL با عنوان

همیشه سعی شود تا URL با عنوان مطابقت کامل داشته باشد . این بدین معنی نیست که عنوان و URL دقیقا شبیه هم باشند. شما میتوانید با انتخاب یک URL مناسب و متناسب با موضوع هدف اصلی متن را به کاربر نشان دهید. به همین دلیل است که همیشه توصیه میشود عنوان صفحه و عنوان توضیحات شبیه هم انتخاب شوند به این ترتیب هم تقاضا و هم پوشش آن ایجاد میشود.

استفاده نکردن از حرف ربط 

در ابتدا باید توجه داشته باشید که حرف ربط را در عنوان استفاده نکنید و اگر مجبور به استفاده شدید از بکار بردن آن در URL خود داری نمایید. استفاده از حروف ربط باعث طولانی تر شدن طول URLخواهد شد.

حذف کاراکترهای نشانه گذاری

یک سری از کاراکترهای نشانه گذاری وجود دارد که اگر از آنها در URL استفاده نمایید آن را به یک رشته از کاراکترهایی تبدیل خواهد کرد که ناخوانا خواهند بود. علاوه بر ناخوانا بودن باعث خواهند برخی از مرورگر ها دچار مشکل شوند.

به حساسیت کلمات دقت شود

اگر در حال استفاده از وب سرور Microsoft/IIS دچار نگرانی نشوید ولی اگر از هاست وب سرور لینوکس یا یونیکس استفاده میکنید دچار دردسر خواهید شد. در این هاست ها page با PAGE و Page دارای تفاوت هستند و این امکان وجود دارد که شما را به صفحه های جدید بفرستند. اگر دچار این مشکل شدیدی میتوانید از کانونی سازی و ری‌دایرکت برای اصلاح کردن URL ها استفاده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا