معرفی روش های مهم سئو برای ساختار URL ( قسمت اول )

URL هر سایتی یک متنی میباشد که حاوی آدرس سایت خواهد بود. دلیل ایجاد یو آر ال جایگزین شدن آن بجای آدرس IP است. کامپیوتر ها از آن برای ارتباط با سرورها استفاده میکنند. URL همان فرم نوشتاری برای آدرسِ IP خواهد بود. آنها همچنین به معرفی ساختار فایل برای هر وب سایت میپردازند. پس همانطور که گفته شد یکی از اصلی ترین و بنیادی ترین قسمت برای هر سایت ساختار URL آن خواهد بود. در ادامه قصد داریم چندین روش مهم سئو جهت ساختار URL را برای شما معرفی کنیم.

SEO techniques

روش های مهم سئو برای ساختار URL

این روش های مهم سئو را اگر بکار گیرید در صورت انجام دادن آن برای سایت شما مفید خواهد بود. پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا گوگل و بینگ با گذشت زمان بقدری پیشرفت داشته باشند تا رابطه ای که بین لینک و محتوای لینک صفحه ها را بخوبی تشخیص دهند. دلیل استفاده از این روش های سئو برای این میباشد که کار برای موتورهای جستجو و کاربران ساده تر گردد. این امر باعث خواهد شد تا نتیجه ای بهتر از هر دو طرف صادر گردد.

استفاده از یک دامنه و زیر دامنه 

یکی از روش های مهم دیگر سئو استفاده از دامنه و زیر دامنه است. بسیاری از کاربران هنگامیکه محتوای خود را از یک زیر دامنه به دامنه منتقل کرده اند نتایج قابل قبول و مثبتی دریافت کرده اند.در حالیکه برخی از افراد که برعکس این کار را انجام داده اند باعث شده تا ترافیک خود را از دست بدهند. بر اساس نتایج بدست آمده محتوا براحتی میتواند قدرت رنک گیری را از دامنه اصلی دریافت نماید در حالیکه انتقال قدرت در زیر دامنه چندان بالا نخواهد بود. این روش برای زمانی مفید خواهد بود که تنها راه موجود برای ایجاد وبلاگ یا برای تولید محتوا ایجاد زیر دامنه باشد.اما به این نکته توجه کنید که اگر وبلاگ شما در یک زیر پوشه و زیر دامنه اصلی واقع باشد برای سایت شما بسیار مفید تر و بهتر ظاهر خواهد شد.

خوانایی بیشتر

هر URL که برای کاربران دارای قابلیت خوانایی بالاتر باشد برای موتورهای جستجو هم مناسب تر خواهد بود. این امر به سبب قابلیت دسترسی میباشد که همواره برای موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار بود. امروزه با پیشرفت علم موتورهای جستجو تعیین کننده نحوه کار کاربران حرفه ای و همکاری انها میباشد.. این تعامل نشان میدهد که کاربران دوست دارند با چه چیزهایی تعامل داشته باشند با چه چیزهایی نه. URL در صورتی که قابل فهم ، توصیفی و امیدوار کننده ظاهر شود کافی خواهد بود.

SEO techniques

ایجاد کلمه کلیدی در URL – روش های سئو

بکاربردن کلمه کلیدی که در متن قرار داده این را در URL قرار دهید این امر باعث میشود که :

  • در صورتی که URL خود را در شبکه اجتماعی قرار دهید یا در ایمیل یا جاهای دیگر ارسال کنید باعث خواهد شد کاربران کلمه کلیدی مد نظر شما یا برند خاص شما را مشاهده کرده و بادیدن آن بر روی ان کلیک نمایید.
  • URL ها قدار هستند در جاهای مختلفی کپی و پیست شوند. کاربران قادر هستند لینکی که قرار است روی ان کلیک کنند در چه موردی خواهد بود.
  • کلمه کلیدی که در URL قزار میگیرد در نتایج قابل مشاهده خواهد بود. تجربه نشان داده است که URL یکی از مهمترین فاکتورها برای تصمیم گیری کاربران برای کلیک کردن است.

کانونی سازی چندین URL برای محتوا

اگر شما دو مورد URL دارید که یک محتوا را ارائه میکنند سعی کنید در کوتاهترین زمان کانونی سازی را انجام دهید. برای اینکار میتوان از 301 redirect استفاده نمود. روش دیگر استفاده از rel=canonical خواهد بود.  محتوای تکراری اگر در ابعاد کوچک باشد باعث پنالتی نخواهد بود. پس اگر ابعاد بزرگتر باشد دچار دردسر خواهید شد چون حتی اگر دچار پنالتی نشوید رنک خود را از دست خواهد داد. چون وجود محتواهای تکراری یاعث از دست دادن سیگنال های تکراری شما خواهد شد. این مسئله باعث خواهد شد در اراسال ترافیک به سایت شما اختلال ایجاد شود. اگر صفحه های تکراری را کانونی سازی کنید سریعتر قابلیت دریافت رنک را خواهید داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا