آشنایی با مفهوم برگه ، دسته ، نوشته در وردپرس و تفاوت آنها با یکدیگر

برای آنکه محتوایی در وردپرس به انتشار برسد در حالت عادی میتوان از دو ساختار نوشته و برگه استفاده کرد. تازه کاران هنگامی که کار با وردپرس را فرا میگیرند برای تولید محتوا در انتخاب برگه یا نوشته برای نویسندگی دچار اشتباه میشوند . این دو در پیشخوان وردپرس وجود دارد و در نگاه اول نوشته و برگه در نمای دیداری وب سایت تفاوات چندانی نخواهند داشت. پس باید توجه داشت در هنگامیکه پنل وردپرس نصب میشود در حالت پیش فرض دو بخش نوشته و برگه در پنل مدیریت ظاهر خواهد شد. علاوه بر تفاوت هایی که برگه ، دسته و نوشته با یکدیگر دارند ارتباط مستقیمی هم با هم خواهند داشت. ساختار و قالب برگه و نوشته دارای ارتباط مستقیم با یکدیگر هستند. در ادامه با هر یک بیشتر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با مفهوم نوشته ، دسته ، برگه 

نوشته در وردپرس 

از نوشته های وردپرس معمولا برای اطلاع رسانی ، اعلام خبر یا بروز رسانی سایت استفاده میشود. اگر از نوشته وردپرس استفاده کنید قادر خواهید بود تا یک مطلب جدید در سایت منتشر کنید. این نوشته بصورت مقاله ای میباشد که همواره در سایت ها در حال خواندن آن هستید. نوشته ها دارای قابلیتهایی از جمله زمان انتشار و زمان بروزرسانی هستند. بدین صورت که محتوای نگارش شده شما در سایت بر اساس زمان به انتشار درخواهد آمد. پس میتوان نتیجه گرفت محتوای منتشر شده زمان محور خواهد بود. نوشته هایی که منشتر میکنید بر دو اساس سازماندهی خواهند شد. یک با استفاده از دسته بندی دوم با استفاده از برچس مدیریت آنها صورت میگیرد. همچنینی نوشته ها در حالت اولیه این قابلیت را دارا میباشند که نوسینده را نمایش دهند.

Written in WordPress

برگه وردپرس 

برگه نوعی از نوشته است اما برای استفاده به عنوان یک صفحه ثابت استفاده میشود. صفحه های ثابت همانند درباره ما ، تماس با ما و … در سایت ها هستند.

چون این صفحات نیازی به آپدیت ندارند پس میتوان نتیجه گرفت که زمان محور نیستند. در طول سال این امکان وجود خواهد داشت که بنا به شرایط فقط چندین بار تغییر کنند. برگه ها نیاز چندانی به اشتراک گذاری در صفحه های اجتماعی نخواهند داشت. با استفاده از قابلیتی به نام سلسه مراتبی میتوان برگه ای را به زیر مجموعه برگه دیگری اضافه کرد. نویسنده ای که برگه را نگارش کرده معمولا در سایت ها نمایش داده نخواهد شد.برگه ها معمولا در صفحات اصلی نمایش داده نمیشود و برای نمایش انها باید به بازدیدکنندگان لینک داده شود.

دسته در وردپرس

در هنگامیکه یک سایت راه اندازی میشود برای انکه مرزبندی مناسبی بین مطالب بوجود آید و سایت با حالت درست و ساختارمند پیاده سازی شود باید مطالب ان بدرستی دسته بندی شوند. هر سایتی دارای چندین دسته مختلف خواهد بود. دسته بندی های مختلف باعث خواهد شد تا کاربر بر اساس نیاز خودش وارد دسته خاص خود شود تا بر اساس مرزبندی بین مطالب بتواند مطلب مورد نظر خود را پیدا کند. اگر سایتی دارای دسته بندی نباشد ساختار بینظمی پیدا خواهد کرد و مطالب و محصولات گم خواهند شد. اگر دسته بندی خوبی صورت نگیرد علاوه بر بازدیدکنندگان ، گوگل هم دچار سردرگرمی خواهد شد و باعث ایجاد تاثیر منفی روی وبسایت شما خواهد داشت.

تفاوت نوشته و برگه در وردپرس

  1. نوشتها میتوانند دیدگاه را در پایان مطلب داشته باشند اما در برگه این قابلیت وجود نخواهد داشت.
  2. اگر شما نوشته ای در سایت منتشر کنید نویسنده آن در سایت مشخص خواهد شد اما در دیدگاه این قابلیت وجود نخواهد داشت.
  3. نوشته ها در وردپرس بوسیله برچسب ها و دسته بندی ها دارای ساختار منظمی خواهند بود اما برگه ها بوسیله سلسله مراتب دارای زیرمجموعه خواهند شد.
  4. نوشته ها زمان محور هستند و بوسیله زمان مدیریت پیدا خواهند کرد اما برگه ها ایستا و ثابت هستند و زمان محور نمیباشند.

Written in WordPress

تفاوت برگه و دسته در وردپرس

از برگه برای ایجاد صفحات ثابت سایت همانند تماس با ما و … استفاده میود در حالیکه دسته این مطالب را برای آنکه ساختار منظمی داشته باشند پیکر بندی خواهد کرد. برکه دارای قابلیت طراحی صفحه سازی های مختلف است اما دسته دارای قابلیت ساختار بندی مطالب میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 4 =

دکمه بازگشت به بالا