راهکار های اساسی برای تغییر اندازه تصاویر در نرم افزار فتوشاپ

فتوشاپ نرم افزار ویرایشگر حرفه ای که توسط کمپانی آدوبی سیستم برای ایجاد و ویرایش اندازه تصاویر کردن تصاویر کاربرد دارد. این نرم افزار پر کاربرد برای تمام کاربرانی است که در کامپیوتر با گرافیک ثابت و متحرک سر و کار خواهند داشت. طراحان گرافیک ، انیمیشن ساز ها ، عکاسان ، طراحان سایت و … از جمله کسانی هستند که نیاز زیادی به این نرم افزار پر کاربرد دارند. این برنامه محبوب ایجاد و اصلاح تصاویر به کاربران خود اجازه میدهد که تصاویر خود را به راحتی دستکاری کرده ، برش زده ، اندازه تصاویر را تغییر داده تا اثر جدیدی را بتوانند خلق نمایند.

اندازه تصاویر در فتوشاپ

شما به عنوان یک عکاس حرفه ای یا مبتدی باید با مبحث تغییر اندازه تصاویر بخوبی آشنا باشید . تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ از جمله مواردی است که در انجام یک پروژه به آن نیازمند خواهید بود. نرم افزار فتوشاپ قابلیت های مختلفی را برای شما در نظر گرفته است که میتوانید از این قابلیت ها استفاده نمایید. در ادامه با برخی از این راهکارهای اساسی آشنا خواهیم شد.

روش های تغییر اندازه تصاویر در نرم افزار فتوشاپ

با استفاده از روش های زیر به راحتی میتوانید اندازه تصاویر را در فتوشاپ تغییر دهید.

تغییر اندازه با استفاده از روش Image Size Tool

یکی از بهترین روش ها برای آنکه اندازه تصاویر را در نرم افزا تغییر دهیم استفاده از پنل اندازه تصویر (Image Size) میباشد. برای اینکار ابتدا به منوی Image رفته و سپس در این منو بر روی دکمه Image Size کلیک کرده تا پنل تصاویر باز شود. در این پنل شما چندین گزینه در دسترس خواهید داشت. در زیر گزینه Fit To چندین مجموعه ای از اندازه ها برای تصاویر انتخاب شده است که با تغییر آنها میتوانید تصویر با اندازه دلخواه خود تنظیم نمایید. این تغییر اندازه با استفاده از گزینه‌های عرض (Width)، ارتفاع (Height) و رزولوشن (Resolution) بدست خواهید آورد.

Photoshop Photos Size

یکی از مواردی که فتوشاپ به آن اهمیت داده است تغییر تصاویر با نسبت معین میباشد. یعنی اگر شما ارتفاع تصویر را تغییر دهید عرض تصویر به همان اندازه تغییر خواهد کرد. اگر میخواهید این اتفاق برای شما نیفتد در سمت چپ Width / Height بر روی دکمه Do not constrain aspect ratio کلیک نمایید.

Photoshop Photos Size

تغییر اندازه با استفاده از روش Size Canvas

در ابتدا در نوار بالای صفحه در منوی Image روی دکمه Canvas Size کلیک کرده تا پنل تصویر باز شود. این پنل اندازه تصویر فعلی شما را تغییر نخواهد داد . شما با استفاده از تغییر اندازه بوم میتوانید پیکسل ها را برای افزایش یا کاهش کل اندازه بوم کم یا زیاد شود. هر گونه از تصاویر موجود کراپ خواهد شد یا بامرز رنگی نمایش داده خواهد شد. با استفاده از این روش میتوان برای اضافه کردن حاشیه ها به تصویر یا برای ایجاد فضای بیشتر میتوان متن ، تصاویر گرافیکی یا دیگر اثر های هنری استفاده نمود.

Photoshop Photos Size

در ابزار Canvas Size دو فضای اصلی وجود دارد . در قسمت Current Size اطلاعات اولیه در مورد اندازه بوم را قبل از تغییر به شما نمایش میدهد. New Size فضایی است که اندازه جدید برای شما به نمایش در خواهد آمد.

Photoshop Photos Size

تغییر اندازه با استفاده از روش Crop

Crop یک روش مخرب برای تغییر در اندازه تصاویر است. این روش زمانی که استفاده شود اندازه تصویر شما تغییر خواهد کرد اما قسمتی از تصویر که بریده شود دیگر قابل نمایش نخواهد بود.  این ابزار در بهترین حالت برای زمانی مناسب است که شما قطعاتی از تصویر که نمیخواهید ببینید را با استفاده از این ابزار برش بزنید و این ابزار به خودی خود عرض و ارتفاع هم دچار تغییر خواهد کرد.

Photoshop Photos Size

تغییر اندازه با استفاده از روش Transform

این روش این قابلیت را برای شما فراهم خواهد کرد تا اندازه اشیا را بجای همه چیز تغییر داده. با استفاده از ابزار Transform میتوان بخش های جداگانه تصاویر را تغییر دهیم. این ابزار زمانی بهترین کارایی را از خود نشان میدهند که اشیا در لایه های خود موجود باشند . همانند ابزار کراپ Transform هم چندین دستگیره در اطراف لبه تصاویر فراهم خواهد کرد که  برای شروع تغییر اندازه تصاویر میتوان یک دسته را فشارداده و بکشید. از کلید Shift میتوان برای محدود کردن نسبت ابعاد تصاویر استفاده نمود.

Photoshop Photos Size

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا