مهمترین اقدامات لازم پس از ورود هکر ها به سایت وردپرس ( قسمت اول )

شما ممکن است یک سایت کسب و کار را با زحمت و تلاش زیاد درست کنید و پس از مدتی فعالیت و تلاش آن را به یک جایگاه خوب برسانید و منتظر به سود رسیدن دسترنج خود باشید اما به یکباره با هک شدن سایت خود حاصل یک عمر تلاش و زحمت شما برباد رود. از اینجاست که بحث امنیت و ایمنی سایت بسیار مهم و جائز اهمیت خواهد شد . هک سایت و نفوذ در آن یکی از تلخ ترین حوادث برای کاربران اینترنتی است ک میتواند صدمات بسیار بدی برای مدیر سایت رقم بزند. این اتقاف بقدری تلخ است که فرقی نمیکند از سایت وردپرس کرده باشید یا از سایر سیستم ها مثل جوملا و … استفاده کرده باشید.

هک شدن سایت های وردپرس

زمانی که هک وردپرس اتفاق بیفته و سایت شما به دست کسانی که آن را هک کرده بباشد بیفتد یک اتفاق ناگوار و تلخ برای شما خواهد بود. اگر این هک اتفاق بیفتد باید توجه کرد تا در کمترین زمان ممکن بتوان آن را جبران کرد و مسئله را برطرف کرد تا ضربه جبران ناپذیر بیشتری ه سایت زده نشود. اینکار باعث خواهد شد تا گوگل از ویروسی شدن و هک شدن سایت ما متوجه نشود. هک شدن سایت ممکن است علل مختلفی داشته باشد که از ممهمترین آن میتوان به میزبانی وب نا امن ، استفاده از رمز عبور های ضعیف ، ایجاد سطح دسترسی فایل نادرست ، به روز رسانی نکردن وردپرس ، قالب ، افزونه ها و … از جمله موارد مهم است.

جلوگیری از هک شدن سایت های وردپرس

اگر شما دارای یک سایت اینترنتی هستید که هک شده و مورد حمله قرار گرفته راهکارهای لازم پس از هک شدن را حتما مرد مطالعه قرار بدهید تا کمترین آسیبی به سایت شما وارد شود.

میزان گستردگی هک را مورد بررسی قرار دهید

پس از هک شدن سایت شما اولین کاری که باید انجام دهید میزان تغییرات سایت خود را پس از هک شدن مورد بررسی قرار دهید. برای مثال توجه داشته باشید هکرها پس از هک کردن سایت ورد پرس شما چه نوع صفحه ای با html یا php ایجاد میکنند که به عنوان صفحه اصلی سایت کاربران را به این صفحه ریدایرکت کنند.پس یکی از مهمترین کار ها بررسی میزان تغییرات سایت شما پس از هک شدن میباشد.

راه نفوذ به سایت خود را بررسی نمایید

وردپرس یکی از امن ترین سیستم های مدیریت محتوا میباشد که نفوذ به آن کار خیلی سختی است. بنابراین پس از هک شدن سایت باید به راه نفوذ به سایت خود را بررسی نمایید. به احتمال زیاد این مشکل یا از جانب شما یا از طرف شرکت هاستینگی خواهد بود که موارد امنیتی به خوبی در آن رعایت نشده است. یکی از مهمترین کارهایی که باید پس از هک شدن انجام دهید باید تمام نشانه های هک شدن سایت خود را از بین ببرید تا کاربران متوجه این موضوع نشوند. بنابراین پس از هک شدن بدون ورود به هاست سریع با شرکت میزبانی هاست خود تماس گرفته و موضع را با آنها در میان بگذارید.

WordPress site

در میان گذاشتن موضوع با شرکت هاستینگ

شرکت های هاست به دلیل پشتیبانی و تجربه ای که در هنگام هک سایت بدست آورده اند در مدت زمان کوتها تری علت هک شدن سایت شما را بدست خواهند آورد. آهنا میتوانند علل مختلف هک سایت را متوجه شده و با توجه به راهکارهای امنیتی خود با سرعت بیشتری قادر به برطرف کردن موضوع باشند.

از نسخه فعلی سایت خود بک آپ تهیه نمایید

بک آپ گرفتن از نسخه هک شده به شما کمک خواهد کرد تا در صورت انجام کار اشتباهی مجددا این فرصت را داشته باشید تا به عقب بازگردید و اشتباهی که انجام دادید را دیگر تکرار نکنید استفاده از این فایل بک آپ در زمانی که مشکل هک سایت بر طرف شود یتواند به شما کمک کند تا با استفاده از راهنمایی یک فرد متخصص راه های نفوذ به سایت را بررسی کرده تا در سایت اصلی دیگر مشکلی پیش نیاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا