بلوک های گوتنبرگ و ایمپورت و اکسپورت آن ها

برای این که بتوانید از بخشی یا تمام محتوای وب سایت وردپرسی خود مجددا استفاده کنید و بدین ترتیب سرعت کار را بالا ببرید ، باید با یکسری ویژگی های‌ جدید گوتنبرگ آشنا شوید تا بتوانید به این مهم دست یابید ، در این مطلب در مورد بلوک های گوتنبرگ و ایمپورت و اکسپورت آن ها صحبت می کنیم و اطلاعاتی را به شما عزیزان آموزش می دهیم که بدون شک خیلی به کارتان خواهد آمد.

 

بلوکی که می توان از آن دوباره در گوتنبرگ استفاده کرد

خوب است بدانید که ادیتور گوتنبرگ تعدادی بلوک دارد که محتوای وب سایت شما در هر کدام از این بلوک ها قرار می‌ گیرد و از جمله بهترین ویژگی ‌های این بلوک ها این است که می توانید دوباره از آن ها استفاده کنید و بدینوسیله قادر خواهید بود محتوای هر بلوک را که شامل جدول ، متن ، تصاویر ، گالری ، شورت ‌کد و موارد دیگر است و در صفحه یا پست شما قرار دارند ، در نوشته های خودتان و یا وب سایت مشتریان به طور مجدد مورد استفاده قرار دهید و بدینوسیله زمان زیادی بخرید ، در حقیقت با این ویژگی خوب گوتنبرگ شما با تنها یک بار تولید محتوا ، چندین بار از آن می توانید در سایت استفاده نمایید.

 

بلوک قابل استفاده مجدد در سایت چه کاربردهایی دارد ؟

  • درخواست عضویت در شبکه ‌های اجتماعی
  • اضافه کردن دکمه ‌های تماس با مشتریان
  • اضافه کردن فرم ‌‌های بازخورد به صفحات
  • استفاده مجدد از جدول ‌ها
  • تبلیغات بنر

چگونه یک بلوک قابل استفاده مجدد در ادیتور وردپرس ایجاد کنیم ؟

یک پست جدید ایجاد کنید

برای این کار باید ابتدا وارد پیشخوان وب سایت خود شوید و در قسمت نوشته ‌ها ، یک نوشته جدید باز کنید و مراحل ذیل را انجام دهید :

در نوار ادیتور یا ویرایشگر بر روی + کلیک کنید و سپس محتوا از قبیل جدول ، تصویر ، تیتر ، گالری و ویدیو را در بلوک بگذارید.

 

 

بعد از این مرحله بر روی سه نقطه عمودی بالای ادیتور خود باید کلیک کنید و گزینه ” افزودن به بلوک ‌های قابل استفاده دوباره ” را برگزینید.
در صورتی که این کار را انجام دادید و پشیمان شدید راه بازگشت همین سه نقطه است ، بدین ترتیب که می توانید بر روی همین سه نقطه کلیک و گزینه حذف از بلوک‌ های قابل استفاده دوباره را انتخاب کنید.

نام مناسب برای بلوک را وارد کنید

بعد از این که بلوک را به عنوان بلوک قابل استفاده مجدد انتخاب کردید باید نام مناسبی برای آن انتخاب و ذخیره کنید تا بدین ترتیب اگر نیاز به آن پیدا کردید بتوانید به راحتی با جستجوی نام ، بلوک مورد نظر را بیابید.

نکته

در صورتی که بخواهید همه محتوا را از سایتی به سایت دیگر به همراه تمامی تنظیمات آن منتقل کنید ، باید ابتدا همه بلوک ‌ها را به طور همزمان انتخاب نمایید و روی گزینه ” افزودن به بلوک‌ های قابل استفاده دوباره ” کلیک کنید ، بدین ترتیب بلوک چندگانه را می توانید به وب سایت ‌های دیگر بفرستید.

بلوک ایجاد شده را ویرایش کنید

در این مرحله باید بلوک ایجاد شده را ویرایش کنید و برای این کار باید بر روی علامتی که در کنار بلوک است ،کلیک کنید و به راحتی ویرایش می شود ، لازم به ذکر است در صورت ویرایش ، تغییرات در تمامی وب سایت ‌هایی که از این بلوک استفاده می کنند ، اعمال می شود.

بلوک ویرایش شده را به یک بلوک معمولی تبدیل کنید

در صورتی که می خواهید تنظیمات بلوک را تغییر دهید و همچنین در بلوک‌ های دیگر هم تغییری مشاهده نکنید ، باید بلوکی که می خواهید را انتخاب کنید و آن را به یک بلوک معمولی تبدیل کنید ، در این مرحله می توانید سفارشی ‌سازی بلوک را شروع نمایید.

 

 

جستجو بلوک قابل استفاده مجدد

در صورتی که می خواهید بلوکی که ساخته اید را دوباره در سایت خود مورد استفاده قرار دهید ، مراحل زیر را طی کنید :

  • بر روی + کلیک کنید تا لیست بلوک‌ ها را به شما نمایش دهد.
  • به انتهای لیست بروید و بر روی گزینه قابل استفاده دوباره کلیک کنید.
  • با انتخاب این گزینه ، لیستی از تمام بلوک ‌های ذخیره شده را به شما نمایش می ‌دهد.
  • اگر بلوک ‌ها زیاد بودند ، می‌توانید از طریق جستجوی نام آن ، سریع ‌تر به بلوک دست یابید.
  • همچنین قبل از انتخاب می ‌توانید موس را بر روی بلوک نگه‌ دارید تا پیش ‌نمایشی از آن را ببینید.

مدیریت این بلوک ‌ها

در بخش پایینی این بلوک‌ ها ، گزینه مدیریت تمام بلوک ‌های قابل استفاده مجدد را خواهید دید و از طریق این بخش کار ویرایش ، حذف ، صادر و وارد بلوک ها را می توانید صورت دهید.

صادر کردن بلوک

در صورتی که می خواهید محتوای سایت خود را در وب سایت دیگران یا نوشته ‌های دیگر سایت خود بگذارید طبق تصویر باید بر روی برون ‌بری به‌صورت JSON کلیک و بلوک را ذخیره کنید تا در آینده بتوانید از آن دوباره استفاده کنید.

 

وارد کردن بلوک

پس از مرحله صادر کردن بلوک باید به سایت دوستان خود وارد شوید و در قسمت قابلیت استفاده دوباره بلوک ، به مدیریت بلوک بروید و بر روی JSON که در بالای صفحه قرار دارد برای وارد کردن کلیک کنید ، پنجره کوچکی باز می شود که باید از این قسمت فایل بلوکی که قبلا ذخیره کردید را بارگذاری کنید و روی وارد کردن کلیک نمایید تا به لیست بلوک ‌های شما افزوده شود ، در نهایت هم پیغامی مبنی بر این که بلوک قابل استفاده دوباره با موفقیت وارد شد ، را دریافت می کنید.

مرحله نهایی

در این مرحله باید به قسمت لیست بلوک قابل استفاده مجدد بروید و بلوکی که اضافه شده را ویرایش نمایید.

نکات مهم

  • خوب است بدانید که بلوک هایی که مجددا استفاده می شوند را نمی توانید جا به جا کنید.
  • از این بلوک های می توانید در سایت‌های دیگر هم بهره بگیرید.
  • در صورتی که بخواهید از بلوک وارد شده در سایت دیگری استفاده کنید باید حتما بلوکی را از قبل به این لیست اضافه نمایید تا بلوک قابل استفاده دوباره برای شما ظاهر شود.
  • خوب است بدانید که از این بلوک های قابل استفاده دوباره می توان برای هر چیزی مانند شورت ‌کد ، دکمه تماس ، تصویر ، متن و ویدیو استفاده کرد.
  • باید حتما بلوک به بلوکی معمولی تغییر یابد.
  • در صورتی که بلوک را با نام قبلی دوباره آپلود کنید ، آن را کپی کرده و فایل‌ وارد شده را به شما نمایش نخواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا