تاثیر هاست مناسب بر بهینه سازی سایت و بهبود رتبه گوگل

شاید این سوال برای اکثر طراحان سایت پیش بیاید که هاست چه تاثیری بر بهینه سازی سایت و بهبود رتبه گوگل خواهد داشت؟ بسیاری از افراد بر این باور هستند که کیفیت هاست تاثیر چندانی بر بهینه سازی موتورهای جستجو و سئو نخواهد داشت. بر خلاف تصور بسیاری از طراحان سایت ، هاست دارای تاثیر مستقیم بر سئو سایت است. همچنین هاست تاثیر بسیار مهم در بهبود رتبه گوگل دارد. اما باید دید گوگل چه تاثیری در میزان هاست دارد و به چه فاکتورهایی توجه خواهد کرد ؟ برای پاسخ به این پرسش ها این مطلب را تا آخر دنبال نمایید.

هاست مناسب 

اگر شما وب سایت خود ار بر روی یک میزبانی پایدار و مطمئن قرار بدهید در صورتی که Uptime بالایی هم داشته باشد این قضیه منجر به یکی از مواردی خواهد شد که در بهبود سرعت سایت نقش مهمی بازی خواهد کرد. این میزبانی قوی باعث این امر خواهد شد که مدت در دسترس بودن سایت شما افزایش یافته در نتیجه ربات های گوگل با بررسی در دسترس بودن سایت در لاگ های خود امتیاز مثبت برای شما در نظر خواهند گرفت. ربات های گوگل به دسترسی سایت در هر زمان و نتیجه هر جستجو اهمیت زیادی میدهند.

بنابراین این امر زمانی برای شما محقق خواهد شد که میزبانی خود را از یک سرویس دهنده مناسب تهیه یا به عبارتی از هاست مناسب استفاده نمایید.

هاست دارای سرعت مناسب

سایت هایی که در هنگام باز شدن به سرعت بالا بیاید یا سرعت پاسخگویی بالایتر نسبت به سایر سایت ها داشته باشند دارای شانس بیشتری در بهبود رتبه گوگل خود خواهند داشت. برای این امر استفاده از هاست مناسبی که دارای سرعت بارگزاری بالا برای وب سایت باشد تاثیر بسیار خوبی در بهسنه سازی سایت خواهد داشت. این رشد امتیاز وقتی بدست می آید که کار بر با توجه به سرعت بالای سایت شما تمایل به بازدید از مطالب سایت و در نتیجه توقف طولانی تر در سایت شما داشته باشد.

نکته

گاهی اوقات عکس های دارای حجم زیاد و یا CSS و HTML هایی که بخوبی طراحی نشده باشند زمان بارگزاری را افزایش و باعث کند شدن سرعت سایت خواهند شد. یکی از نکات مهم دیگر در مورد سرعت سایت نحوه پیاده سازی و برنامه نویسی است. با حذف اسکریپت های زائد میتوان به افزایش سرعت کمک شایانی کرد.

Site optimization

طراحی سایت با استفاده از هاست مناسب

زمانی که شما طراحی بهینه و مناسبی را انجام دهید باعث خواهد شد تا منابع کمتری از سرور میزبان خود مصرف کرده که در نهاست به افزایش سرعت سایت منجر خواهد شد و کاربر تمایل پیدا خواهد تا مدت زمان بیشتری در سایت شما توقف کند.

میزان دسترسی 

اگر سایت طراحی شده شما مدت زمان زیادی از دسترسی خارج شود دیگر عواملی چون پایداری و سرعت بالا اهمیتی پیدا نخواهد کرد و شما مشمول جریمه سنگین خواهید شد. یک سرور میزبانی خوب و قوی برای کاربران خود سرورهای قابل اعتماد با قابلیت نگهداری خوب و قوی را معرفی میکنند.در انتخاب هاست مناسب باید توجه داشت که شرکت هایی که پشتیبانی قوی  برای محافظت در زمان افت پیش بینی نشده داشته باشند انخاب نمود.

Site optimization

توجه به ip مناسب

گاهی اوقات سرورهایی که سایت های متخلف دارند باعت خواهد شد تا گوگل آی پی این سرورها را در بلک لیست خود قرار دهد. این امر باعث خواهد شد گوگل به سراغ سایت های روی این سرور نیاید. در صورت مشاهده این موضوع باید به سرعت هاست خود را عوض کرد.

نحوه تهیه هاست مناسب  

همانطور که در بالا گفته شد هاست مناسب تاثیر بسیار زیادی در بهینه سازی سایت و افزایش رتبه گوگل خواهد داشت اما برعکس این قضیه هم میتواند ضرر جبران ناپذیری داشته باشد. کیفیت پایین هاست در بحث سئو مشکلات زیادی برای ما درست خواهد کرد.انتخاب هاست مناسب باید دارای رابطه مستقیم با موادر ذکر شده در بالا داشته باشد. این عوامل بسیار تاثیر گذار در بهینه سازی سایت خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا