معرفی افزونه woocommerce

در این مطلب می خواهیم به معرفی افزونه woocommerce بپردازیم و ببینیم که چه ویژگی هایی و چه مزایایی برای وب سایت های وردپرسی دارد ، در مطالب قبلی درباره وردپرس و این که وردپرس چیست و چه امکاناتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد ، صحبت کردیم ، این مطلب برای کاربرانی که قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارند بسیار مناسب و نتیجه بخش خواهد بود چرا که با نصب یکی از افزونه های محبوب وردپرس که ووکامرس نام دارد می توانید به راحتی به هدف خود دست یابید.

 

آشنایی با ووکامرس

همان طور که از نام افزونه مشخص است است یک ابزار افزودنی است که ایجاد امکانات بیشتری در قالب شما می گردد ، ووکامرس یکی از افزونه های حرفه ای ، قدرتمند و کاربردی در وردپرس است که نصب و راه‌ اندازی آن به مانند دیگر افزونه ها می باشد و به وسیله آن امکانات بسیار زیادی به وب سایت شما اضافه می شود ، در واقع ووکامرس را می توان قدرتمندترین افزونه فروشگاهی وردپرس دانست و با نصب آن می‌توانید به راحتی محصولات خود را به فروش بگذارید و جالب این جا است که با این افزونه محبوب هر گونه محصولی اعم از فیزیکی یا دانلودی را می توانید بفروشید.

 

دلایل استفاده از افزونه ووکامرس و نصب آن

این افزونه قدرتمند توسط تیمی بسیار حرفه ای از سال 2011 ساخته و برای استفاده کاربران ارائه شد و یکی از ویژگی های مهم آن آپدیت ‌های زود به زود است که ویژگی‌ های این افزونه را روز به روز بیشتر و کاربردی تر می کند و به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار داده می شود و هر فرد حرفه ای و یا مبتدی می تواند به راحتی به وسیله آن فروشگاه اینترنتی خود را راه ‌اندازی کند ، این افزونه را می‌ توانید از وب سایت ووکامرس دانلود کنید و در عرض 5 دقیقه یک فروشگاه اینترنتی شیک برای خود بسازید.

 

بنر افزونه ووکامرس

نکته قابل توجه این است که به دلیل ووکامرس یک پلاگین کاملا انگلیسی می باشد بعد از نصب ووکامرس باید افزونه ووکامرس فارسی را هم نصب کنید تا بدین ترتیب فروشگاه اینترنتی شما ، فارسی شود ، برای دانلود ووکامرس فارسی می توانید به وبسایت ووکامرس فارسی مراجعه نمایید.

 

ویژگی‌های افزونه ووکامرس

  • فروش انواع محصولات فیزیکی یا دیجیتالی
  • اضافه‌کردن تصاویر و محصولات نامحدود
  • قراردادن محصولات و پرداخت در صفحات دلخواه
  • افزودن دسته‌بندی ، تگ و ویژگی‌های مختلف که برای پیداکردن و جستجوی هر محصول کاربرد دارد.
  • نمایش رتبه ‌بندی محصول و بررسی آن در صفحه نمایش محصول
  • سفارشی ‌سازی محل فروشگاه با واحد ارز ، زبان و اندازه‌گیری
  • با مرتب ‌سازی و فیلترکردن محصولات این امکان را برای مشتریان فراهم می سازد تا براساس محبوبیت ، نوآوری ، رتبه‌ بندی ، قیمت یا ویژگی ، محصولات را مرتب ‌سازی نمایند.
  • انتخاب نحوه‌ انجام پرداخت
  • انتخاب گزینه ‌های حمل‌ و نقل و محدود کردن آن براساس مکان مشتری
  • مدیریت سفارش‌ ها و مشتریان تنها با یک کلیک

 

ووکامرس توسعه ‌پذیر است

  • با استفاده از قالب‌ ها و یا افزونه ‌های دلخواه ، می توانید ووکامرس را توسعه دهید.
  • با انتخاب قالب مناسب ، فروشگاه خودتان را می توانید با امکانات دلخواه داشته باشید.
  • با استفاده از افزونه ووکامرس می توانید امکانات جدیدی به فروشگاه خود بیفزایید.
  • می توانید امکاناتی که مد نظر دارید را به کدهای ووکامرس اضافه نمایید.

چگونه شروع کنیم ؟

برای شروع راه ‌اندازی یک فروشگاه آنلاین به وسیله با ووکامرس باید موارد زیر را فراهم سازید :

 

هاست و دامنه

حتما می دانید که برای داشتن هر وب سایتی نیاز به یک دامنه و هاست می باشد بعد از این که نام وبسایت را انتخاب کردید باید نام دامنه سایت را ثبت کنید و یک هاست برای آن تهیه نمایید.

 

نکته

پسوند ir که ایرانی است و پسوندهای com ، net که بین ‌المللی هستند را می توانید برای دامنه استفاده نمایید.

 

راه‌اندازی وب سایت وردپرسی

بعد از آماده سازی دامنه و هاست می توانید وردپرس را بر روی آن نصب کنید و به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

 

انتخاب قالبی سازگار با ووکامرس

بعد از این که وردپرس را نصب کردید هر نوع قالب خبری ، وبلاگی و شرکتی را می توانید نصب کنید و باید با افزونه ووکامرس سازگاری کامل داشته باشد ، اگر قصد راه اندازی یک وب سایت حرفه‌ای با امکانات زیاد را دارید از قالب ‌های تجاری و پولی وردپرس می توانید بهره بجویید.

 

افزونه ووکامرس و ووکامرس فارسی را نصب کنید

در این مرحله باید ووکامرس و ووکامرس فارسی را نصب کنید ، بدین ترتیب می توانید در وب سایت خود با استفاده از راه ‌انداز سریع ، به راحتی و در زمان کم به تنظیمات و راه اندازی صفحات فروشگاهتان بپردازید.

 

راه‌انداز سریع ووکامرس

تصویر پایین راه‌انداز سریع ووکامرس را به شما نمایش می دهد که بعد از تعیین واحد پولی ، درگاه پرداخت و موارد دیگر ، فروشگاه آماده است.

 

معرفی افزونه woocommerce

 

چگونه از ووکامرس استفاده کنیم ؟

بعد از این که ووکامرس را نصب و راه اندازی و صفحات فروشگاه را ایجاد کردید ، محصولات خود را می توانید به فروشگاه بیفزایید ، توجه داشته باشید باید برای فروشگاه خود یک درگاه پرداخت تهیه نمایید.

 

داشبورد افزونه ووکامرس

از طریق داشبورد ووکامرس و قسمت محصولات قادر خواهید بود به بخش افزودن جدید بروید و بدین ترتیب اولین محصولتان را در وب سایت انتشار دهید ، در صفحه افزودن محصول جدید همچنین می‌توانید تگ ‌ها ، دسته ‌بندی ‌ها و ویژگی ‌های مد نظرتان را به محصولات بیفزایید.

 

چگونه درگاه پرداخت برای ووکامرس تهیه کنیم ؟

برای این که بتوانید درگاه پرداختی برای ووکامرس تهیه کنید از طریق درگاه ‌های بانکی می توانید اقدام کنید ، برای این منظور مراحل کاری وجود دارد که باید آن‌ ها را طی کنید تا بتوانید یک درگاه پرداخت تهیه نمایید ، البته برای افرادی که به تازگی فروشگاه خود را راه‌اندازی کرده‌اند راه آسان تری وجود دارد ، بدین ترتیب که از طریق درگاه‌های واسط پرداخت می توانند اقدام کنند که با ثبت ‌نام و ارسال مدارک موردنیاز به راحتی امکان پذیر است.

 

چگونه با افزونه های امکانات بیشتری به فروشگاه اضافه کنیم؟

بعد از این که فروشگاه راه اندازی شد احتمالا به برخی امکانات نیاز پیدا خواهید کرد که ممکن است ندانید چگونه باید به فروشگاه اضافه شوند ، برای مثال اگر بخواهید در قسمت دریافت اطلاعات کاربران برای ثبت اطلاعات یک فیلد بیشتر قرار دهید و یا چگونه امکان زوم روی تصاویر را برای کاربران به وجود آورید ، خیلی راحت با اضافه کردن افزونه مورد نظر می توانید این امکانات را برای فروشگاه خود فراهم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا