معرفی نکات مهم برای مدیریت کامنت های وردپرس ( قسمت دوم )

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کارآمد و مشهور میباشد که میلیون ها سایت و وبلاگ های اینترنتی با استفاده از آن پیاده سازی شده اند. میتوان گفت که از هر ۴ سایت یکی از آنها با استفاده از وردپرس ایجاد شده است. این محبوبیت بین طراحان و کاربردی بودن وردپرس باعث شده تا استفاده از این سیستم مدیریت محتوا روز به روز در حال افزایش باشد و وردپرس بروزرسانی های متعددی در مدت زمان کوتاه انجام دهد.یکی از ویژگی هایی که باعث شده تا وردپرس کاربرد زیادی داشته باشد استفاده از افزونه های متعدد رایگان در این سیستم است. آموزش و یادگیری وردپرس برای افرادی که علاقه مند به یادگیری طراحی سایت هستند امری ضروری و بسیار مفید خواهد بود

کامنت وردپرس

برای آنکه یک راه ارتباطی امن مابین کاربران و طراحان سایت در وردپرس بوجود آید قسمت کامنت ( دیدگاه ) در پایین هر مطلب قرار داده میشود تا بازدید کننده پس از مطالعه مطلب نظر خود را در مورد آن یادداشت کند. این دریافت بازخورد از مخاطب از مهمترین ویژگی هایی است که باید توجه ویژه به آن داشت. این ویژگی در وردپرس دارای اهمیت زیادی است و توجه ویژه به این قسمت و مدیریت کامنت های وردپرس شده است.

Manage WordPress comments

مدیریت کامنت های وردپرس

در این مطلب قصد داریم در ادامه مطلب قبلی ( معرفی نکات مهم برای مدیریت کامنت های وردپرس ( قسمت اول ) ) به معرفی نکات مهم برای مدیریت کامنت های وردپرس بپردازیم.

برایم نامه بفرستید

در این قسمت از مدیریت کامنت های وردپرس میتوانید مشخص کنید که اگر برای شما دیدگاهی نوشته شد شما از طریق دریافت ایمیل از آن مطلع شوید. این تنظیمات دارای زیر مجموعه است که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

کسی دیدگاهی نوشته است

اگر تیک این گزینه زده شود چنانچه دیدگاهی ثبت شود از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه نیازمند بررسی است

بعضی اوقات دیدگاه کاربران باید بررسی شود با فعال کردن تیک این قسمت دیدگاه هایی که نیازمند بررسی باشند اطلاع داده خواهد شد.

قبل از نمایان شده دیدگاه

یکی دیگر از قسمت های مهم در مدیریت کامنت های وردپرس تنظیماتی است که قبل از نمایش دیدگاه ها باید بررسی شود. در اسن قسمت میتوانید مشخص کنید دیدگاه کاربران در چه زمان و در چه شرایط در وبسایت شما به نمایش دربیاید. از این قسمت میتوان برای بررسی دیدگاه ها قبل از به نمایش درآمدن آنها استفاده کرد.

تایید دیدگاه ها بصورت دستی

اگر تیک این قسمت فعال شود در زمانی که کامنتی مرود تایید شما واقع شود در سایت به نمایش در خواهد آمد.

پذیرفته شدن یک دیدگاه نویسنده 

درصورتی که بازدید کننده قبلا یک بار دیدگاهی برای شما قرار داده و از نظر شما تایید شده و در سایت ثبت شده باشد با فعال بودن تیک این قسمت برای ثبت دیدگاه های دیگر نیازی به تایید شما نخواهد داشت. پس تنظیمات این قسمت دارای پیش شرط پذیرفته شدن یک دیدگاه نویسنده از قبل برای قرار دادن دیدگاه های دیگر بصورت خودکار است.

بررسی دیدگاه 

اگر تیک این گزینه ( تایید دیدگاه ها بصورت دستی ) زده نشود میتوان از قسمت بررسی دیدگاه استفاده کرد.در این حالت میتوان دیدگاه ها را بصورت کلی قبل از آنکه به نمایش درآید بررسی کرد. در این قسمت میتوان تعداد لینک های مجازی که به نمایش در می آید را مشخص نمود و در صورت ثبت بیشتر از این تعداد ابتدا باید تایید شما گرفته شود تا به نمایش در بیاید.این امر از تبلیغات جلوگیری خواهد کرد.

سیاه‌نامه‌ی دیدگاه‌

شما تمای داردی در مطلبی که قرار داده اید دیدگاه هایی با کلمات خاص ثبت شنوند. برای این منظور میتوانید از این قسمت استفاده نمایید. میتوانید کلمات مورد نظر خود را در این قسمت وارد نموده تا اگر دیدگاهی با این کلمات نوشته شد در سایت به نمایش در نیاید. البته این دیدگاه ها در ابتدا برای شما ارسال خواهد شد تا در صورت تمایل آن را نمایش دهید.

نیم‌رخ‌ها

شاید شما هم به این نکته توجه کرده باشید که در بسیاری از سایت ها در قسمت دیدگاه ها کنار نام نویسنده دیدگاه نیمرخ هایی وجود دارد. تنظیمات این قسمت میتوان برای زیبا سازی ظاهر سایت استفاده نمود.

WordPress comments

بررسی بخش کامنت های وردپرس

در ادامه قصد داریم به بررسی بخش دیدگاه بپردازیم. برای بررسی این قسمت ابتدا باید وارد بخش دیدگاه در منوی سمت راست شد. در این قسمت بخش های مختلفی وجود دارد که اولیدن قسمت نمایش نام نویسنده خواهد بود. سپس نمایش متن دیدگاه و در آخر نوشته ای که دیدگاه مربوط به آن است نمایش داده شده است. اگر بر روی قسمت دیدگاه کلیک نمایید وارد قسمت تنظیمات دیدگاه خواهید شد. دارای چند زیر مجموعه است که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

WordPress comments

قسمت نپذیرفتن :

ممکن است از دیدگاه خوشتان نیامده باشد با کلیک بر روی این قسمت دیدگاه مربوطه را نمیپذیرید تا بصورت عمومی نمایش داده نشود.

قسمت پاسخ دادن:

ممکن است به دیدگاهی که ارسال شده شما پاسخ بدهید باید بر روی این قسمت کلیک نمایید تا بتوانید جواب دیدگاه را وارد نمایید.

قسمت ویرایش سریع:

اگر دیدگاهی نیاز به ویرایش و تغییر داشت میتوانید با کلیک بر روی این قسمت اینکار را انجام دهید.

قسمت ویرایش : 

همانند بالا برای ویرایش دیدگاه کاربرد دارد.

جفنگ:

ممکن است دیدگاهی از نظر شما اسپم باشد با کلیک کردن بر روی این قسمت میتوانید آن را به قسمت جفنگ بیندازید.

انتقال به زباله دان:

اگر از دیدگاهی خوشتان نمی آید یا از نظر شما تبلیغ یا بضرر سات است میتوانید با کلیک بر روی قسمت زباله دان آن را از سیستم خود حذف نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا