دلایل محبوبیت و استفاده از جاوا اسکریپت چیست ؟

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی پویا درای محبوبیت بالا میباشد که مبتنی بر شی است. این زبان برنامه نویسی هم سمت کاربر هم سمت سرور برای ایجاد تعامل بوجود آمده است. چندین سال قبل از این زبان به عنوان یک زبان برنامه نویسی سخت و زبانی با کاربرد کم و ناسازگاری زیاد یاد میشد. تا اینکه به مرور زمان شاهد دچار تغییرات گسترده و بنیادی در این زبان برنامه نویسی بوده ایم تا جایی که این تغییرات باعث انعطاف پذیری بالا و کارآمد بودن آن استفاده از آن را هم آسانتر کرده است. اگر شما با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت آشنایی نداشته باشید باید گفت که نمیتوان شما را به عنوان یک توسعه دهنده شناخت.

محبوبیت جاوا اسکریپت در میان برنامه نویسان

اگر شما بدنبال آموزش زبان برنامه نویسی هستید و میخواهید یک زبان برنامه نویسی را آموزش ببینید یکی از بهترین گزینه ها یادگیری زبان جاوا اسکریپت است. این زبان برنامه نویسی همان چیزی هست که شما نیاز دارید. موارد پایین از مهمترین دلایل محبوبیت زبان جاوا اسکریپت است.

رایگان بودن

از مهمترین دلایل محبوبیت جاوا اسکریپت رایگان بودن این زبان برنامه نویسی است. جاوا اسکریپت نیازی به نصب برنامه های غیر ضروری ندارد و تنها موردی که نیاز برنامه نویسان برای شروع به کار میباشد ویرایشگر کد برنامه برنامه قابل اعتماد در کنار یک مرورگر اینترنت است.

دسترسی آسان 

این زبان را تشکیل دهنده ساختار برنامه نویسی میتوان دانست.میتوانید در همه جا شاهد آن باشید در حالیکه از وجود آن آگاه نیستید. این زبان برنامه نویسی در همه پلتفرم ها وجود دارد . میتوان آن را در مرورگرها ، برنامه های داخل موبایل ، کامپیوتر ، مرورگرها اینترنت و … مشاهده نمود. همچنین این زبان برای افرادی که میخواهند یادگیری برنامه نویسی را آغاز کنند بسیار مفید خواهد بود. جاوا اسکریپت یک شروع عالی برای این افراد است. اگر به سطح درک عمیق از آن برسید یادگیری مابقی زبان ها بسیار ساده خواهد شد.

Javascript popularity

سرگرم کننده و قدرتمند

یکی از کاربردهای جاوا اسکریپت توسعه دادن front-end در صفحات وب است. این دلیل باعث استفاده زیاد از رابط های گرافیکی خواهد شد. با استفاده از این رابط های گرافیکی امکان بازی کردن با انیمیشن ، طراحی رابط های کاربری زیبا ، طراحی بازی و … از جمله موارد سرگرم کننده این پاتفرم قدرتمند است. بیشتر برنامه های مهمی که در جهان وجود دارد به نحوی از جاوا اسکریپت استفاده میکنند.

سرعت بالای تکامل 

آموزش این زبان برنامه نویسی روز به روز در حال گسترده شدن است و این دلیل را میتوان به اکو سیستم جاوا اسکریپت که در حال تکامل است ربط داد.این تکامل باعث محبوبیت جاوا اسکریپت در بین کاربران شده است. یادیری و کار با این زبان برنامه نویسی باعث شده تا برنامه نویسان حقوق و دستمزد بالایی را در حین کار با جاوا اسکریپت داشته باشند.

دسترسی به ابزار های متنوع

درصورتی که جاوا اسکریپت توسط مرورگر اجرا شود زمینه از بوجود آمدن ابزارهای قدرتمندی از جمله فایرباگ و web developer toolbar خواهد شد. این ابزار به دلیل تحلیل عملکرد و پیگیری رفتارهای کد جاواسکریپت قابل استفاده خواهد بود.

Javascript popularity

قابلیت ویرایش ساده

یکی از مزایایی که باعث محبوبیت جاوا اسکریپت در بین کاربران شده دارا بودن قابلیت ویرایش ساده ان است. سروع برنامه نویسی توسط جاوا اسکریپت بسیار ساده خواهد بود. دلیل این سادگی بی نیازی از یادگیری جزئیات و نیاز نداشتن به ابزار زیاد و قابل تغییر بودن کد نوشته شده است.زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت ساختار اسکریپتی دارد و نیازی به کامپایلر ندارد به همین دلیل استفاده از آن هزینه زیادی برای آن متقابل نخواهد شد.

دارا بودن فریم ورک های زیاد

در زبان جاوا اسکریپت همه چیز باید از پایه کدنویسی شود. شما هر چیزی که نیاز دارید از جمله فریم ورک و کتابخانه هایی که از پیش نویسی شده در این زبان بصورت رایگان در اختیار شما قرار داده میشود . شما برای کار با جاوا اسکریپت اصول پایه و نحوه کار با آن را به درستی بدانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا