مهمترین معیار ها برای انتخاب قالب وردپرس چیست ؟

وردپرس به عنوان یک نرم افزار انلاین که بوسیه آن قادر خواهید بود وبسایت خود را ایجاد کرده و از آن برای اسجاد کسب و کار اینترنتی و آنلاین استفاده نمایید. این سیستم سایت ساز یا پکیج راه انداز وبسایت های شخصی ، فروشگاهی ، تجاری و .. را میتوانید بصورت رایگان دانلود کرده و از آن استفاده کنید. وردپرس دارای امکانات و ابزارهای متعددی است که یکی از این ابزارهای کاربردی برای طراحی سایت استفاده از قالب وردپرس است.

قالب وردپرس

اگر میخواهید شکل و ظاهر سایت شما به نحو خوبی به نمایش در بیاد باید بتوانید بهترین استفاده را از قالب ها ببرید. با استفاده از قالب میتوانید ظاهر سایت خود و همچنین طراحی ان را ، نحوه چیدمان المنت های مختلفی که در صفحات وبسایت قرار میگیرند را به بهترین شکل ممکن تغییر دهید. ورد پرس مجموعه ای از این قالب ها را برای تعریف ظاهر و نمایش سایت در خود جای داده تا کاربران بتوانند از آن استفاده نمایند.قالب وردپرس دارای انواع مختلفی است که از جمله آنها قالب عکاسی ، قالب مجله ای ، قالب فروشگاهی ، قالب خبری و … که هر کدام از آنها وظیفه خاص خود را برعهده دارند.

معیار های مهم برای انتخاب قالب وردپرس

انتخاب درست قالب وردپرس یکی از مهمترین نکاتی است که باید توجه ویژه به آن داشته باشیم. با چند مثال میتوان اهمیت انتخاب صحیحی قالب وردپرس را بخوبی درک کرد. فرض کنید قالبی به دلخواه خود انتخاب کردید حالا بعد از طراحی به مشکل کندی سایت برخورد کردید یا بعد از هر بار بروز رسانی سایت شما بهم ریخته و چند روزی علاف خواهید بود. ر نظر بگیرید در این زمان هم محتوا ساز های شما در انتظار تولید محتوا برای سایت شما هستند یا قرار است محصولات فروشگاهی را به سایت خود اضافه نمایید یا یک قسمت سایت نیبست به قسمت های دیگر کارایی نداشته باشد این ها همه از مشکلات قالب های غیر تخصصی خواهد بود و برای جبران آن باید هزینه ای گزاف پرداخت کنید.

بنابراین توجه به انتخاب یک قالب وردپرس صحیح بسیار حائز اهمیت است. در ادامه تعدادی از معیار های مهم برای انتخاب بهترین قالب ها را خواهیم گفت.

معیار افزایش سرعت قالب 

در گوگل بدنبال یک موضوع مشخصی میگردید و تعدادی سایت را پیدا کرده اید . تعدادی از آنها را باز کرده تا به مشاهده محتویات داخل آن بپردازید. حال سایتی نسبت به سایر سایتها سریعتر باز شود ابتدا مورد بازدید قرار خواهد گرفت. پس سرعت باز شدن بالای سایت یکی از عوامل مهم در رضایت کاربران که در نتیجه باعث افزایش نرخ تبدیل سات و در نهایت افزایش فروش سایت خواهد شد.

WordPress Theme Selection

معیار استفاده از قالب های رسپانسیو

گوشی موبایل بر خلاف کامپیوتر و لب تاب همیشه در دسترس است.امروزه بر خلاف گذشته بیشتر مراجعه به سایتها از طریق گوشی موبایل صورت میگیرد به همین دلیل برای آنکه راحت تر با گوشی کار شود باید از قالب های رسپانسیو استفاده کرد. استفاده از قالب های جدید وردپرس که از AMP پشتیبانی میکنند باعث نمایش سریعتر و بهتر در گوشی خواهد شد.

معیار استفاده از سئو قالب 

انتخاب قالب مناسب که سئو در آن رعایت شده باشد بسیار معیار مهم در انتخاب قالب مناسب وردپرس است. بسیاری از قالب ها اصول سئو on Page را رعایت میکنند. برای رعایت اصول سئو باید به نکاتی همچون سرعت بالای قالب ، کم بودن حجم صفحات ، تعداد درخواستهای صفحات قالب از پایگاه داده سایت ، تکنیک های Lazy Load ، کد نویسی بهینه CSS و JS توجه کرد.

استفاده از قالب هایی با امکانات زیاد

بسیاری از قالب ها دارای امکانات زیادی هستند که باعث میشود که کاربر نیازی به اضافه کردن افزونه نداشته باشد.این امر باعث میشود تا سرعت سایت افزایش یافته و تداخل کردن کد ها در افزونه ها به کمترین مقدار خود برسد.

WordPress Theme Selection

استفاده از قالب دارای بروز رسانی منظم

یکی از مزایایی که وردپرس دارد بروز رسانی های منظم و پیوسته ای است که باعث میشود تا کاربران استفاده ای راحت تر از سخت افزارها و موتورهای جستجو داشته باشند. همچنین با این بروزرسانی ها امنیت وردپرس و همچنین سرعت آن افزوده میشود. پس انتخاب یک قالب مناسب بروزرسانی منظم و سریع داشته باشد بسیار مهم خواهد بود.

قالب هایی هماهنگ با افزونه ها

در هنگام طراحی سایت نیازمند به یک افزونه خاص برای انجام کار خاصی خواهید شد پس هماهنگی بین قالب و افزونه از اهمیت بالایی برای شما برخوردار خواهد شد. برای افزونه خاصی که به آن نیاز دارید باید قالب مخصوص آن را تهیه کنید تا هنگام کار دچار مشکل نشوید.

پشتیبانی قالب 

یکی دیگر از معیار های اصلی برای انتخاب قالب صحیح قابلیت پشتیبانی قالب میباشد. برای انکه متوجه شویم قالب دارای پشتیبانی خوبی هست یانه باید به چند نکته توجه داشت: در ابتدا باید دید در صفحه ای که قالب به فروش میرود چه نظراتی وجود دارد 2- باید بروزرسانی آن توجه ویژه داشت 3- چه راه های ارتباطی بین فروشنده و خریدار برای پشتیبانی در نظر گرفته شده است 4- اطلاعات مناسب در مورد فروشنده قالب بدست آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا