معرفی انواع موشن گرافیک و تفاوت آن با انیمیشن

Motion Graphic یا همان موشن گرافیک باعث متحرک سازی تصاویر و صداگذاری روی آنها میشود. یکی از پر طرفدار ترین رشته های هنر دیجیتال که با ترکیب کردن حرکت و صوت در رسانه های امروزی تا جایی پیشرفت کرده است که امروزه با حرکت تصاویر ثابت نقشه های بیتی و برداری و با اضافه کردن افکت های صدا به آنها میتوان آثار جدید و بی نظیری خلق کرد. این اثرها امروزه به عنوان تبلیغات کوتاه تلوزیونی و اینترنتی مورد استفاده قرار میگیرد. این آثار معمولا دارای زمان پخش ۱۰ ثانیه ای هستند.

موشن گرافیک

بنابراین بطور خلاصه میتوان موشن گرافیک را گونه ای از فیلم سازی گفت که برای ساخت آن از گرافیک متحرک به جهت انتقال محتوا و پیام استفاده میشود. از جمله نرم افزار های استاندارد حرفه ای برای ساخت گرافیک متحرک یا همان موشن گرافیک میتوان به نرم افزار های ۱- Adobe After Effects و ۲- Adobe Premier و  ۳- Autodesk Combustion و ۴- Autodesk Maya or 3DS Max و ۵- Apple Motion 3 و ۶- Final Cut pro و ۷- Avid Xpress اشاره کرد.

کاربرد موشن گرافیک

برای ساخت یک کلیپ به دوربین ، صداگذاری ، تصویر برداری ، بازیگر و … نیاز خواهید داشت. بعد از تمامی این موارد به تدوین ویدئو نیاز پیدا خواهید کرد. موشن گرافیک برای شما تدوین و صدا گذاری را اجرا خواهد کرد و بقیه موارد را به کامپیوتر میسپارد. قابلیت بالا و ابزار حرفه ای موشن گرافیک باعث خواهد شد تا هم کم هزینه تر و هم جذابیت بالایی داشته باشد. ایجاد تیزر های تبلیغاتی برای تلویزیون و اینترنت ، انیمیشن های دو بعدی ، معرفی خدمات یا محصول خاص ، برنامه های تبلیغاتی و ایده های آموزشی از جمله کارذبردهای موشن گرافیک میباشد.

types Motion Graphic

انواع موشن گرافیک

ویدئوهای توضیح دهنده

یکی از کاربردهای موشن گرافیک که بسیار رایج هم است ویدئوهای توضیح دهنده هستش. این روش به کمک موشن گرافیک یک توضیح که قابل فهم باشد به کاربر ارائه میدهد یا یک محصول را توضیح میدهد. امروزه چون استفاده از این نوع تبلیغ بسیار پر کاربرد شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است استفاده از تبلیغات ویدیویی میتواند به فروش محصولات شرکت های بزرگ و کوچک کمک زیادی کند.

طرح کلی یک محصول 

هر محصولی قبل از تولید و پیاده سازی نیازمند آن است که یک طرح کلی از ان در دسترس باشد.این کار تخصصی در هر بخش انجام میشود.

آیکون های دارای انیمیشن

svg و css به شما کمک خواهد کرد تا آیکون های دارای انیمیشن را بسیار سبکتر ساخته تا از آن بتوان در محصولات و وبسایت ها استفاده کرد.

ویدئو موشن

یکی از انواع موشن گرافیک میباشد که در آن از تلفیق و ترکیب فیلمبرداری واقعی و گرافیک استفاده میشود. آن قسمتهایی از فیلم که قابلیت فیلمبرداری واقعی ندارند با استفاده از گزافیک انجام میشود.

استاپ موشن

یکی از انواع موشن گرافیک میباشد که در آن از اشیا واقعی در عکاسی استفاده میشود. با استفاده از اشیا واقعی و حرکت دادن آن عکس گرفته و سپس این عکس ها را متحرک سازی میکنند.

اینفو موشن

اینفو موشن یکی از انواع موشن گرافیک است که در ابتدا باید اینفوگرافیک رسم شود سپس حرکت بگونه ای وارد اینفوگرافیک میشود که مراحل نشان داده شود.

types Motion Graphic

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن

موشن گرافیک بسیار شبیه انیمشن است با این تفاوت که انیمشن شخصیت داستان را رود توجه قرار میدهد و داستانی میباشد در حالیکه موشن گرافیک جنبه های سمبولیک را مورد توجه قرار میگرد. کاربرد موشن گرافیک در برندسازی و تبلیغات است درحالیکه انیمیشن در سینما و سرگرمی استفاده میشود.

انیمیشن همانطور که گفته شد بصورت داستانی میباشد و برای بیان محتوای خود بصورت داستان عمل میکند اما موشن گرافیک بر اساس تصاویر و عناصر بصری از جمله فرم ، رنگ ، بافت و حرکت عمل میکند.بنابراین میتوان نتیجه گرفت موشن گرافیک اغلب تصویر محور میباشد در حالیکه انیمیشن شخصیت محور است. انیمیشن اغلب لایه های زیرین داستانی ،‌روانی ، احساساتی شخصیت ها را در نظر میگیرد و اساس داستان بر اساس شخصیت آن پیش میرود. به همین خاطر است که موشن گرافیک کاربرد بسیار زیادی در صنعت تبلیغات و برندینگ دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا