لینک های خراب وردپرس و رفع آن ها با افزونه Broken Link Checker

لینک های خراب وردپرس و رفع آن ها با افزونه Broken Link Checker

ظاهر و چگونگی عملکرد سایت جهت داشتن ترافیک بالا و اینکه سایتی با بازدیدکنندگان داشته باشید بسیار مهم است ، باید از داشتن محتواهای با کیفیت و همچنین صحت دسترسی به آن ها اطمینان داشته باشید به این معنا که از سالم بودن لینک ها مطمئن شوید ،اگر وب سایت شما لینک های شکسته و خراب داشته باشد ، از نظر گوگل اصلا خوب نیست پس باید به بررسی و رفع و مدیریت لینک های خراب وردپرس بپردازید که در این مطلب به این موضوع می پردازیم.

 

برای این کار به دو روش می توانید عمل کنید :

اولین روش چک کردن دستی است که باید در این روش تمامی لینک ها را به صورت دستی بررسی کنید و این روش خیلی زمان بر است و بهتر است که به دنبال روش دیگری باشید.

روش دوم و بهترین روش برای این کار چک کردن به کمک افزونه می باشد ، در این روش افزونه تک تک لینک های وب سایت را مورد بررسی قرار می دهد و اگر با لینک خراب و شکسته مواجه شد ، شما را مطلع می کند ، این روش بسیار سریع و آسان است.

 

چگونه لینک های خراب وردپرس را با افزونه برطرف کنیم ؟

برای این کار باید افزونه Broken Link Checker را نصب کنید و سپس به بررسی لینک های خراب وردپرس و فیکس کردن آن ها بپردازید این افزونه کاربردی تمامی قسمت های سایت را بررسی می کند و از لینک های خراب وردپرس لیستی را برای شما تهیه می کند ، از این به بعد بر عهده شما است که نسبت به مدیرت و رفع لینک های شکسته اقدام نمایید ، بدین ترتیب دیگر با ارور 404 در وب سایت خود مواجه نخواهید شد ، لازم به ذکر است که این کار روی سئوی سایت نیز بسیار تاثیرگذار است چرا که سایتی که خطاهای وردپرسی متعدد دارد مورد پسند کاربر قرار نمی گیرد.

خوب است بدانید که افزونه Broken Link Checker از جمله افزونه های محبوب و کاربردی وردپرس است و تا به امروز بالغ بر 600 هزار بار دانلود و نصب شده است ، این افزونه با آخرین نسخه وردپرس هم سازگار است و کاملا فارسی می باشد.

 

ویژگی ها و امکانات افزونه Broken Link Checker

  • نظارت بر پیوندها در پست ها ، صفحات ، نظرات ، فیلدهای سفارشی
  • شناسایی لینک های خراب و شکسته ، تصاویر گم شده و تغییر مسیر ها
  • اطلاع رسانی لینک های خراب از طریق داشبورد و ایمیل
  • پیوندهای خراب نشانه ای متفاوت در پست ها می گیرند تا طراح آن ها را بتواند برطرف کند
  • به طور موقت موتورهای جستجو را از دنبال کردن پیوندهای خراب منصرف می کند
  • امکان بروزرسانی و تعمیر دستی لینک های شکسته به طور مستقیم از صفحه افزونه

چگونه افزونه Broken Link Checker را نصب و راه اندازی کنیم ؟

ابتدا باید افزونه Broken Link Checker را دانلود کنید و بعد از آن افزونه را نصب و فعال کنید ، سپس این افزونه به عنوان زیر منوی جدیدی با نام بررسی کننده پیوند به بخش تنظیمات پنل وردپرس وب سایت شما اضافه می گردد.

 

لینک های خراب وردپرس و رفع آن ها با افزونه Broken Link Checker

 

عملکرد افزونه Broken Link Checker چگونه است ؟

برای این که بتوانید از قابلیت های این افزونه استفاده کنید باید به تنظیمات و پیکربندی ابتدایی و پایه افزونه بپردازید و بعد از آن افزونه به صورت خودکار بر روی سایت وردپرسی شما شروع به کار خواهد کرد بدین ترتیب هر زمان که با لینک های خراب و شکسته برخورد کنید ، افزونه به صورت خودکار به شما اطلاع می دهد تا برای رفع لینک های خراب اقدام کنید.

 

نحوه کار با افزونه و رفع لینک‌های خراب چگونه است ؟

پس از این که این افزونه را نصب کردید ، تجزیه و تحلیل مطالب ، بوک مارک ها و سایر محتویات را شروع می کند و به جستجوی پیوندها می پردازد ، مدت زمان این کار بستگی به اندازه وب سایت شما دارد ، بعد از تکمیل تجزیه و تحلیل ، افزونه نسبت به بررسی کارکرد و صحت هر لینک اقدامات لازم را انجام می دهد ، خوب است بدانید که بازه بررسی بستگی به تعداد لینک های سایت شما دارد و می توانید پروسه را نظارت و تنظیم و آن ها را در زیر منوی تنظیمات ، بررسی کننده پیوند پیکربندی نمایید.

 

سربرگ های افزونه برای برطرف کردن لینک های خراب وردپرس

 

سربرگ عمومی

 

لینک های خراب وردپرس و رفع آن ها با افزونه Broken Link Checker

 

سربرگ عمومی مهم ترین سربرگ این افزونه است و از آن برای مشاهده لینک های شکسته استفاده می شود ، در قسمت اول سربرگ تمامی لینک های بررسی شده و لینک های خراب را می توانید مشاهده کنید ، برای برطرف کردن آن ها باید بر روی لینک مقابل قسمت موقعیت که Found % broken links است ، کلیک نمایید در این صورت اگر لینک خرابی در سایت وجود داشته باشد با صفحه ای مانند تصویر زیر روبرو خواهید شد.

 

لینک های خراب وردپرس و رفع آن ها با افزونه Broken Link Checker

 

بدین ترتیب در این قسمت می توانید به رفع خطای 404 وب سایت خود بپردازید و لینک ها را بررسی و تعمیر نمایید برای این کار باید هر لینکی که شکسته و خراب است را انتخاب کنید و از کشوی مخصوص برای رفع آن استفاده کنید.

 

لینک های خراب وردپرس و رفع آن ها با افزونه Broken Link Checker

 

گزینه های عملکرد ، بررسی و رفع خطا بر روی لینک ها

ویرایش نشانی : این گزینه به شما اجازه می دهد که آدرس URL آن لینک را تغییر بدهید و اگر لینک در بیش از یک مکان باشد ، تمامی URL ها نیز تغییر می کنند.

باز بررسی : با این گزینه به بررسی مجدد این لینک می پردازید.

نشانه گذاری به عنوان شکسته نشده : این گزینه این امکان را برای شما به وجود می آورد که به صورت دستی یک پیوند شکسته را علامت بزنید ، لینکی که مشخص کردید به صورت دوره ای بررسی می شود ، ولی باید دقت کنید در صورتی که افزونه یک نتیجه جدید دریافت نکند ، آن را شکسته تشخیص نمی دهد.

بی پیوند کردن : با این گزینه می توانید پیوند را حذف کنید در حالی که متن لینک دست نخورده باقی می ماند.

Dismiss : با این گزینه از خطا رد می شوید.

انتقال منابع به زباله دان : برای پاک کردن از این گزینه می توانید استفاده کنید.

 

نکته

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت هر لینک به دست آورید، می توانید بر روی محتویات ستون “موقعیت” یا “متن پیوند” کلیک نمایید.

 

در تنظیمات سربرگ عمومی می توانید موارد زیر را نیز اعمال کنید :
  • تعیین بازه زمانی جهت بررسی لینک ها
  • آگاه سازی از طریق هشدار و یا ایمیل هنگام مواجه شدن با لینک خراب
  • وارد کردن آدرس ایمیل جهت آگاه سازی از طریق ایمیل
  • تنظیم مربوط به پیوند.
  • پیشنهادات افزونه جهت رفع خطای لینک های شکسته در وردپرس و رفع ارور 404 به صورت اتوماتیک
  • فعال کردن هشدار دهنده لینک خراب

 

سربرگ دنبال پیوند ها بگرد در

با استفاده از این سربرگ می توانید تعیین کنید که افزونه ، لینک موجود در کدام قسمت ها را مورد بررسی قرار دهد.

 

لینک های خراب وردپرس و رفع آن ها با افزونه Broken Link Checker

 

سربرگ بررسی کدام پیوندها

در این سربرگ می توانید تعیین کنید که افزونه نسبت به لینک های موجود در کدام قسمت اقدام کند و کدام یک از پیوندها را مورد بررسی قرار دهد و خطای 404 را برطرف کند.

 

لینک های خراب وردپرس و رفع آن ها با افزونه Broken Link Checker

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا