رفع خطای Are you sure you want to do this در وردپرس

رفع خطای Are you sure you want to do this در وردپرس

خطاهایی مانند establishing database connection یا memory exhausted error در وردپرس بسیار رایج است و بدون شک شما نیز با این خطاها برخورد کرده اید ، این ارورها به صورت کوتاه دلیل مشکل را بیان و اینکه کدام قسمت از وب سایت وردپرسی شما دچار مشکل شده است را به شما اعلام می کنند ، ولی خطاهایی هم در وردپرس وجود دارند که هیچ راهنمایی به شما نمی کنند و به همین دلیل متوجه نمی ‌شوید که چرا وب سایت شما با چنین خطایی مواجه شده است ، یکی از این ارورها خطای Are you sure you want to do this به معنی ” آیا اطمینان دارید که می خواهید این کار را انجام دهید ” ، برای پی بردن به دلیل این خطا و همچنین رفع آن با ما باشید.

 

دلایل مواجه شدن با ارور Are you sure you want to do this

یکی از دلایل رخ دادن این خطا این است که بررسی Nonce آدرس admin به وسیله وردپرس ناموفق باشد ، خوب است بدانید که Nonce اعداد یا کلیدهای یکتایی می باشند که به وسیله قالب ، افزونه و‌ یا فایل هسته اصلی وردپرس جهت تایید اهداف ایجاد می شود و در واقع ایجاد یک لایه امنیتی برای محافظت از لینک ‌های وردپرس ، فرم ‌ها و درخواست ‌های ایجکس در مقابل تهدیدهای احتمالی می کند.

 

چگونه به علت این خطا پی ببریم و به رفع خطا در وردپرس بپردازیم ؟

همان طور که گفته شد این ارور زمانی رخ می دهد که بررسی Nonce موفق نباشد و گفتیم که به احتمال زیاد مهم ترین دلیل این خطا ، افزونه‌ها یا قالب ‌هایی می باشند که قادر نیستند از Nonce به درستی استفاده نمایند ، در ادامه به بررسی راه حل هایی می پردازیم که بتوانید این خطا را برطرف کنید.

 

افزونه ‌های وردپرس را بررسی کنید

ابتدا باید همه افزونه ‌های وب سایت وردپرسی خود را غیر فعال کنید و اگر بعد از این کار مشکل بر طرف شد ، باید بدانید که یکی از افزونه ‌ها دلیل ایجاد خطا بوده است.

 

تداخل افزونه ها در وردپرس را برطرف کنید

برای اینکه افزونه‌ های وردپرس را به طور کلی غیر فعال کنید باید از FTP client یا File Manager هاست استفاده کنید و وارد ریشه هاست یا همان محل نصب وردپرس گردید و بعد از آن پوشه wp-content را باز نمایید ، سپس پوشه‌ای با نام plugins را پیدا کنید و نام آن را تغییر بدهید ، خواهید دید که اگر مشکل از افزونه ‌ها باشد حالا دیگر می توانید وارد پنل مدیریت خود شوید ، بعد از این که به پیشخوان مدیریت وردپرس و به بخش افزونه‌ های نصب شده وارد شدید ، هیچ افزونه‌ای را در این قسمت مشاهده نخواهید کرد ، نگران نباشید.

 

رفع خطای Are you sure you want to do this در وردپرس

 

رفع خطای Are you sure you want to do this در وردپرس

 

رفع خطای Are you sure you want to do this در وردپرس

 

افزونه وردپرس را نصب کنید

دوباره به پوشه wp-content بروید و نام پوشه افزونه ‌هایی را که تغییر داده بودید ، به plugins برگردانید و به صفحه افزونه ‌های نصب شده بروید ، می بینید که تمامی افزونه ‌ها غیر فعال شده ‌اند ، حالا باید افزونه ‌ها را یکی پس از دیگری فعال کنید تا سایت دوباره دچار مشکل گردد ، بدین ترتیب آخرین افزونه‌ای که آن را فعال کرده ‌اید ، علت خطای Are sure you want to do this می باشد .

 

قالب ‌های ورپرس را بررسی کنید

اگر بعد از بررسی افزونه ها هنوز این ارور را مشاهده می کنید ، دلیل آن ممکن است مربوط به قالب ها باشد ، برای رفع این خطا در رابطه با قالب به مانند روشی که برای افزونه ها توضیح دادیم ، عمل کنید.

 

چگونه یک قالب وردپرسی ناسازگار را برای رفع خطا در وردپرس بررسی کنیم ؟

در ابتدای امر باید با استفاده از FTP client یا File Manager هاست به محل نصب وردپرس و بعد از آن به آدرس /wp-content/themes مراجعه نمایید ، به این نکته توجه کنید که حتما یک بک آپ از قالب فعال خود بگیرید و بر روی سیستم خود دانلود کنید.

سپس قالب فعلی را از هاست خود حذف نمایید ، بعد از این مرحله قسمت نمایش پوسته ‌ها در بخش پیشخوان مدیریت وردپرس بروید ، بدین ترتیب پیغام ” The active theme is broken ” یا ” پوسته ‌ای که فعال بود ، از بین رفت ، بازگشت به پوسته پیشفرض ” را مشاهده خواهید کرد ، بدین ترتیب قالب پیشفرضی مانند قالب Twenty Thirteen برای شما توسط وردپرس فعال خواهد شد در این مرحله باید کاری کنید که دوباره این خطا ایجاد شود و اگر نمی توانید باید بدانید که قالب شما دلیل بروز خطای Are you sure you want to do this بوده است.

 

رفع خطای Are you sure you want to do this در وردپرس

 

هنوز نتوانستم منبع این خطا را بیابم !

در صورتی که مراحلی که توضیح داده شد را به درستی انجام داده ‌اید و مطمئن شدید که هیچ کدام از افزونه ها یا قالب های وردپرس دلیل این ارور نیستند ، باید راه های دیگری را نیز امتحان کنید تا در نهایت بتوانید مشکل وب سایت وردپرسی خود را رفع کنید.

 

تهیه یک نسخه کامل پشتیبان با افزونه UpdraftPlus

در ابتدا باید از تمام وب سایت وردپرسی خود یک نسخه کامل پشتیبان تهیه نمایید و سپس تمامی فایل‌های وردپرس به جز پوشه wp-content را از هاست خود پاک کنید ، بعد از این مرحله باید نسخه تازه ‌ای از وردپرس را دانلود و در کامپیوتر خود استخراج نمایید ، سپس فایل ‌ها را در قسمتی که وردپرس را در هاست نصب کرده اید ، آپلود کنید.

بعد از آپلود همه فایل ها ، یک فایل wp-config.php جدید را در دایرکتوری ریشه به وجود آورید و در صورت نیاز می‌توانید فایل wp-config قدیمی خود را از نسخه پشتیبان تهیه کنید و تمامی قسمت های آن به غیر از قسمت ” Authentication Unique Keys and Salts ” را در فایل جدید اضافه نمایید ، توجه کنید که همه خطوطی که با کلمه define آغاز می گردند را باید پاک کنید و در نهایت فایل wp-config.php را ذخیره و آپلود کنید و بعد از آن دوباره وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید.

 

+@#**/
. Authentication Unique Keys and Salts*
*
! Change these to different unique phrases*
{ You can generate these using the {@link https://api.wordpress.org/secret-key/1.1/salt/ WordPress.org secret-key service*
. You can change these at any point in time to invalidate all existing cookies. This will force all users to have to log in again*
*
 since 2.6.0@ *
/ *
; (  ‘ define(‘AUTH_KEY’,  ‘6(H?!iu<><:g-,~ZKy-3ZYWlW<w<@/S,Jg)?0:vZ6U:X6SHjCs>pm0{P=3 b1G*o
; (  ‘ define(‘SECURE_AUTH_KEY’,  ‘*.j)xlF_zZrNv=GX.o#6z=-$Rc8B$a&,uawn>x c`k)[ECi!wWg,SW(@[LG8eNkB
; (  ‘ define(‘LOGGED_IN_KEY’,  ‘L&rIZjT^?;<=h1D_F=]~1KyjHs(ROnx9:}4EJsP0=>3P-ZMwZ8#9$yWSF^Vc<;gC
; (  ‘ _ define(‘NONCE_KEY’,  ‘j)I~akEAu7)/&#3=+EzX8z!p}gex9mbEU7K4*oc|*(Oy7IwC4LBos[,1e7{T.lM
; (  ‘ define(‘AUTH_SALT’,  ‘*WLyQVmk[TX|QV@m()Owxn2=K|>a@;F82.,UZtOo ,*k{j:eDSf8L<2bKDcpx#s3
; (  ‘ define(‘SECURE_AUTH_SALT’, ‘T};B`)9 {bz[]i;>Fua~(1j`1^?q%f:f$NzG@Xxb^%*,<H2~PT@aP7mumr$iqT|8
; (  ‘ define(‘LOGGED_IN_SALT’, ‘TR]/f|{:C(,Nn>{@|M[?,]wdXfd:Y([W@:=E3S_MAR}RRHCOPjv>01X!0`*APr!N
; (  ‘ _|: ^ define(‘NONCE_SALT’, ’85ub79[[LF)][btE BF>W[|Y~:8^px]E$beQ7quK a_FI`(*<*tIu=l{=?ad

/ *-@#**/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 6 =

دکمه بازگشت به بالا