نقش اتوکد در مهندسی مکانیک چیست ؟

مهندسی مکانیک یکی از حوزه های مهدسی میباشد که در بسیاری صنایع کاربرد دارد. این رشته در بخش صنعت ، تجارت ، پزشکی و حقوق کاربرد دارد. مهندسان مکانیک بیشتر تمرکز خود را در طراحی و برنامه ریزی اشیا مکانیک میگذارند. این افراد میتواند به عنوان تولید کننده موتور و اجزای موتور باشند یا طراح دستگاه های صنعتی باشند. این دستگاه های صنعتی میتواند شمال هر چیزی از جمله یخچال ها و روبات ها باشد. در راستای طراحی قطعات صنعتی برنامه های زیادی برای مهندسین مکانیک تهیه شده است که یکی از مهمترین و کاربردی ترین آنها نرم افزار اتوکد است.

اتوکد

اتوکد نرم افزار طراحی دو بعدی و سه بعدی میباشد که توسط شرکت اتودسک تولید شده است. این نرم افزار با ابزار و امکانات قدرتمند خود دارای ویژگی قدرتمند برای بهبود دادن گردش کار ، ایجاد و ساخت نقشه ها ، نمودراها و سازه ها و طرح هایی که با دقت زیاد نشان دهنده اشیا در دنیای واقعی انسان ها است.

نقش اتوکد در مهندسی مکانیک

یک برنامه طراحی دو بعدی و سه بعدی همانند اتوکد به مهندسین مکانیک کمک خواهد کرد تا توسط امکانات نرم افزار طرح اولیه کار خود را انجام داده تا بوسیله آن معایب را قبل از تولید شناسایی و برطرف کنند. این امر باعث صرفه حویی در وقت و منابع ما خواهد شد. از ویژگی های مهم نرم افزارهای CAD تجزیه و تحلیل طرح های ایجاد شده است.

نقش اتوکد در مهندسی مکانیک : ترسیم و تحلیل ایده ها

در اولین مرحله طراحی مهندس مکانیک میتواند از نرم افزار اتوکد به جهت ایده پردازی مناسب برای ترسیم طرح و تجزیه و تحلیل آن برای رسیدن به یک راهکار خوب و عالی در جهت حل مشکلات طراحی خود استفاده نماید. یکی از مزایای اتوکد پردازش سریع  و آسان نرم افزار است. این ویژگی باعث میشود تا شما نیازی به ترسیم پیشنویس جدید برای هر نسخه از ایده خود نداشته باشید و طراحی های مجدد را آسانتر خواهد کرد. همچنین مهندس مکانیک میتواند از نرم افزار برای پیدا کردن خرابکاری ها در محصول استفاده نماید تا با استفاده از نرم افزار راه حل مناسبی برای مشکل پیدا کند.

نقش اتوکد در مهندسی مکانیک : شبیه سازی گرافیکی

یکی از نقش های اساس اتوکد در مهندسی مکانیک شبیه سازی گرافیکی در هنگام عملکرد یک دستگاه میباشد. شما هنگامی که نمونه خود را در اتوکد طراحی کردید میتوانید آن را در حالت فعالیت مشاهده نمایید. این عمل با تولید نسخه شبیه سازی توسط اتوکد صورت میگیرد. این ویژگی مزایای زیادی دارد از جمله آنها صرفه جویی در زمان میباشد . چون شما نیازی به صرف زمان برای بهبود نمونه واقعی برای تولیدات بیشتر را نخواهید داشت. با استفاده از شبیه سازی گرافیکی میتوان نوع فعالیت نمونه مورد نظر را مشاهده کرد و نقاط ضعف و قوت را بخوبی شناسایی کرد.

The role of AutoCAD in mechanical engineering

نقش اتوکد در مهندسی مکانیک : تضمین کیفیت

شبیه سازی انواع محیط و فشار هایی که وجود دارد از طریق پیش نمونه یکی از مزایایی است که میتوان بوسیله اجزای تحلیل گر اتوکد توسط مهندسین مکانیک صورت گیرد. با این ویژگی میتوان کنش پذیری هر قسمت از دستگاه در محیط های بزرگ و و سیع و شرایط سخت بررسی شود.

نقش اتوکد در مهندسی مکانیک : کاهش هزینه فراید طراحی

اتوکد با حذف مواد فیزیکی و منابع انسانی برای طراحی یک نمونه مهندسی باعث شده است شرکت های تجاری برای رسم و تحلیل نقشه های مکانیکی بسیار سخت و دشوار با کمترین هزینه کار خود را انجام دهند. همچنین فرایند مدل سازی و شبیه سازی نمونه در اتوکد قابل دسترسی خواهد بود. این امر باعث خواهد شد تا منهدسین مکانیک به تست اجزای سازنده بپردازند و ببینند آیا مطابق با طرح داده شده کار میکند یا خیر.

نقش اتوکد در مهندسی مکانیک : استفاده از آزمون کیفیت

شبیه سازی عملکرد های ماشین در نرم افزار اتوکد باعث میشود تا آزمون های کیفیت انجام گیرد تا توسط ان بتوان محدودیت ها را شناسایی کرد. این در حالی است که تست گرفتن در دنیای واقعی نیازمند صرف زمان زیاد و هزینه گزاف میباشد. همچنین اتوکد باعث کاهش مدت زمان کار بر روی پروژه خواهد شد که این امر باعث انجام دادن سریعتر پروژه میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − یک =

دکمه بازگشت به بالا