معرفی چند افزونه ضروری وردپرس به همراه نحوه کارایی آنها

وردپرس را میتوان سیستم مدیریت سایت سازی نامید که توسط آن میتوانیم انواع مختلف سایت و وب را ایجاد کرد. وردپرس در ابتدا سیستمی بصورت رایگان برای وبلاگ نویسی بود که توسط آن امکانات خوبی برای وبلاگ نویسان قرار داده میشد و سپس بصورت سیستم مدیریت محتوا درآمد که توسط ان میتوان به مدیریت محتوای داخل سایت ها پرداخت. این امکانات و پیشرفت این سیستم مدیریت محتوا باعث شد تا مدیران کسب و کارها و طراحان سایت کم کم به سمت وردپرس روی آورند بطوریکه امروزه وردپرس بیشترین طرفدار را در بین طراحان وب سایت دارا میباشد.وردپرس چون بصورت رایگان و متن باز است میتوان آن را جز دسته نرم افزار های آزاد نامید.

افزونه وردپرس

پس از محبوبیت وردپرس و افزایش استفاده از این سیستم مدیریت محتوا بسیاری از مالکان کسب و کارها و سایت های کسب و کار اینترنتی که از وردپرس استفاده میکنند بدنبال افزونه یا پلاگین برای سایت خود هستند. افزونه همان نرم افزار کوچکی است که به برنامه اصلی که شما استفاده میکنید امکاناتی بصورت جانبی و مکمل امکانات اصلی اضافه میکند. در وردپرس افزونه ها باعث افزوده شدن انمکانات به آن شده و کارایی این نرم افزار تحت وب را افزایش میدهند. در ابتدا وردپرس امکاناتی که در هسته آن وجود دارد را در اختیار شما قرار میدهد. این امکانات بقدری کامل هستند که نیاز به افزونه ها وجود نداشته باشد اما وجود افزونه ها باعث خواهد شد تا کار توسعه امکانات وردپرس را برعهده داشته باشند.

معرفی چند افزونه ضروری وردپرس

برای استفاده از نوع افزونه ها در ابتدا باید به سایت و نوع کارایی سایت خود توجه داشته باشید. بطور مثال اگر صاحب سایت تجاری هستید از افزونه مخصوص بازاریابی و تجاری استفاده نمایید. بعضی افزونه ها هم برای تمامی سایت ها مشترک هستند همانند افزونه های افزایش امنیت وردپرس که بسیار حائز اهمیت هستند. در ادامه قصد داریم چند افزونه ضروری وردپرس که استفاده از آنها مدیریت وبسایتهای وردپرسی شما را آسانتر خواهد کرد بیان کنیم:

Essential WordPress plugin

افزونه ضروری SEO by Yoast 

این افزونه دارای پلتفرمی است که توسط آن بتوان محتوای سایت خود را سئو کرد. مدیران سایت ها توسط این افزونه میتوانند به بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو همانند گوگل بپردازند.این افزونه دارای امکانات متعددی است که از جمله آنها میتوان به نقشه سایت XML ، Snippet-Editor ، تصحیح Permalink ، توضیح متا تگ و .. که بصورت رایگان در اختیار کاربر قرار میگیرد اشاره کرد.  هم اکنون افزونه SEO by Yoast  یکی از پر کاربردترین افزونه های ضروری وردپرس در سرتاسر دنیا است.

افزونه ضروری BackupBuddy

BackupBuddy شاید اولین و حیاتی ترین افزونه ای باشید که ما به شما توصیه میکنیم پس از نصب وردپرس حتما به آن اضافه نمایید. شما پس از نصب این افزونه دیگر نگرانی بابت از دست رفتن محتوا یا گم شدن آن نخواهید داشت. نصب این افزونه بسیار ساده میباشد و قابلیت برنامه ریزی برای انجام بک آپ را دارد.این افزونه بصورت اتوماتیک بصورت هفتگی یا ماهیانه از محتوا وب سایت شما بک آپ میگیرد.

افزونه ضروری برای فعال کردن قابلیت کش

با استفاده از این افزونه و نصب آن میتوان قابلیت کش را برای وب اسیت فعال نمود. با استفاده از این قابلیت دانلود المان های صفحات وب و گردش در سایت سرعت بالاتری خواهد داشت. تمامی این موارد به در دسترس بودن سایت و سرعت بالاتر آن کمک خواهد کرد. این موارد همگی از فاکتور های مهم برای تجربه کاری بهینه است.

افزونه برای تولید فرم

اگر بدنبال این هستید که مشتریان حقیقی و وفادار خود را بشناسید میتوانید از افزونه CaptainForm کمک بگیرید. این افزونه امکان ایجاد هر فرمی را برای شما فراهم خواهد کرد. یکی از فرم های مهمی که با استفاده از افزونه CaptainForm میتوان ایجاد کرد تولید فرم تماس است. همچنین تولید فرم اشتراک و فرم سفارش هم از مواردی است که میتواند به کسب و کارهای تجاری کمک زیادی کند. فرم اشتراک و همچنین فرم ثبت نام به شما کمک خواهد کرد تا به جذب کاربر پرداخته و همچنین مشتریان حقیق و وفادار خود را بشناسید.

Essential WordPress plugin

افزونه مخصوص ویرایش محتوا

یکی از افزونه های ضروری در وردپرس که به شما کمک قابل توجهی در ویرایش محتوا میکند افزونه Edit Flow است. سازماندهی محتوا کلید اصلی موفقیت در انتشار یک محتوای خوب و بهینه شده میباشد. توسط این افزونه میتوان تمامی کارهای مربوط به ویرایش محتوا را در یک جا انجام داد. از جمله این کارها میتوان به مدیریت نویسندگان موجود در وردپرس ، استراتژی مخصوص جریان کاری ، بررسی تقویم کاری نویسندگان و … نام برد.

افزونه Soliloquy

اگر بدنبال طراحی اسلایدر در سایت های وردپرس خود هستنید میتوانید از افزونه Soliloquy کمک بگیرید. با استفاده از این افزونه میتوان اسلایدرهای زیبا ایجاد کرد بدون آنکه در رعت بارگزاری سایت شما نقشی داشته باشند. سادگی و رسپانسیو بودن این اسلایدرها باعث شده است تا نسبت به سیار اسلایدرهای موجود متمایز شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا