نکات آموزشی مهم برای حرفه ای شدن در تری دی مکس

اگر با دنیای مدلسازی و طراحی هرچند بصورت خیلی جزئی آشنایی داشته باشید به احتمال خیلی زیاد نام تری دی مکس را باید شنیده باشید. ۳ds studio max نام قبلی نرم افزار Autodesk 3dsmax میباشد که توسط شرکت معروف اتودسک ساخته شده است. اتودسک شرکتی است که کار آن ساخت نرم افزار های پیشرفته برای رشته های مختلف مهندسی است. تمامی نرم افزارهای اتودسک حرف اول را در رشته های مربوطه خود میزنند. تری دی مکس یکی از معروفترین نرم افزارهای اتودسک میباشد که وظیفه آن مدلسازی سه بعدی ، ساخت انیمیشن ، فیلم و عکس میباشد. قابلیت ها و ابزارهای نرم افزار باعث شد تا به سرعت در بین طراحان به عنوان نرم افزار محبوب و کاربردی شناخته شود تا جاییکه امروزه اکثر دفترهای طراحی برای استخدام ، افرادی مسلط به تری دی مکس نیازمند هستند.

نکات مهم برای حرفه ای شدن در تری دی مکس

در ادامه قصد داریم برای حرفه ای تر شدن در تری دی مکس نکات مهم و کاربردی را بیان کنیم :

دقت و جزئی نگری

اولین نکته از نکات مهم تری دی مکس دقت و جزئی نگری در هنگام کار با نرم افزار است. افراد حرفه ای معمولا بسیار دقیق و جزئی نگر هستند. آنها جزئیات مدل را با دقت زیاد بررسی میکنند. این دقت زیاد باعث میشود تا در هنگام مدلسازی دقیقتر عمل کنند و مدل را دقیق و کاملتر بسازند. این دقت باعث میشود تا مدل های ایجاد شده بدون مشکل باشند و تاثیر زیادی در ادامه روند کار داشته باشد.

آشنا به قوانین عکاسی

افراد حرفه ای با هنر عکاسی و قوانین آن آشنا هستند. آنها از طریق آشنایی با قوانین عکاسی کادرهای مناسب برای رندر خود انتخاب کرده. این قواعد و اصول بکار رفته باعث خواهد شد تا کارفرما از پروژه احساس رضایتمندی داشته باشد. بعضی نکات در رندر موفق بسیار مهم و حیاتی است که از جمله آنها میتوان به نقطه طلایی ، ترکیب بندی ، قوانین یک سوم و … نام برد.

استفاده از نور طبیعی و مصنوعی

از نکات مهمی که تری دی مکس کاران حرفه ای بخوبی با آن آشنایی دارند استفاده بموقع از نور طبیعی و مصنوعی است. آنها بخوبی نور طبیعی را شناخته و میدانند در چه زمانی باید از نور خورشید و نور طبیعی استفاده کنند تا اثر خلق شده توسط آنها واقعی و زیباتر بنظر برسد. برای انکه بتوان به آگاهی لازم دست یافت باید بتوانند به مطالعه نور خورشید پرداخته و همچنین درک درستی از طرز استفاده از سایه داشته باشند تا به تکنیک درست استفاده از آنها دست پیدا کنند. همچنین استفاده از نور مصنوعی در خلق اثر بسیار مهم است. استفاده از چزاغ ها ، میزان روشنایی یک فضا ، استفاده از نورهای متمرکز ، نور مخفی ، نور عمومی فضاها همگی باید بخوبی درک و مطالعه شود تا بدرستی در اثر بکار گرفته شود.

tips 3d max

استفاده از رنگ مناسب

در تمامی نرم افزار ها شناخت درست رنگ ها و بکارگیری بموقع آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. این اهمیت در رندر تری دی مکس هم با اهمیت بالا وجود دارد. در خلق اثر استفاده از رنگ های طبیعی و مکمل بسیار حائز اهمیت خواهد بود که در صورت استفاده درست اثر حرفه ای تر و در صورت استفاده نادرست از ارزش اثر کاسته خواهد شد. یک تری دی مکس کار حرفه ای میداند چه موق از رنگ روشن یا تیره استفاده نماید و طرز استفاده از فام رنگ مناسب را بخوبی درک میکند.

شناخت متریال

برای آنکه یک تری دی مکس کار حرفه ای شوید باید متریال ها را بخوبی مطالعه کرده و متریال های روز بازار را بشناسید. شناخت ویژگی های متریال بخوبی به شما کمک خواهد کرد تا تمام جزئیات آن را در نرم افزار پیداه سازی کنید.

ایجاد خلاقیت در اثر

از نکات مهم دیگر تری دی مکس برای تبدیل شدن به فرد حرفه ای ایجاد خلاقیت در اثر خواهد بود. باید توجه داشت که همیشه در یک سطح نباشید و کارهای متفاوت ایجاد کنید. باید رندرهای خود را هر سال متفاوت تر ایجاد نمایید.استفاده از نرم افزار های مدلسازی همچون تری دی مکس باعث خواهد شد تا بتوانید بدون محدودیت بصورت خلاقانه به خلق اثر بپردازید. بدون هیچگونه محدودیتی تصورات ذهنی خود را بصورت خلاقانه بنمایش در آورید.

tips 3d max

ایجاد خلاقیت در انیمیشن سازی

یک فرد تری دی مکس کار که بدنبال ساخت انیمیشن میباشد باید شناخت کافی از حرفه نویسندگی و کارگردانی داشته باشد. برای ایجاد انیمیشن باید در ابتدا سناریو طرح کنند و سپس انیمیشن خود را کارگردانی کنند. برای انکه یک پروژه موفق داشته باشند باید تمامی نکات بخوبی اجرا شود. از حرکت دوربین گرفته تا اتفاقاتی که در هنگام فیلمبرداری رخ خواهد داد.

وقت گذاشتن برای کار

یکی از نکات مهم که تری دی مکس کاران حرفه ای به آن توجه ویژه دارند فعالیت بدون وقفه است. آنها برای انجام پروژه زمان تعریف نمیکنند. آنها بدون وقفه ساعت ها به انجام کار میپردازند. این فعالیت و تلاش میباشد که سر انجام باعث موفقیت آنها در انجام پروژه خواهد شد.

یادگیری

یکی از دلایلی که افراد موفق لازمه پیشرفت در زندگی میدانند یادگیری مستمر میباشد. تری دی مکس کاران حرفه ای هم از این نکته غافل نیستند و دائما در در حال یادگیری از اساتید خوب و ماهر هستند تا بتوانند پیشرفت بیشتری داشته باشند. آنها در هیچ زمانی از یادگیری دست نخواهند کشید و هر روز به میزان علم خود خواهند افزود. این نکته بسیار حائز اهمیت است که آنها خود را با آخرین ورژن های تری دی مکس آپدیت خواهند کرد تا بتوانند پروژه های بیشتر و بزرگتری بدست آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا