مزایای هاست رایگان چیست ؟ مناسب ترین هاست کدام است ؟

هاست به زبان ساده به معنی میزبان است. در واقع همان محیط مجازی گفته میشود که بر روی یک سرور برای یک سایت تدارک دیده شده باشد. هر سرور نیاز به یک مدیریتی دارد تا بتواند ویب سایت خود را بصورت مجزا مدیریت و اداره نماید. هاست در واقعیت حساب کاربری دارای مشخصات و یک حجم فضای دیسک مشخص در یک سرور قابل اطمینان و ایمن در روی شبکه های اینترنت در مرکز داده های اینترنت جهان گفته میشود. این قابلیت وجود دارد که سرویسهایی چون ایمیل یا میزبانی وبسایت را در این حساب کاربری دریافت نمایید.

هاست

برای آنکه بتوانیم در فضای مجازی حضور داشته باشیم علاوه بر طراحی یک سایت نیاز به هاست داریم که میتوان از شرکت های میزبان آن راخریداری نمود. همانطور که گفته شد هاست در مرکز داده بر روی سرور قرار میگیرد. هاست لینوکس از php  و هاست ویندوز از asp پشتیبانی میکند.

انتخاب بهترین هاست

برای آنکه سایت شما فروش خوب و بالایی داشته باشد یا نمره خوبی در سئو داشته باشید انتخاب یک هاست رایگان خوب و مناسب تاثیر زیادی خواهد داشت. بنابراین انتخاب یک هاست خوب از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکات زیر میتواند برای انتخاب هاست به شما کمک کند:

انتخاب سرویس مناسب 

منابع مختلفی همانند میزبانی وب سایت رایگان ، هاست قابل اشتراک ، vps ، هاست مدیریت شده وردپرس ، هاست اختصاصی ، هاست مخصوص وردپرس و … برای میزبانی وب سایت وجود دارند. شما میتوانید از پلن های مختلف بهترین سرویس را انتخاب کنید.

سرویس میزبانی هاست اشتراکی

یکی از مطرح ترین و پر استفاده ترین سرویس های میزبانی هاست اشتراکی است. این سرویس میزبانی برای افرادی که تازه به این عرصه وارد شده اند و سایت تازه ای برپا کرده اند بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. برای آنکه هاست های اشتراکی بهترین قابلیت را داشته باشند هنگامی است که چند سایت در یک سرور میزبانی شوند. بنابراین اگر یک سرور بطور یکسان در بین چندین سایت تقسیم بندی شده باشد سایتی که هاست را ارائه میدهد میتواند با مبلغ بسیار پایینتر سرویس خود را بفروش برساند.

سرور مجازی شخصی

سرور مجازی یا وی پی اس به روشی گفته میشود که در آن با استفاده از نرم افزارهای پارتیشن بندی یک سرور اختصاصی را با توجه به نیاز به دو یا چند قسمت تقسیم بندی میکنند. با اینکه شما این سرور را با افراد دیگر به اشتراک میگذارید اما این قابلیت وجود دارد که در حد سرورهای اختصاصی به آن کنترل داشته باشید.

Free host

مزایای هاست رایگان

در ادامه قصد داریم مزایای هاست رایگان را برای شما بیان کنیم :

افزایش مهارت برنامه نویسی

مزایای هاست رایگان نسبت به هاست تجاری خیلی کمتر است اما نمیتوان از بعضی مزایای آن چشم پوشی کرد. یکی از این مزایا انگیزه برای برنامه نویسی و دنبال کردن وب است. اگر سرگذشت بسیاری از افراد معروف در سطح اینترنت را مطالعه کرده باشید خیلی از افراد با جستجو در دنیای نت و مشاهده خرید دامنه رایگان آن را دنبال کرده و خریداری نموده و به دنبال آن سایت را راه اندازی کرده و در نهایت به دنبال جستجو برای هاست رایگان خواهند بود. تمامی این کارها باعث خواهد شد تا بدون صرف هزینه مشتاق به یادگیری برنامه نویسی و ایجاد سایت شوند.

از مزایای دیگر هاست رایگان باعث میشود پس از ایجاد سایت و مشاهده کیفیت پشتیبانی آن و ارائه خدمات شرکت در نسخه رایگان در جهت پیش برد افزایش مشتریان هنگامیکه رضایت کافی از خدمات و سرویس دهی شرکت بوجود آید مشتریان اقدام به ارتقای نسخه تجاری خواهند کرد تا از امکانات بیشتری استفاده نمایند.

ارائه نظرات برای بهبود و ارتقای سایت 

با استفاده از ابزار رایگانی که هاست در اختیار شما قرار میدهد میتوانید سایت را راه اندازی کرده و از تمامی ابزار زیباتر کردن وبسایت ، افزایش سرعت وبسایت و وبهینه سازی آن استفاده نموده تا سایت خود را کامل کرده. پس از آن میتوانید از دوستان و آشنایان خود نظراتشون در مورد سایت را جویا شوید تا نقاط ضعف و قوت سایت مشخص شود و پس از نهایی کردن نقاط ضعف برای ایجاد تغییرات و بهبود سایت ارتقای هاست تجاری را در دستور کار خود قرار دهید.

استفاده رایگان 

طراحی سایت بدون پرداخت هزینه یکی از مزایای اصلی هسات رایگان است. اما همانطور که گفته شد بدین صورت شما قادر به طراحی یک سایت حرفه ای برای رقابت در دنیای مجازی و کسب و کارهای آنلاین نخواهید بود. استفاده از هاست رایگان برای افرادی مفید خواهد بود که برای سرگرمی یا یادگیری به دنبال ایجاد یک سایت هستند یا افرادی که سعی دارند با هاست رایگان سایت را ایجاد کرده و پس از نهایی شدن طراحی و ایجاد تغییرات آن را به تجاری تبدیل کنند.

با توجه به مطالب بالا شما میتوانید با توجه به نیازهای خودتون بهترین هاست رو انتخاب کردوه و اگر تمایل به استفاده از هاست رایگان دارید در جهت بهبود و نهایی شدن سایت خود استفاده نمایید تا بتوانید موفقیت بیشتری در کسب و کار آنلاین بدست آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا