چه راهکارهایی برای افزایش امنیت افزونه وردپرس وجود دارد ؟

افزایش امنیت افزونه وردپرس

بطور حتم شما هم بارها خبر هک شدن سایت های بزرگ و مهم را در سرتاسر دنیا شنیده اید. سایت هایی که با تلاش زیاد و فراوان و با صرف هزینه های زیاد ایجاد میشوند اما با یک حمله تمامی محتواهای با ارزش خود را به راحتی از دست میدهند. با پیشرفت تکنولوژی و بیشتر شدن روز افزون تعداد سایت ها آمار هک شدن آنها هم افزایش یافته است بطوریکه بر طبق آخرین آمار هکرها در هر ساعت بطور میانگین ۱۲۰۰ سایت را مورد حمله قرار داده یا امنیت سایت آنها را به خطر میندازند.

چند راهکار مهم برای افزایش امنیت افزونه وردپرس

هر وب سایتی هر چقدر هم که امنیت بالایی داشته باشد احتمال هک شدن زیادی دارد. بنابراین میتوانیم با راهکارهای پیش رو امنیت ایمنی سایت خود را در برابر حملات بیشتر کنیم.

  • افزایش امنیت از طریق بروز رسانی وردپرس

همیشه سعی کنید تمامی افزونه ها و قالب هایی که استفاده میکنید بطور مداوم بروز رسانی انجام دهید. این بروز رسانی ها همیشه انجام میشود تا باگ ها و مشکلات قبلی رو رفع کنید. شما با بروز رسانی مداوم افزونه های خود میتوانید جلوی حمله هکرها و سواستفاده از باگ های قبلی رو بگیرید.

  • تغییر آدرس صفحه ورود به مدیریت وردپرس

هنگامی که وارد صفحه ورد پرس میشوید در حالت پیشفرض آدرس wp-login.php وجود دارد که این بهترین راه برای هکرها جهت نفوذ به سایت خواهد بود. پس بهترین راه ممکن تغییر آدرس صفحه ورود شما خواهد بود. چندیدن روش وجود داره . یکی از بهترین آنها دانلود Stealth Login از مخزن ورد پرس میباشد که پیشنهاد ما استفاده از Stealth Login Page خواهد بود. راه دیگر وارد کردن نام افزونه HC Custom WP-Admin URL در بخش افزونه ها خواهد بود تا بتوانید مسیر ورود به صفحه را تغییر دهید.

  • مخفی کردن نام کاربری و استفاده از رمز عبور خاص

هک کردن سایت ها برای هکر ها به عنوان یک سرگرمی تبدیل شده است و همانطور که گفته شد تعداد زیادی از سایت ها در طول روز بدون هیچ دلیل و منطق خاصی مورد هجوم قرار گرفته و هک میشوند. به همین دلیل برای جلوگیری از هجوم هکرها باید از یوزرنیم و پسورد خاص و منحصر به فردی که پیچیده باشد استفاده کرد. معمولا افراد از یوزر نیمی استفاده میکنند که ساده باشد یا کلمات عامینه همانند اسم خود را بکار میبرند که بسیار اشتباه است. حتما از کلمه ای استفاده شود که کسی نتواند درباره شما درست حدس بزند. password generator پیشنهاد های خیلی خوبی برای استفاده از رمز شخصی به شما میدهد. اگر خودتان به دنبال ساخت پسورد هستید حتما از ترکیب حرف های بزرگ و کوچک و اعداد استفاده نمایید.

افزونه وردپرس

  • جلوگیری از ورود ربات

یکی از بهترین راه های جلوگیری از ربات ها به صفحه شما استفاده از یکی دیگر از ابزار امنیتی به نام ابزار سوال و جواب است. شما برای جلوگیری از ورود ربات و امنیت افزونه وردپرس میتوانید یک سوال امنتی مطرح کرده و آنرا در صفحه ورود خود قرار دهید.

  • افزونه AntiVirus

علاوه بر خطر هک شدن امکان ویروسی شدن سایت شما وجود خواهد داشت. برای جلوگیری از این خطر و امنیت افزونه ورد پرس افزونه AntiVirus را در وردپرس خود نصب کرده . این افزونه تا حد زیادی از ویروسی شدن سایت شما جلوگیری خواهد کرد.

  • رمزگذاری پوشه های مهم هاست

یکی از مواردی که کاربران وردپرس در ابتدا توجه زیادی به آن ندارند غیر فعال بودن نمایش دایرکتوری های هاست که توسط هاستینگ غیر فعال میشود.این یکی از راه های حمله هکر ها و نفوذ به پوشه ها و هک کردن سایت شما خواهد شد. برای جلوگیری از این کار شما میتوانید برای تمامی پوشه های حساس و مهم خود رمز انتخاب کنید. افزونه AskApache Password Protect یکی از راه های خوب و مفید برای رمز دار کردن پوشه هستش.

  • غیر فعال کردن دستورات PHP

شما با امکان دسترسی هاست میتوانید هر فایل دلخواهی را در هر بخش مورد نظر قرار داده و بوسیله دستورات PHP امکانن انجام دادن هرکاری را در وبسایت داشته باشید. بعضی از دایرکتوری های وردپرس نیازی به اجرا کردن PHP  همانند پوشه های وردپرس از جمله آپلود که فایل های چند رسانه ای همانند تصویر ، ویدئو ، صوت و…  را دارا میباشند نخواهند داشت. بنابراین با ورود به هاست و آدرس public_html/wp-content/uploads امکان غیر فعال کردن دستورات هاست را فراهم نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا