در صورت هک شدن وردپرس چگونه رفتار کنیم ( قسمت اول )

در صورت هک شدن وردپرس چگونه رفتار کنیم ؟

هک شدن وردپرس یکی از مشکلات بزرگی است که ممکن است برای هر وب سایت وردپرسی بوجود آید ، با وارد شدن شخصی به کامپیوتر شخصی شما و به دست آوردن پسورد سایت شما باشد ، یا پسورد سایت شما راحت قابل حدس زدن باشد و یا یک نفر از طریق مشکل امنیتی در وردپرس و یا هاستینگ شما دست به خراب کاری بزند ، بدین ترتیب سایت سایت وردپرسی شما به همین راحتی می تواند هک شود.

در مواجهه با این مشکل به عنوان مدیر سایت باید اقدامات لازم را انجام دهید و سایت خود را بازیابی کنید ، در این قسمت ، کارهایی را که شما باید به عنوان مدیر وب سایت وردپرسی برای پس گرفتن سایت انجام دهید را بررسی می کنیم و مطمئن باشید یک روز این مطلب بسیار به درد شما خواهد خورد.

 

دلیل هک شدن وب سایت های وردپرسی چیست ؟

یکی از سوال هایی که همیشه مطرح است این است که دلایل هک شدن یک وب سایت وردپرسی جیست و پاسخ های فراوانی برای این سوال وجود دارد و تنها پاسخی که برای این سوال صحیح نیست ، این است که “زیرا وردپرس امن نیست”.

بله وردپرس یکی از امن ترین سیستم های مدیریت محتوای جهان به شمار می رود ولی در این جهان هیچ چیزی امنیت صد در صدی ندارد ، منطور از امنیت بالای وردپرس ، امنیت آن نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا می باشد و این هم به این دلیل آن است که وردپرس جامعه بزرگی از توسعه دهندگانی دارد که هر روز کدهای آن را بررسی و مشکلات آن را حل می کنند .

 

دلایل هک شدن وب سایت های وردپرسی

 

وجود مشکلات امنیتی در سرور

می دانید که وردپرس تنها سیستمی نیست که با اجرا شدن در سرور شما باعث به وجود آمدن و نمایش صفحات وب می گردد ، سروری که از آن استفاده می کنید یک سیستم عامل دارد که نرم افزار های ضروری مثل PHP ، MYSQL ، کنترل پنل هاست مانند Cpanel و هر چیزی که برای اجرای صحیح برنامه ای مثل وردپرس نیاز است ، بر روی آن نصب و اجرا شده است و کوچک ترین آسیب پذیری در سرور ، منجر به از کار افتادن وب سایت وردپرسی شما می شود.

 

وجود مشکلات امنیتی در کامپیوتر یا موبایل

هیچ کدام از کامپیوتر های شخصی ، لپ تاپ ها و یا موبایل های هوشمند دارای امنیت صد درصدی نیستند و همان طور که می دانید روزانه هزاران ویروس و تروجان جدید برای سیستم عامل های مختلف مثل اندروید ، آی او اس ، ویندوز ، لینوکس منتشر می گردد که باعث به خطر افتادن امنیت دستگاه ارتباطی شما می گردد ، حتی یک نرم افزار معمولی هم می تواند باعث بروز حفره های امنیتی در آن ها گردد ، همچنین هکرها نیز می توانند از طریق شبکه های وایرلس کدگذاری نشده ، پسوردهای شما را بیابند ، انسان های باهوش در جهت منفی گزینه های زیادی برای دست یابی به پسورد های مهم شما را دارند.

 

وجود مشکلات امنیتی در عملکرد های شما

جالب است بدانید که یکی از دلایل هک شدن وب سایت خود افراد هستند ، یک کار ابتدایی به ظاهر بی اهمیت قادر است مشکلات زیادی برای شما به وجود آورد ، به یاد داشته باشید که این خود شما هستید که رمز های عبور را برای خودتان انتخاب می کنید و دسترسی های مختلف را برای افراد مختلف ایجاد می کنید ، یعنی می توانید با نصب یک افزونه ساده ، امنیت سایت خود را افزایش یا به شدت کاهش دهید ، پس بهتر است که خیلی مراقب باشید .

 

وجود مشکلات امنیتی در وردپرس

وردپرس با تمام امنیتی که دارد ، کاستی هایی هم دارد که خوشبختانه با ارائه آپدیت های جدید قابل رفع می باشند ، وردپرس با رفع این کاستی ها ، تلاش می کند که مانع بروز حفره های جدید در این سیستم گردند ، ولی به یاد داشته باشید که همواره احتمال هک شدن وردپرس وجود دارد.

 

در مطالب بعدی با ما همراه باشید تا چگونگی برخورد با یک وب سایت وردپرسی هک شده را با هم بررسی کنیم و بهترین تصمیم را بگیریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا