آشنایی با پلاگین های مهم وردپرس جهت سئو سایت

وردپرس دارای پلاگین های مختلفی جهت سئو سایت میباشد که در این مطلب قصد داریم شما را مهمترین آنها آشنا کنیم. امروزه اکثر کاربران برای طراحی سایت از قالب های وردپرس استفاده میکنند.این قالب ها دارای چند مزیت میباشند که مهمترین آنها به صرفه بودن هزینه و تعامل راحت تر کاربر میباشد. عامل مهم دیگر ترغیب طراحان سایت به استفاده از این قالب ها وجود پلاگین های متنوع در وردپرس است.

پلاگین ورد پرس

پلایگن به زبان لاتین و افزونه به زبان فارسی به نرم افزارهای کوچکی گفته میشود که امکانات تکمیل کننده را به برنامه اصلی اضافه میکند. افزونه های ورد پرس هم بدین صورت هستند که این امکانات جانبی را به نرم افزار اضافه کرده و میزان کارایی آن را بیشتر میکنند. به زبان ساده تر این امکان برای شما فراهم میشود که ویژگی های جدیدی به سایت خود اضافه کنید. تعداد بالای پلاگین ها سبب شده تا وردپرس از محبوبیت بالایی بین طراحان وب برخوردار باشد. از ویژگی های خوب وردپرس امکان نصب و حذف پلاگین ها تنها با یک کلیک امکان پذیر شده است.

پلاگین ها توسط برنامه نویسان با بهره گیری ازامکانات هسته وردپرس توسعه پیدا میکنند. پس از نصب افزونه ها شما بدون دانش برنامه نویسی و حتی دانستن یک خط کد میتوانید انواع آپشن های جدید رو به سایت خودتون اضافه کنید.

پلاگین های مهم وردپرس جهت سئو سایت

قبل از هرچیزی باید بدانید که اگر میخواهید از پلاگین ها و افزونه های خود بهترین بهره را ببرید باید با مقدمات بهینه سازی سایت آشنا باشید. ما قصد داریم تا چند مورد از پلاگین های مهم را برای شما معرفی کنیم تا در تنظیم سئوسایت شما کمک کنند.

Yoast SEO جهت بهینه سازی سایت

بدون شک معروفترین افزونه سئو که در هر سایتی میتوانید استفاده کنید. اگر به تازگی با سئو و وردپرس آشنا شده اید این افزونه بهترین راهنما برای تازه کاران خواهد بود. بوسیله این افزونه شما میتونید تگ ها ، سئوصفحه و کلمات کلیدی را تحلیل نمایید. اگر دارای سایت خبری یا مقاله ای هستید این افزونه بیشترین کاربرد را برای شما خواهد داشت.

آشنایی با پلاگین های مهم وردپرس جهت سئو سایت

All in One SEO Pack جهت بهینه سازی سایت

اگر پلاگین Yoast SEO را ندارید نگران نباشید. با استفاده از All in One SEO Pack تمامی امکانات پلاگین قبلی برای شما فراهم خواهد بود. تفاوتش با پلاگین Yoast SEO کاربر پسند نبودن محیط کاری آن میباشد.

The SEO Framework جهت بهینه سازی سایت

از دیگر پلاگین های مشابه Yoast SEO با این تفاوت که دارای سرعت بهینه سازی بسیار بالاتر همچنین کاربر پسند بودن محیط کاری آن میباشد.

Redirection جهت بهینه سازی سایت

به احتمال خیلی زیاد در هنگام ورود به سایت خطای ۴۰۴ را دیده اید. این خطا به دلیل صفحات خراب یا همان لینک های شکسته بوجود می آید. این خطا آسیب جدی به سئو سایت وارد خواهد کرد. برای جلوگیری از این آسیب ها پلاگین ریدایرکت امکانی را برای کاربران فراهم کرده است که در هنگام برخورد با این مشکل آن را به آدرس صفحه جدید لینک کنند.

Google XML Sitemap جهت بهینه سازی سایت

این پلاگین امکانی را برای کارران فراهم میکند تا خیلی سریع نفشه سایت را تولید کنند. این قسمت از مهمترین قسمتهای هر سایت میباشد که به موتور جستجو برای یافتن صفحات و پیدا کردن اطلاعات کمک بسیاری خواهد کرد.

در بالا چند نمونه از پلاگین های پر استفاده و مهم برای سئو سایت و بهینه سازی سایت را معرفی کردیم.

افزونه های کاربردی بسیار زیاد دیگری در وردپرس وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده نمایید. بطور مثال برای کاهش زمان بارگزاری سایت میتوانید از پلاگین W3 Total Cash یا برای بهینه سازی فضاهای اضافی در پایگاه داده ها از WP-Optimize استفاده نمااید.

همچنین میتوانید بوسیله پلاگین Brocken Link Checker لینک های خراب را شناسایی و اقدام به ریدایرکت نمایید یا برای امن نگه داشتم سایت و جلوگیری از حملات هکر ها از پلاگین All in One WP Security & Firewall استفاده کرد. گاهی اوقات هم برای آنکه یک کاربر را متقاعد کنید در سایت شما بماند بایدمطالب مشابه مقاله خودتون رو برای او فراهم نمایید. Yet Another Related Post Plugin پلاگینی میباشد که بر اساس کلمات کلیدی و موضوع مطلب شما مقالات و صفحاتی مرتبط با مقاله شما را پیدا کرده و در اختیار کاربر قرار میدهد.

تمامی این پلاگین ها برای کمک به سئو سایت استفاده میشوند اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که باید دانش ابتدایی در خصوص سئو و بهینه سازی داشته باشید تا بتوانید اصولی تر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا