افزونه های برتر جهت نمایش مطالب مرتبط در وردپرس

افزونه های برتر جهت نمایش مطالب مرتبط در وردپرس

در این مطلب به بررسی و معرفی افزونه های برتر جهت نمایش مطالب مرتبط در وردپرس می پردازیم ، شاید شما هم این مشکل را دارید که بازدیدکنندگان سایت شما بلافاصله بعد از دیدن یک صفحه ، وب سایت را بدون دیدن مطالب دیگر شما ترک می کنند ، بله این افزایش تعداد بازدید صفحات و به اصطلاح bounce rate از جمله بزرگ ترین مشکلات وب مسترها است.

ولی این مشکل هم راه حلی دارد و با چند کار کوچک می تواید این تعداد را افزایش دهید که یکی از این کارها ، نمایش مطالب مرتبط می باشد ، کاربری که یکی از مطالب شما را با یک موضوع خاص می بیند ، پتانسیل این رادارد که سایر مطالب آن موضوع را نیز مشاهده کند ، شما هم با اضافه کردن بخش مطالب مرتبط به سایت خود می توانید تعداد بازدید صفحات سات خود را به شکل معجزه آسایی افزایش دهید.

افزونه های زیادی برای وردپرس وجود دارند که مطالب مرتبط را به صورت خودکار به نمایش می گذارند ، با ما همراه باشید تا با بهترین این افزونه ها آشنا شوید.

 

افزونه Yet Another Related Posts Plugin

افزونه YARPP از بهترین افزونه ها برای نمایش مطالب مرتبط است و تا کنون بالغ بر 3 میلیون بار دانلود شده است ، این افزونه با استفاده از دو حالت برای نمایش مطالب مرتبط عمل می کند ، به صورت متنی و نمایش تصویر بندانگشتی.

این افزونه از الگوریتمی داخلی برای پیدا کردن مطالب مرتبط بهره می گیرد و از قابلیت های آن سیستم قالب قدرتمند ، امکان نمایش مطالب به صورت متنی یا تصویری ، پشتیبانی از پست های سفارشی و نمایش مطالب مرتبط در فید RSS می باشد ، از نقاط ضعف این افزونه این است که اگر وب سایت شما مطالب زیادی دارد ، نسخه رایگان افزونه مناسب سایت شما نیست و باعث فشار زیادی به سرور می گردد ، همچنیناین افزونه با سایت های چند زبانه که از افزونه WPML استفاده می کنند ، هماهنگی ندارد.

 

افزونه های برتر جهت نمایش مطالب مرتبط در وردپرس

افزونه Contextual Related Posts

یکی دیگر از افزونه های خوب برای نشان ادن مطالب مرتبط این افزونه است که از آن برای افزایش دقت در پیدا کردن مطالب مرتبط از محتوای پست ها می توان بهره گرفت ، این افزونه هم مطالب مرتبط را به دو صورت متنی و تصویری نمایش می دهد ، این افزونه جهت نمایش مطالب مرتبط به صورت متنی بسیار مناسب است و نیاز به تنظیمات خاصی ندارد ، در حالت تصویری ، در صورتی که مطلب مرتبط دارای تصویر شاخص نباشد به صورت خودکار از تصاویر درون مطلب بهره می گیرد .

این افزونه بدون هیچ قالبی برای نمایش مطالب مرتبط به صورت تصویری ارائه شده که در زمان نمایش تصاویر بندانگشتی ، تصاویر را به صورت لیست نشانه دار ، نمایش می دهد ، البته کاربر با استفاده از CSS می تواند استایل دلخواه را به تصاویر دهد و با سلیقه خود ویرایش کند ، این موضوع از نقاط ضعف این افزونه است.

 

افزونه های برتر جهت نمایش مطالب مرتبط در وردپرس

افزونه Related Posts for WordrPress

یکی از افزونه های بسیار خوب و کاربردی برای نمایش مطالب مرتبط ، افزونه Related Posts for WordrPress می باشد ، این افزونه جایگزینی سبک و سریع برای افزونه های قدرتمند به شمار می رود و تمامی عملیات سنگین و محاسباتی خود را درون بخش ادمین انجام می دهد و با استفاده از کش مطالب مرتبط را به نمایش می گذارد.
این افزونه بر روی کارآیی و سرعت تمرکز دارد و از دیگر افزونه های سریع تر است و باعث کاهش سرعت سایت نمی شود ، این افزونه از دو حالت نمایش متنی و تصویری هم پشتیبانی می کند و دارای ابزارک و کد کوتاه می باشد و این امکان را برای شما فراهم می کند مطالب مرتبط را در جای دلخواه خود نمایش دهید ، البته این افزونه نسبت به دیگر افزونه های نمایش مطالب مرتبط ضعیف تر است و کاستی هایی دارد.

 

افزونه های برتر جهت نمایش مطالب مرتبط در وردپرس

افزونه Yuzo Related Posts

این افزونه رایگان یکی دیگر از گزینه های خوب برای نمایش مطالب مرتبط سایت شما است و با داشتن تنظیمات و قابلیت های زیاد شما را تا حدود زیادی بی نیاز می کند ، از جمله قایلیت های این افزونه امکان نمایش مطالب مرتبط به صورت تصویر شاخص ، تصویر شاخص به صورت عمودی ، سیستم کش داخلی ، نمایش به صورت لیست می باشد.

این افزونه به راحتی تنظیم می شود و می توانید از آن استفاده کنید و کاربران می توانند استایل مطالب مرتبط را به راحتی تغییر دهند ، سیستم کش داخلی افزونه ، عملکرد بهتری نسبت به افزونه های دیگر دارد و ابزارک اختصاصی این افزونه با تنظیمات فراوان امکان شخصی سازی را برای شما فراهم می سازد.

 

افزونه های برتر جهت نمایش مطالب مرتبط در وردپرس

افزونه Inline Related Posts

این افزونه نسبت به سایر افزونه هایی کا تا این جا برای شما برشمردیم ، تفاوت هایی دارد ، مثلا به جای نمایش مطالب مرتبط زیر پست ، آن ها را بین مطلب نمایش می دهد که در سایت های خبری و وبلاگ ها بسیار پرکاربرد می باشد.

یکی از خوبی های این افزونه نمایش مطالب مرتبط در بین مطلب است و بدین ترتیب کاربر بیشترین تعامل را با مطلب دارد و احتمال کلیک کردن بیشتر می شود ، همچنین تنظیمات این افزونه بسیار ساده است و این امکان را به شما می دهد که تعیین کنید در کجای پست ، مطالب مرتبط به نمایش گذاشته شوند.

 

افزونه های برتر جهت نمایش مطالب مرتبط در وردپرس

 

نتیجه گیری مهم

ممکن است برخی از این افزونه هایی که در بالا گفتیم روی سرورهای اشتراکی عمل نکنند ، در این صورت از افزونه Manual Related Posts استفاده نمایید ، این افزونه امکان انتخاب دستی مطالب مرتبط را برای شما فراهم می کند ، لازم به ذکر است ارتباط بین لینک ها در این افزونه دو طرفه می باشد ، یعنی اگر یک مطلب قدیمی را به عنوان مطلب مرتبط یک پست جدید انتخاب نمایید ، مطلب قدیمی نیز مطلب جدید را به عنوان پست مرتبط به نمایش می گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا