چرا گوشی های سونی طرفداران خود را از دست می دهند؟

شرکت سونی یک برند نام آشنا در بین برند های تولید کننده گوشی های تلفن همراه است که که فعالیت خود در این عرصه را از دهه 2000 با برند سونی اریکسون آغاز کرد. شرکت سونی در سال های 2007 و 2013 به ترتیب 9 و 5 درصد سهم بازار جهانی تلفن های همراه را از آن خود کرد. شرکت سونی در سال 2011 با خرید سهام برند اریکسون توانست به بخش تحقیق و توسعه بخش موبایل دسترسی کامل پیدا کند.

سونی، (اپل) سیستم عامل اندروید

استراتژی سونی در سال 2012 تبدیل شدن به برند اپل در اکوسیستم اندروید بود؛ بنابراین آن ها قصد داشتند تا با عرضه گوشی های بالا رده به شهرت و محبوبیت اپل برسند. اما یکی از مشکلات پیش روی شرکت سونی در این راه جذابیت های بی بدیل گوشی های اپل بود که به سادگی قابل انتقال پلتفرم اندروید نبود. یکی دیگر از مشکلات شرکت اپل تنوع گوشی های عرضه شده در پلتفرم اندروید در بازار جهانی بود. یک گوشی بالا رده و گران قیمت در پلتفرم اندروید باید ویژگی های بسیار جذابی بهره مند باشد در غیر اینصورت کاربران ترجیح می دهند از ویژگی های مشابه در گوشی های ارزان قیمت تر استفاده کنند.

قطع همکاری با اپراتور های آمریکایی

قطع همکاری این بخش موبایل سونی با اپراتور های آمریکایی ضربه بزرگی به این بخش وارد کرد، به طوری که بازار گوشی های سونی در آمریکا تقریبا از بین رفت و فروش آن ها به طور قابل توجهی کاهش یافت. گوشی های سونی در واقع بسیار گران قیمت تر از مدل های مشابه در بازار گوشی های اندرویدی هستند و همین امر از مهم ترین دلایل کاهش فروش و محبوبیت این برند در بازار گوشی های هوشمند شد.

طراحی تکراری و خسته کننده

علاوه بر مشکلات گفته شده، ظاهرا شرکت برای حفظ رقابت با سایر برند های تلفن همراه که روز به روز در حال توسعه بخش های خود هستند، تلاشی نمی کند. آنچه کاربران گوشی های هوشمند این شرکت تجربه می کنند، گوشی هایی با ظاهر مشابه و تجربه نرم افزاری یکسان است و ظاهرا مدیران این بخش تلاش چندانی برای توسعه محصولات خود و رقابت با برند های دیگر انجام نمی دهند. شاید یکی از محصولات خلاقانه این شرکت در سال های اخیر تبلت P بوده که در سال 2011 عرضه شد.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

    1. خوشحالیم که مطلب قابل استفاده ای برای شما دوست عزیز بود 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا