مزایای استفاده از نرم افزار رویت چیست ؟

شرکت Autodesk  در سال ۲۰۰۸ برای نخستین بار نرم افزار مناسب و جامعی برای مدل سازی اطلاعات ساختمان روانه بازار کرد. این شرکت با توجه به نیازفراوان  معماران نرم افزار جامع و تخصصی که دارای ویژگی هایی در زمینه طراحی ، ترسیم ، کاربرد تکنولوژی ، متریال های نوین ، که استفاده از آن باعث بهبود مدل سازی ها در پروژه ها میگردد را روانه بازار کرد. این نرم افازر با نام رویت در حال حاظر به عنوان قدرتمند ترین نرم افزار دارای کاربرد زیادی در شرکت های معتبر ساختمانی و طراحی میباشد.

نرم افزار رویت

رویت با مدلسازی هوشمند و همزمان دو بعدی و سه بعدی نیز دارای سیستم ترسیم بسیار قوی میباشد که آن را تبدیل به یک نرم افزار قدرتمند در حوزه طراحی و ترسیم در دنیا کرده است. این نرم افزار کاربردی برای معماران طراحی شده است که به آنها کمک میکند تا مدل سازی اطلاعات ساختمان را به راحتی انجام دهند. از ویژگی های بارز این نرم افزار طراحی و ترسیم نقشه های معماری و همچنین مستند سازی در مدت زمان کوتاه و با قدرت زیاد است. این ویژگی ها باعث شده تا ساختارهای پیچیده طراحی به سهولت انجام پذیرد.

نرم افزار رویت بر اساس استاندارد های نقشه کشی جهان کار طراحی را انجام میدهد. این استاندارد ها با اسم لاتین BIM مطرح است که بر اساس آن قبل از مرحله اجرا میتوان به شبیه سازی ساختمان با اطلاعات دقیق و واقعی پرداخت.

مزایای استفاده از نرم افزار رویت

این نرم افزار به عنوان یکی از کاربردی ترین نرم افزار ها در بخش نقشه های معماری و ساختمانی در کشورهای توسعه یافته ای همانند آمریکا ، کانادا ، کشورهای اروپایی و … مورد استفاده قرار گرفته است. در سالهای اخیر استفاده از این نرم افزار قدرتمند توسط کارفرماهای سرشناس گسترش یافته تاجاییکه امروزه رویت جایگزین نرم افزار های مشابه خود شده است.

مدلسازی هوشمند و همزمان 

اتوکد و تری دی مکس دو نرم افزار قدرتمند دیگری هستند که کاربرد زیادی در زمینه طراحی و ترسیم نقشه های ساختمانی دارند. معماران و مهندسین عمران از این نرم افزار ها استفاده زیادی میکنند. اما یکی از مشکلات عمده این نرم افزار ها نواقصی است که در انجام طرح های نوین معماری دارند. بدین صورت که در حین کار برای کاربران مشکلات متعددی بوجود میآورند تا کمی کار با آنها سخت شود. رویت برای حل این مشکل مدلسازی هوشمند و همزمان را مطرح کرده است که بوسیله آن با یک کلیک بتوانید حالت های دو بعدی و حتی یک بعدی را بصورت همزمان مشاهده نمایید.

اعمال سریع تغییرات

از مشکلات دیگر نرم افزارهای مشابه ترسیم هر بخش ساختمان به عنوان عنصر جداگانه است. بدین صورت که برای ترسیم نماها و مقاطع در ابتدا باید پلان رسم شود و ازروی ان سایر قسمت ها را ترسیم کنیم. این در صورتی است که در رویت وقتی پلان رسم شود نرم افزار بصورت هوشمند مقاطع ، نماها ، پرسپکتیو و حجم سه بعدی را ترسیم میکند. از مشکلات دیگر سایر نرم افزارهای معماری شناسایی نکردن خطاهای کاربر است . همین امر باعث وقت گیر شده عملیات ویرایش در این نرم افزارهاست. رویت راه حل مناسبی برای این مشکل در نظر گرفته بدین صورت که با اصلاح هر قسمت از پروژ شما شاهد تغییرات سایر قسمت ها بصورت خودکار خواهید بود و آن را میتوانید در تمام نقشه ها و جدول های پروژه ببینید.

مزایای استفاده از نرم افزار رویت

طراحی آزاد 

رویت به عنوان یک نرم افزار تخصصی و قدرتمند در معماری با ویژگی دقت زیاد در ترسیم به عنوان نرم افزار طراحی آزاد شناخته میشود. این حالت به شما کمک خواهد کرد تا بدون محدودیت اتود حجمی بزنید و با استفاده از ابزارها و امکاناتی که در این نرم افزار در نظر گرفته شده این فرم ها را تبدیل به عناصر معماری کنید. این عناصر شامل دیوار ، سقف ، کنف و … میشود.رویت دارای کیفیت بسیار بالای رندر میباشد که تنظیمات ساده ای برای رندینگ دارد.

سایر ویژگی های نرم افزار رویت 

  1. تغییرات بصورت همزمان بین نقشه های معماری و نقشه های سازه و تاسیسات انجام میشود.
  2. خطاهایی که در هنگام انطباق مابین نماها و پلان ها و مقاطع صورت میگیرد به سادگی قابل حذف شدن است.
  3. این امکان وجود دارد که بتوانید مطالعات اقلیمی را بر وری پروژه ساختمانی خود انجام دهید.
  4. استاندارد های ساخت را بر روی پرو›ه ساختمانی خود تعریف کنید.
  5. این نرم افزار با محیط کاربری ساده و خوب خود این امکان را برای شما فراهم میکند تا به سرعت بتوانید یاد بگیرید.
  6. شما میتوانید توسط نرم افزار پرو›ه خود را میان چند کاربر به اشتراک بگذارید.
  7. قابلیت محاسبه متره ساختمان و تغییر سریع آن در صورتی که سایر نقشه ها تغییر نماید.
  8. ارتباط ورودی و خروجی با سایر نرم افزارهای مشابه همانند اتوکد و تری دی مکس

این ها نیمی از قابلیت های این نرم افزار کاربردی و قدرتمند است که با یادگیری آن میتوانید به سرعت بخشیدن طراحی ها و بروز رسانی پروژه ها کمک شایانی کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا