کاربردهای استفاده از نرم افزار فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ

تقریبا تمام کاربران کامپیوتر نام نرم افزار مطرح فتوشاپ را شنیده اند و کمتر کسی است که اسم آن را نشنیده باشد. این نرم افزار برای ایجاد و ویرایش عکس ها بکار میرود. فتوشاپ توسط Adobe systems توسعه پیدا کرده است. این نرم افزار بقدری کاربردی است که تمامی کاربران گرافیک به آن نیاز پیدا خواهند کرد. با استفاده از این نرم افزار نیاز کاربرانی که به گرافیک ثابت و متحرک نیاز پیدا میکنند رفع خواهد شد. این نرم افزار قدرتمند بسیار سنگین بوده و برای اجرای آن باید مدتی را منتظر ماند. به همین دلیل است که برای کارهای گرافیکی بسیار مناسب خواهد بود.

کاربر نرم افزار فتوشاپ

فتوشاپ دارای ابزار و امکانات زیادی میباشد که بوسیله آنها کار ویرایش عکس و تصاویر ساده تر و بسیار سریعتر انجام خواهد شد. افراد زیادی با فتوشاپ سر و کار دارند که از جمله مهمترین آنها میتوان به تولید کنندگان انیمیشن ، افراد ناشر کتاب مجله ها ، شرکت های تبلیغاتی ، طراح وب سایت ، عکاسان و فیلمرداران ، طراحان گرافیک و … نام برد. کاربرد زیاد آن برای طیف گسترده این افراد باعث شده تا امروزه فتوشاپ را به عنوان یک صنعت در نظر بگیرند.

کاربردهای استفاده از نرم افزار فتوشاپ

ویرایش تصاویر 

یکی از مهمترین وظایف فتوشاپ ویرایش تصاویر و عسک ها میباشد. با استفاده از این نرم افزار میتوان به اصلاح تصاویر پرداخت. کاربران کامپیوتر میتوانند عکس مورد نظر خود را با ابزار و امکاناتی که در فتوشاپ تعبیه شده به اندازه دلخواه خود در آورده یا قسمتی از عکس را برش زده و دستکاری کنند. تنظیم رنگ ، روشن یا تیره کردن عکس ، افزودن متن به عکس از دیگر ویژگی های این ویرایشگر است .با استفاده از قابلیت های فتوشاپ شما میتوانید یک عکس جدید خلق نمایید. فتوشاپ بین افرادی که در آتلیه کار میکنند و تمام عکسان و همچنین گرافیک کار ها بسیار محبوب است.

استفاده در طراحی سایت

با استفاده از این نرم افزار محبوب میتوان طراحی قالب وبسایت و تبدیل آن به کد را انجام داد. طراحان سایت با افزونه های موجود در فتوشاپ میتوانند اینکار را با چند کلیک ساده انجام دهند. به همین دلیل است که اولین مراحل طراحی سایت را میتوان در فتوشاپ با سرعت بسیار بالایی انجام داد.

بنرهای تبلیغاتی 

فتوشاپ در شرکت های تبلیغاتی کاربرد بسیار بالایی دارد. ساخت اکثر اینفوگراف ها توسط نرم افزار فتوشاپ است. بنر های تبلیغاتی که در سایت ها و وبلاگ ها بکار رفته چه بصورت ثابت یا متحرک توسط فتوشاپ انجام میشود. گیف های تبلیغاتی توسط این نرم افزار به راحتی ایجاد میشود. از این نرم افزار برای ایجاد انیمیشن های تبلیغاتی یا انیمیشن مخصوص کودکان یا سی دی های آموزشی میتوان استفاده کرد.

لازم به ذکر است فرمت اختصاصی فایل ها در فتوشاپ psd  میباشد.

این نرم افزار روی بیشتر کامپیوترها قابل نصب است و کاربران میتوانند از امکانات آن استفاده کنند. این موراد بخش کوچکی از امکانات و کاربردهای گسترده فتوشاپ است که شما با یادگیری این نرم افزار قدرتمند بتوانید از آن برای رفع نیاز های گرافیکی خود استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا