دلایل ساخت لیست ایمیل در وردپرس

دلایل ساخت لیست ایمیل در وردپرس

اگر شما هم یک وبلاگ نویس حرفه ای هستنید با ما با دلایل ساخت لیست ایمیل در وردپرس همراه باشید ، در این مطلب به این که چرا هر وبلاگ نویس حرفه ای و هر کسب و کار اینترنتی باید لیست ایمیل کاربران خود را جمع آوری کند ، می پردازیم.

اگر فکر می کنید که ایمیل مارکتینگ منسوخ شده و دیگر ساخت لیست ایمیل کارایی ندارد ، در اشتباه هستید ، در این مقاله می خواهیم شما را با چگونگی جمع آوری لیست ایمیل کاربران آشنا کنیم و به شما بگوییم که ایمیل مارکتینگ از بین نرفته و هنوز کارایی بسیاری دارد.

 

آیا ایمیل مارکتینگ منسوخ شده است؟

خیر، برعکس ایمیل مارکتینگ امروزه بسیار هم محبوب است، در هر وب سایتی که می روید ، از شما آدرس ایمیلتان را درخواست می کند  سوال این است که چرا ایمیل به این میزان مهم و تاثیر گذار می باشد؟

پاسخ این است ، هر کاربری یک آدرس ایمیل دارد روزانه وارد آن می شود و پیغامهای خود را چک می کند ، گوشی های هوشمند چک کردن 24 ساعته ایمیل ها را بسیار راحت کرده اند و امروزه با سرویسهای اطلاع رسانی به محض دریافت ایمیل کاربران از آن آگاه می گردند، بدین ترتیب ایمیل یک روش شخصی، مستقیم و کارآمد برای ارتباط با افراد به شمار می رود.

بسیاری از شرکتهای بزرگ و قدرتمند ایرانی و خارجی از ایمیل مارکتینگ به صورت هدفمندی در جهت جذب کاربر و خرید بیشتر بهره می برند، برای مثال دیجی کالا از این روش برای فروش بیشتر استفاده می کند.

 

دلایل ساخت لیست ایمیل در وردپرس

 

همین امروز لیست ایمیل خود را بسازید

شاید با خود بگویید که با وجود شبکه های اجتماعی دیگر نیازی به ایمیل مارکتینگ نیست، بله شبکه های اجتماعی یک روش بسیار خوب برای ارتباط با مخاطبان می باشد ولی شبکه های اجتماعی خیلی پایدار نیستند ، برای مثال شبکه هایی مانند لاین، وایبر، مای اسپیس بسیار در بین کاربران محبوب بودند ولی امروزه خبری از هیچ کدام از آن ها نیست و تنها شبکه های قدرتمندی مانند فیس بوک، توئیتر و تلگرام به فعالیت خود ادامه داده اند، ولی سوال این است که آیا این شبکه های اجتماعی به ایمیلهای شما متصل نیستند؟

داشتن و ساخت لیست ایمیل در وردپرس کاربرانتان در موارد ضروری به داد شما خواهد رسید، مثلا اگر سرورهای تلگرام دیگر به ایران سرویس ندهند، ممکن است شما هزاران کاربر را از دست بدهید ولی اگر لیست ایمیل آن ها را داشته باشید ، کاربرانتان را خواهید داشت.

 

دلایل ساخت لیست ایمیل در وردپرس

 

مزایای لیست ایمیل کاربران

یکی از بهترین کارها برای پیشرفت سایت شما ، جمع آوری لیست کاملی از ایمیل مخاطبان سایت شما می باشد، چرا که زمانی که کسی ایمیل خود را در لیست شما ثبت می کند، معلوم است که به مطالب و موضوع سایت شما علاقه مند بوده و می خواهد اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشد و احتمال این که ایمیلهای ارسالی شما باز شود و روی لینکهای موجود در آن کلیک شود بسیار زیاد است.

 

ایمیل هدفمند است

برای این که به کاربر ایمیل ازسال کنید، نیاز است که کاربر ایمیل خود را در لیست شما وارد و آن را تایید کند، کاربری که تا این مرحله پیش می رود ، بدون شک به دانستن اطلاعات بیشتری از طرف شما تمایل دارد و مطالب بعدی شما را در ایمیل خواهد خواند.

 

ایمیل کارآمد است

کاربری عضو لیست ایمیل شما می شود که می خواهد اطلاعات بیشتری از محصولات، مطالب، خدمات شما را داشته باشد و این افراد روی محتوای ایمیل شما کلیک می کنند یا محصول شما را خریداری می کنند، بدین ترتیب شما می دانید که کاربر چه می خواهد و قادر خواهید بود محتوای ایمیل را طبق نیاز کاربر ویراستاری کنید تا بیشترین بازدهی را داشته باشد.

 

ایمیل رو در رو است

خوبی ایمیل این است که افراد ایمیل را در محیطی کاملا شخصی می بینند و کاربران با خیال راحت می توانند در محیطی خصوصی، سوالهای خود را مطرح نمایند و با ایمیل به کاربران حس اعتماد القا می کنید و زمانی به سوالات آن ها پاسخ می دهید این اعتماد به وجود می آید.

چرا تهیه لیست ایمیل مهم است؟

باید بگوییم که کارایی ایمیل بسیار بیشتر از سایر روش های بازاریابی آنلاین است ، به همین دلیل برندهای بزرگ جهان هزاران دلار برای کمپینهای تبلیغاتی و شبکه های اجتماعی می پردازند تا کاربران را به عضویت در لیست ایمیل خود تشویق نمایند، به عبارتی، ایمیل بهترین سرمایه گذاری بلند مدت برای پیشرفت سایت و کسب و کار است، هزینه بسیار پایینی دارد و در عین حال برای مدت طولانی قابل انجام می باشد.

 

هزینه تهیه لیست ایمیل

سرویسهای زیادی برای جمع آوری لیست ایمیل و ایمیل مارکتینگ موجود است ولی افراد همیشه برای شروع کار از سرویسهای رایگان استفاده می کنند، ولی ما این روش را توصیه نمی کنیم ، چون اکثر سرویسهای رایگان فقط امکان ارسال آخرین مطالب سایت را به صورت خبرنامه خودکار فراهم می کنند و بسیاری از کاربران فرق بین ایمیل مارکتینگ و خبرنامه را تمیز نمی دهند.

فیدبرنر یا جت پک برای وردپرس ، سرویسهایی هستند که به شما این امکان را می دهند، بدون اینکه قادر به اضافه کردن گزینه ای جدید به آن باشید و هر بار که مطلب جدید روی سایت شما قرار می گیرد ، کاربر در ایمیل خود آن را دریافت می کند ، ولی این اطلاعات دریافتی ، عمومی می باشند، در این روش شما قادر نیستید ایمیل شخصی به کاربران ارسال و ایمیل را شخصی سازی نمایید ، همچنین نمی توانید اعضا را بر اساس علاقه مندی دسته بندی نمایید و هیچ گزارشی از وضعیت ایمیلهای خود نخواهید داشت.

ایمیل مارکتینگ هزینه کمی دارد و در عوض به شما این امکان را می دهد که ایمیل های شخصی به تعداد زیادی مخاطب را ارسال نمایید ، در این صورت می توانید فعالیت های کاربران خود را ببینید و کاربران وفادار را تشخیص دهید، با این روش تستهای مختلفی را می توانید انجام دهید تا بیشترین بازدهی را بیابید و با یک برنامه ریزی دقیق و دیدن گزارش های مربوط به کمپین، بهترین زمان برای ارسال ایمیلهای بعدی را شناسایی نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − شش =

دکمه بازگشت به بالا