چگونه خودمان یک اپلیکیشن وردپرسی بسازیم

چگونه خودمان یک اپلیکیشن وردپرسی بسازیم

شاید این سوال که چگونه خودمان یک اپلیکیشن وردپرسی بسازیم برای شما هم پیش آمده است ، برای ساخت اپلیکشن در وردپرس به زیر منوی App Builder مراجعه می کنید ، تنظیمات را مرحله به مرحله دنبال نمایید.

مراحل ساخت یک اپلیکیشن وردپرسی

تعیین نام

ابتدا در کادر Give your app a name یک نام مناسب برای اپلیکیشن خود انتخاب کنید ، این نام باید کاراکترهایی از حروف لاتین باشد ، بعد از آن روی دکمه Next step کلیک کنید و به مرحله بعدی بروید.

فعال ‌سازی حالت رسپانسیو

در این مرحله از فعال ‌سازی و برقراری ارتباط بین اپلیکیشن و وب سایت ، سوالی از شما می‌شود ، مبنی بر این که آیا تمایل دارید این اپلیکیشن حالت رسپانسیو داشته باشد ، اگر حالت موبایل فرندلی و رسپانسیو را دوست دارید ، پس بر روی Yes کلیک کنید ، در پایین کادر روی دکمه آبی ‌کلیک کنید تا به مرحله دوم ساخت اپلیکشن وردپرسی بروید.

پیکربندی و تکمیل اطلاعات

در این مرحله ، قالب کلی اپلیکیشن را باید تنظیم کنید ، بدین صورت که از کادر کشویی گزینه mobile app & mobile site را برگزینید و یک آدرس ایمیل معتبر در فیلد پایین وارد نمایید ، لازم به ذکر است که این همان آدرسی است که در آخرین مرحله فایل اپلیکیشن بر روی آن ارسال می گردد ، پس در وارد کردن آدرس خیلی دقت کنید ، چرا که بعد از ساخت اپلیکشن ، فایل مربوطه تنها روی همین ایمیل قابل دریافت خواهد بود ، در مرحله نهایی روی دکمه Submit کلیک می کنید و به اینباکس ایمیل خود وارد می شوید و ایمیل دریافتی را تائید می نمایید.

بعد از مرحله پیکربندی اولیه به قسمت تنظیمات اپلیکیشن هدایت می‌شوید ، این همان زیر منوی App Builder می باشد که امکانات آن بعد از پیکربندی در دسترس قرار می گیرد ، این پنجره از 3 سربرگ Design که تنظیمات مربوط به ‌ظاهر اپلیکیشن از جمله رنگ‌بندی را از طریق این قسمت می توان اعمال و تغییر داد ، Menu & Bars تنظیمات مربوط به منو و آیکون ‌ها از این پنجره انجام می گیرد ، App Structure اطلاعات مرتبط با ساختار اپلیکیشن شامل لوگو ، توضیحات اپلیکیشن ، کلمه کلیدی اپلیکیشن و نوع برنامه را از این طریق می توان مدیریت کرد و یک دکمه به نام Publish App  که در این جا سربرگ مخصوص انتشار و دریافت اپلیکیشن را خواهید دید.

سربرگ اول Design

به طور معمول طراحی از سربرگ اول آغاز می گردد ، پیش‌ نمایش طراحی خود را از سمت چپ صفحه می توانید ببینید ، رنگ‌بندی نوار ابزار از طریق App Toolbar Color انجام می گیرد ، فونت هدر اپلیکیشن را لز App header font انتخاب نمایید ، نام اپلیکیشن در کادر App Name قرار می‌گیرد که به ‌صورت خودکار تکمیل می گردد ، لوگوی اپلیکیشن خود را در App Logo بارگذاری کنید.

ایجاد فرم های مختلف در وردپرسرا با Fast Secure Contact Form انجام دهید ، اگر بخواهید در App Background می‌توانید تصویری را به ‌عنوان پس‌زمینه انتخاب کنید ، قالب مخصوص اپلیکیشن را از طریق App Theme می‌توانید انتخاب کنید ، در قسمت Opening pageمی توانید از تنظیمات پیش‌فرض وردپرس برای نمایش صفحات کمک بگیرید ، به کمک Choose a theme می‌توانید از میان سه طرح موجود یکی را انتخاب کنید تا محتوای شما با آن سبک نمایش داده ‌شوند ، در نهایت روی دکمه ذخیره‌ تغییرات کلیک کنید.

سربرگ دوم Menu & Bars

این سربرگ برای تنظیماتی مانند فعال‌ سازی انواع منوها در بالا و پایین نوار ابزار ، منوی کناری و Navigation مورد استفاده قرار می گیرد ، اجازه فعال‌ سازی منوهای پایین و بخش بالای اپلیکیشن از طریق Activate Bars انجام می شود ، استایل کلی بخش بالای اپلیکیشن Bars Style است و دو سبک دارد.

مرتب‌سازی و دادن ظاهری زیباتر با حذف موارد اضافی از طریق Activate Tidy up صورت می گیرد ، انتخاب منوی مورد نظر جهت نمایش در بخش پایین از طریق Choose menu to attach to this navigation bar صورت می گیرد که در هنگام اسکرول به‌ صورت ثابت برای کاربر قابل ‌مشاهده می باشد و در آخر روی دکمه ذخیره‌ تغییرات کلیک کنید.

سربرگ سوم App Structure

با این سربرگ تنظیمات ساختار اپلیکیشن انجام می شود ، آیکون اپلیکیشن خود را با App Icon انتخاب کنید ، با فعال کردن گزینه Round the corners of your app icon گوشه‌های تصویر لوگو ، حالت گرد می‌گیرد ، از قسمت App Splash می‌توانید به ‌دلخواه اسپلشی را برای زیباسازی اپلیکشن بارگذاری نمایید ، در قسمت Full App Name می‌توانید نام کاملی را برای اپلیکیشن خود وارد کنید و در نهایت بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

ساخت اپلیکیشن وردپرسی و دریافت فایل

بعد از این که تمامی تنظیمات دلخواه خود را به پایان رساندید ، باید نسخه طراحی‌ شده را دریافت نمایید ، برای دریافت این نسخه باید بر روی گزینه Publish App کلیک کنید ،و سپس بر روی دکمه Publish Android App کلیک کنید.

چک لیستی از فعالیت‌های شما نمایش داده می شود ، در صورتی که مشکلی نباشد ، پیامی مبنی بر ارسال اپلیکیشن به ایمیل شما نمایش داده می‌شود ، اپلیکیشن طراحی ‌شده ، به ایمیلی که در کادر وارد کردید ارسال می‌ گردد ، این فرآیند ارسال حداقل ۱ ساعت و حداکثر تا ۴۸ ساعت طول می‌ کشد و این لینک بعد از ۲۰ روز منقضی می شود ، بعد از این که فایل از طریق ایمیل دریافت شد ، می‌توانید آن را بر روی دستگاه‌های اندرویدی نصب ‌کنید.

مزایای ساخت اپلیکشن وردپرسی

  • کاربران به ‌راحتی می توانند وب سایت شما را از طریق اپلیکیشن به‌ صورت همیشگی ببینند.
  • تمامی پست ‌ها و فعالیت ‌ها ، محصولات یا خدمات از طریق اپلیکیشن شما قابل ‌مشاهده می باشد.

 

خوب با این توضیحات و آموزش هایی که ارائه شد پاسخ این سوال که چگونه خودمان یک اپلیکیشن وردپرسی بسازیم را دریافت کرده اید و می توانید به راحتی این کار را خودتان انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا