راه اندازی وب سایت با استفاده از وردپرس

راه اندازی وب سایت با استفاده از وردپرس

می خواهیم بدانیم راه اندازی وب سایت با استفاده از ورد پرس چگونه است ، پس باید چند مولفه اصلی را بررسی کنیم و بعد از آن به آموزش صفر تا صد راه‌اندازی سایت به ‌صورت عملی و مدیریت آن با سیستم مدیریت محتوای وردپرس می پردازیم.

دامنه یا دامین (Domain)

دامنه همان آدرس وب سایت می باشد ، برای مثال دامنه سایت گوگل google.com است ، این یک تعریف کلی ازدامنه سایت است که بیانگر نام سایت ، حوزه کاری و یا ملیت شما می باشد ، برای مثال دامنه های co. برای سایت های شرکتی و com. برای سایت های بین المللی و دامنه های ir. مختص کشور ایران هستند.

هاست یا میزبانی وب (Host)

قسمت هاست مانند فضای مغازه است که شامل فضا برای تمامی اجناس و خدماتی هست که به مشتری نمایش می دهید ، هاست شامل محتوایی است که می توان به بازدیدکنندگان سایت نمایش داد ، این محتوا می تواند شامل متن یا تصویر و یا فیلم باشد ، اطلاعات روی هارد یک کامپیوتر قوی همیشه متصل به اینترنت و روشن قرار دارند و با استفاده از دامنه می‌توان به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد ، دو مدل هاست ویندوزی و لینوکسی وجود دارد.

سیستم مدیریت محتوا یا CMS

برای راه اندازی وب سایت می توان از طریق نرم افزار های مختلفی اقدام کرد و برای پیاده سازی آن باید کد هایی نوشته شود ، برای مثال در زبان html برای اینکه یک تصویر در یک صفحه وب قرار گیرد باید کد img src را در کد های آن صفحه قرار داد ، این کار را با نرم افزار های مختلف مانند Adobe Dreamweaver یا نرم افزار frontpage می توان انجام داد ولی برای مدیریت شرکت یا یک املاک این روش جالبی نیست ، همچنین برای درج یک مطلب یا محصول یا خبر جدید ، نمی شود یک صفحه جداگانه طراحی و کد نویسی کرد ف به همین دلیل که cms ها یا سیستم های مدیریت محتوا وارد عرصه وب گشتند.

سیستم مدیریت محتوا

کدهای HTML

CMS مخفف content management system می باشد که به معنای مدیریت محتوا می باشد ، در CMS ها ، اطلاعات از یک دیتابیس خوانده می شود و با اجرای کدها و تجزیه تحلیل اطلاعات طی چند صدم ثانیه ، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد ، سیستم مدیریت محتوا این امکان را برای شما ایجاد می کند که مدیریت اطلاعات و فایل ‌های سایت و انجام تغییرات و محتوای سایت از طریق یک پنل ساده و فارسی را به راحتی به انجام رسانید ، در واقع این سیستم ها سایت شما را عملا پویا می‌کنند ، دو مدل سایت استاتیک و داینامیک وجود دارد.

کدهای HTML

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (cms) همه کاره و چند منظوره تحت وب است که با زبان PHP برنامه آن نوشته شده و با آن انواع سایت های وبلاگی ، شخصی ، فروشگاهی و شرکتی را می توان راه اندازی کرد ، وردپرس در واقع یک نرم‌افزار ارائه محتوا به صورت متن باز می باشد که بر روی سادگی در کارکرد و سرعت و تجربه کاربری عالی تمرکز دارد که با یک جامعه فعال متن باز شروع به کار کرده و کمک شاسانس به راه اندازی یک وب سایت عالی می کند.

وردپرس یک سیستم اپن سورس است

وردپرس یک سیستم اپن سورس است به این معنی که می توانید در آن هر تغییری که می خواهید ، اعمال کنید ، لازم به ذکر است اکثر سایت های دنیا از وردپرس استفاده می کنند و محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا در بین سایت های جهان بسیار زیاد است ، از جمله سایت هایی که از وردپرس استفاده می کنند ، وبلاگ فیسبوک و سایت AngryBirds و Google Ventures و سایت کوکا کولا و NY Times می باشند ، وردپرس بالغ بر سیزده سال است که فعالیت می کند و تا امروز بیش از ۵۰ میلیون وب سایت از وردپرس استفاده می نمایند.

امنیت وردپرس

یکی دیگر از خوبی های وردپرس ، امنیت بالای آن است و تا به حال حتی یکی از سایت های وردپرسی جهان هم ،هک نشده است ، البته امنیت امری کاملا نسبی است ، مثلا می توان یک سیستم عامل با امنیت بسیار پایین را با استفاده از موارد امنیتی در نظر گرفته شده به یک سیستم کاملا امن تبدیل کرد و برعکس آن یک سیستم با امنیت بسیار بالا را شخصی که دانش امنیتی ندارد به یک سیستم کاملا ناامن تبدیل کند ، از آن جایی که وردپرس یکی از سیستم های اپن سورس می باشد ، سازنده آن ، تمام کدها را به صورت کاملا رایگان در اختیار عموم قرار داده و می توان وردپرس را به صورت کاملا رایگان دانلود کرد.

وردپرس چیست

نصب آسان و راحت

بعد از دانلود و اجرای وردپرس اولین چیزی که روی سایت مشاهده می کنید ، یک نصب ۵ دقیقه ای آسان است ، سازندگان وردپرس بر این باورند که نصب وردپرس در عرض چند دقیقه توسط یک فرد نه چندان حرفه ای هم امکان پذیر است ، پس به راحتی و تنها با چند کلیک می توانید وردپرس رو نصب کنید و از آن استفاده کنید.

استفاده آسان و بدون دردسر

استفاده از وردپرس بسیار آسان می باشد چرا که پنل مدیریت وردپرس طوری ساخته‌ شده که به ‌راحتی می‌توان بخش‌های مختلف وبگاه را تغییر داد ، نیازی به برنامه‌نویسی یا تجارب قبلی نیست ، هر فردی با هر دانش فنی می‌تواند وب ‌سایت خود را با وردپرس راه‌اندازی و مدیریت کند و این قدرت وردپرس است.

بروزرسانی مداوم و قابلیت بک آپ گیری منظم

وردپرس هر چند وقت یکبار بروزرسانی می گردد و قابلیت های خوبی به آن اضافه می شود ، می توانید از سایت هم بک آپ بگیرید که باید از یک افزونه بکاپ گیری استفاده نمایید که افزونه های رایگان و غیررایگان مختلفی وجود دارد ، لازم به ذکر است قالب های زیادی برای وردپرس طراحی شده که می توانید از آن ها استفاده کنید ، در نهایت باید سایت را روی سیستم شخصی نصب و راه اندازی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا