مقایسه هفت افزونه برتر بکاپ گیری وردپرس

مقایسه هفت افزونه برتر بکاپ گیری وردپرس

تهیه ی منظم بکاپ از وردپرس بهترین کاری است که می توانید برای حفظ امنیت وبسایتتان انجام دهید. بکاپ وردپرس به شما آرامش خاطر می دهد و در موقعیت های خطرناک مثل وقتی که سایتتان هک شده و یا خود را در دردسر انداخته اید ویا اتفاقی اطلاعات سایتتان پاک شده است می تواند شما را نجات دهد. چندین افزونه ی رایگان و پولی برای بکاپ گیری وجود دارد و انصافا اکثر آن ها را می توان به راحتی استفاده کرد. در این مقاله ما هفت افزونه برتر بکاپ گیری وردپرس را با شما به اشتراک می گذاریم و نقاط قوت و ضعف آنها را بیان می کنیم تا شما بتوانید افزونه برتر بکاپ گیری وردپرس خود را انتخاب کنید و از سایتتان نسخه ی پشتیبان تهیه کنید.

بکاپ گیری وردپرس

مهم : اگر چه اکثر خدمات دهندگان هاستینگ وردپرس پیشنهاد مدت زمان محدود برای تهیه ی بکاپ گیری وردپرس و خدمات مشابه را به شما ارائه می کنند ولیکن ما همیشه به کاربران پیشنهاد می کنیم تا به آن بسنده نکنند و روی آن ها حساب نکنند. در آخر تنها شخص مسئول در قبال بکاپ گیری از سایتتان خودتان هستید. اگر تا به الان از سایت وردپرس خودتان بکاپ نگرفته اید به شما پیشنهاد می کنیم یکی از این هفت افزونه برتر بکاپ گیری وردپرس را انتخاب کنید و به نحو احسنت از آن بهره بگیرید.

1-UpdraftPlus

بکاپ گیری وردپرس

UpdraftPlus یکی از مشهورترین افزونه های رایگان بکاپ گیری وردپرس در سراسر اینترنت است که  در بیش از دو میلیون وبسایت مورد استفاده قرار می گیرد.

UpdraftPlus به شما این امکان را می دهد که از سایت خود یک بکاپ کامل تهیه کنید و در محیط ابری یا کامپیوتر شخصیتان ذخیره کنید. این افزونه بکاپ گیری زمان بندی شده (Scheduled backups) را مانند بسیاری از افزونه های بکاپ گیری وردپرس پشتیبانی می کند ، همچنین این امکان را برایتان فراهم می کند تا انتخاب کنید از چه نوع فایلی می خواهید بکاپ تهیه کنید این افزونه می تواند به صورت اتوماتیک بکاپ هایتان را در Dropbox Google Drive ، S3 ،  Rackspace ، FTP ، SFTP و ایمیل و چندین فضای ابری دیگر آپلود کند همچنین در کنار آنکه به راحتی از وردپرس بکاپ می گیرد ، این امکان را فراهم می کند تا بتوانید به راحتی بکاپ هایتان را از طریق پنل کاربری ادمین وردپرستان بازگردانی کنید. همچنین این افزونه یک افزونه ی پولی هم دارد که امکاناتی نظیر : کپی سایت ، مهاجرت ، جست و جوی پایگاه داده و جایگزینی ، پشتیبانی چند سایتی ( Multisite ) وچندین قابلیت دیگر را برایتان فراهم می کند. نسخه ی پولی همچنین قابلیت پشتیبانی از اولویت ها را دارد.

قیمت : رایگان ( 70$ برای نسخه ی UpdraftPlus Premium )

مرور : UpdraftPlus دوست داشتنی ترین افزونه بکاپ گیری وردپرس در بازار است. بیش از دو میلیون نصب فعال و 4.9 ستاره از 5 ستاره را دارد. اگر چه نسخه ی رایگان قابلیت های بسیاری دارد ولی ما پیشنهاد می کنیم به نسخه ی Premium آن آپگرید کنید تا از قدرتمندترین قابلیت های بکاپ گیری آن برخوردار شوید.

2-( VaultPress ( JetPack Backups :

( VaultPress ( JetPack Backups

VaultPress توسط  Matt Mullenweg ( از بنیان گذاران وردپرس ) و تیمش در Automattics ساخته شده است. اگر چه به عنوان یک افزونه ی مستقل شروع به کار کرد ولی در حال حاضر VaultPress جزو محصول دیگری از تیم Automattic به نام JetPack است. برای استفاده از VaultPress شما به اشتراک JetPack نیاز دارید. پلن های مختلف با هزینه های متغیر و قابلیت های مختلفی وجود دارند. افزونه ی VaultPress راه کار بکاپ خودکار بلادرنگ را پیشنهاد می کند که از ماهی 3.5$ شروع می شود. با چند کلیک می توانید VaultPress را راه اندازی کنید و عملیات بازیابی اطلاعات را انجام دهید. پلن های بالاتر JetPack همچنین اسکن امنیتی و چندین قابلیت قدرتمند دیگر را به شما پیشنهاد می کند.

در استفاده از VaultPress چند نقطه ضعف وجود دارد. اول اینکه قیمت آن می تواند بسته به تعداد سایتی که استفاده می کنید بیشتر هم بشود چون شما هزینه ها را بر اساس فقط یک سایت پرداخت می کنید دوم آنکه شما باید اشتراک JetPack تهیه کنید و اکانت WordPress.com داشته باشید و افزونه ی JetPack را روی سایتتان نصب کنید و در آخر در پلن های ارزان تر بکاپ ها فقط  برای 30 روز نگهداری می شوند. اگر آرشیو بکاپ نا محدود نمی خواهید باید 29 دلار هر ماه بپردازید برای هر سایت که  برای مبتدیان در مقایسه با راهکارهای دیگر بسیار گران است. از طرفی به خاطر شهرت تیم Automattic ارزشش را دارد.

قیمت : از 39 دلار در سال برای پلن شخصی JetPack

مرور : VaultPress به عنوان عضوی از افزونه ی مشهور JetPack ارزش پولی که صرف آن می شود را دارد اگر از قابلیت های دیگر JetPack مثل CPN برای عکس ها و پروموشن شبکه های اجتماعی و …. استفاده کرده باشید برایتان انتخاب سختی نیست.

3- BackupBuddy

BackupBuddy

یکی از مشهور ترین افزونه های پولی بکاپ گیری وردپرس است که توسط نیم میلیون سایت وردپرس استفاده می شود. به راحتی این امکان را فراهم می کند که بکاپ های روزانه ، هفتگی و ماهانه را زمان بندی کنید.

با BackupBuddy می توانید به طور خودکار بکاپ هایتان را در فضای ابری مثل Dropbox ، Amazon S3 ، RacksPace ، FTP و استش Stash (فضای ابری تیم سازنده افزونه ) یا حتی در ایمیل خودتان ذخیره کنید. اگر از سرویس Stash خودشان استفاده کنید می توانید از قابلیت ذخیره ی بلادرنگ ( Real-Time )  بکاپ گیری برخوردار شوید. بزرگترین مزیت استفاده از BackupBuddy این است که نیاز به اشتراک ندارد و در نتیجه پرداخت ماهیانه ندارد. می توانید از افزونه بسته به تعداد سایت قابل پشتیبانی که در پلن خریداری شده ذکر شده است استفاده کنید. همچنین از انجمن ویژه ، آپدیت و یک گیگ فضای ابری Stash برای ذخیره سازی بکاپ هایتان بهره ببرید. به علاوه در قسمت iThemes Sync می توانید بیش از 10 سایت وردپرسی خودتان را از یک پیشخوان مدیریت کنید و می توانید از BackupBuddy برای تهیه ی نسخه ی دوم ، مهاجرت و بازگردانی سایت ها استفاده کنید.

قیمت : 52$ برای پلن Blogger (لایسنس تک سایت)

مرور : BackupBuddy یک افزونه ی پولی مقرون به صرفه است ، لیستی از تمام آنچه می خواهید برای بکاپ گیری ، بازیابی و نقل مکان وردپرس را دارید. یک جایگزین قدرتمند برای VaultPress و UpdraftPlus محسوب می شود که می توانید از آن استفاده کنید.

4- BoldGrid Backup

BoldGrid Backup

یکی از راه کارهای خودکار و اتوماتیک برای تهیه بکاپ وردپرس است که توسط BoldGrid ساخته شده که یک سایت ساز برپایه و قدرت گرفته از وردپرس است.

این امکان را فراهم می کند تا فایل های بکاپ سایتتان را به راحتی ایجاد کنید، بعد از خراب شدن سایتتان آن را بازیابی کنید و می توانید از آن در هنگام نقل مکان به هاست جدید استفاده کنید می توانید با یک کلیک به صورت دستی بکاپ بگیرید و یا بکاپ اتوماتیک را راه اندازی کنید BoldGrid Backup در خود سیستم جلوگیری از بروز خطا دارد به این صورت که قابل از آپدیت شدن سایتتان،از آن بکاپ می گیرد اگر آپدیت موفق آمیز نباشد به طور خودکار به نسخه ی قبل از آپدیت بر می گردد این یک ویژگی عالی است که از سایت شما در مقابل خطاهای آپدیت حمایت می کند. با BoldGrid Backup می توانید بیش از 10 آرشیو بکاپ در داشبورد خودتان و بیشتر از این تعداد در یک فضای ذخیره سازی راه دور مثل Amazon S3 ، FTP و یا SFTP داشته باشید.

قیمت : 60$ در سال ( به همراه تمام ابزارهای BoldGrid premium وهمه ی سرویس ها )

مرور : BoldGrid Backup یک افزونه ی ساده ی پشتیبان گیری از وردپرس است که با آن می توانید بکاپ سایت خود را ایجاد کنید. ویژگی و مزیت اصلی این افزونه بسته ای قدرتمند است که به همراه این افزونه است ، که شما با خرید این افزونه از ابزارهای دیگری هم بهره مند می شوید.

5- BlogVault

BlogVault

یکی دیگر از افزونه های بکاپ گیری وردپرس است که از محبوبیت خوبی برخوردار است. این یک نرم افزار به عنوان سرویس ( SaaS ) می باشد تا یک افزونه ی وردپرس خالی . این افزونه به صورت مستقل و در محل خارج از سایت شما و در سرورهای BlogVault بکاپ تهیه می کند. پس باری روی سرور شما وارد نمی کند. BlogVault به صورت اتوماتیک و خودکار از سایت شما به صورت روزانه بکاپ می گیرد و همچنین این امکان را فراهم می کند تا بسته به نیاز هر موقع که خواستید به طور نامحدود از سایتتان بکاپ بگیرید، به علاوه بکاپ گیری وردپرس به شما کمک می کند تا به راحتی سایتتان را بازگردانی کنید. شما می توانید آرشیو بکاپ 90 روزه تهیه کنید و هر جا که سایتتان به مشکل خورد آن را بازگردانی و ریکاوری کنید. همچنین در درون خود امکاناتی دارد که می توانید با آن سایت خودتان را تست کنید و همچنین ابزارهایی دارد برای مهاجرت راحت به هاستی دیگر. ویژگی های BlogVault به نظر امیدوارکننده هستند اگر چه قیمت آن کمی بالاست اگر آن را با قیمت دیگر افزونه ها مقایسه کنید متوجه خواهید شد. شما باید برای پلن پایه ی آن که فقط روی یک سایت قابل استفاده است 89 دلار در سال بپردازید.

قیمت : 89 دلار در سال برای پلن شخصی (لایسنس تک سایت)

مرور : BlogVault یک افزونه ی بکاپ گیری وردپرس است که کار با آن راحت است، بکاپ ها را در خارج از هاست شما ایجاد می کند و عملا باری روی سرور شما ندارد و سرورتان با بکاپ ها پر نمی شود. قیمت آن به نسبت برای کسب و کارهای کوچک کمی گران است.

6- BackWPup

BackWPup

BackWPup یک افزونه ی بکاپ گیری وردپرس است که به صورت رایگان ارائه شده است که به شما این امکان را می دهد به طور رایگان از وردپرستان بکاپ کامل بگیرید و آن را در فضای ابری و یا FTP و یا کامپیوتر خودتان ذخیره و نگهداری کنید. برای استفاده فوق العاده راحت است و امکان بکاپ برنامه ریزی شما را دارد بازگردانی سایت وردپرس از بکاپ هم بسیار ساده است و ورژن Pro آن قابلیت پشتیبانی از تعریف اولویت را دارا می باشد توانایی این را دارد که بکاپ ها را ( Google Drive ) ذخیره کند و ویژگی های باحال دیگر…

قیمت : رایگان (پلن پولی Premium هم موجود است)

مرور : با بیش از 600 هزار سایت استفاده کننده ، جایگزین مناسبی برای دیگر افزونه های بکاپ گیری وردپرس در لیست ماست.

7- Duplicator

Duplicator

همانطور که از نام آن پیداست Duplicator یک افزونه ی مشهور وردپرس است که برای مهاجرت سایت های وردپرس مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین دارای قابلیت های بکاپ گیری هم هست به شما امکان بکاپ زمان بندی شده را نمی دهد به همین خاطر نسبت به دیگر پلاگین ها ی بکاپ گیری وردپرس ایده آل نیست.

قیمت : رایگان

مرور : Duplicator به شما امکان بکاپ گیری دستی از وردپرس را می دهد و برای مهاجرت کردن بسیار عالی عمل می کند.

سخن آخر

هرکدام از افزونه های بکاپ گیری وردپرس که در لیست ما وجود دارند مزایا و معایب مختص به خودشان را دارند. ولی همه ی آن ها توانایی بکاپ گیری کامل و کلی وردپرس را دارند. ما به شما VaultPress را پیشنهاد می کنیم به دو دلیل : اول اینکه برای استفاده فوق العاده آسان است و دوم آنکه از بکاپ بلادرنگ افزایش استفاده می کند و این به این معناست که در حالی که از تمامی فایل های شما به طور روزانه یا هر ساعت بکاپ می گیرد ، فقط از تغییراتی که نسبت به بکاپ قبلی ایجاد شده هم بکاپ می گیرد و به آن اضافه می کند ، این یک توانایی ایده آل برای وبسایت های بزرگ است زیرا این امکان را به ما می دهد تا بتوانیم به طور موثر از منابع سرورهایمان استفاده کنیم به هر حال اگر شما سایتی با اندازه ی کوچک تا متوسط را اداره می کنید و از پرداخت ماهیانه ی پول بیزار هستید ، ما به شما افزونه ی مشهور UpdraftPlus را پیشنهاد می کنیم. توانایی ها و ویژگی های قدرتمندی دارد، نقل و انتقال بکاپ ها را رمزنگاری می کند و بسیاری آپشن برای فضای ذخیره سازی ابری دارد.

در آخر هر افزونه ی بکاپ گیری وردپرس را انتخاب کردید ، لطفا بکاپ هایتان را در سرور مشابهی که سایتتان در آن است ذخیره نکنید با انجام این کار شما همه ی تخم مرغ هایتان را در یک سبد گذاشته اید. یعنی اگر سخت افزار سرورتان از کار بیافتد و یا بدتر از آن ،سایتتان خدایی نکرده هک شود شما دستتان به جایی بند نیست و به طور کامل سایتتان نابود می شود زیرا بکاپ هایتان هم از بین می رود. به همین دلیل است که ما یک فضای ابری مطمئن دیگر مثل سرویس های ذخیره سازی Dropbox ، Amazon S3 ، Google Drive  و…. را پیشنهاد کردیم . همین و بس.

امیدواریم لیست ما شما را در انتخاب بهترین افزونه بکاپ گیری وردپرس یاری کرده باشد، در ادامه ی مقالات به بحث امنیت وردپرس خواهیم پرداخت.

از همراهی شما با مدرسه نرم افزار سپاس گزاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا